Anciol Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 For ca 5 dager siden plantet jeg en potte gressløk (klassisk kjeramikk potte med fat for vann), Nå ha den ene katten min begynt å drikke fra fatet potten står på. Selv om katten har en flott vannskål med friskt vann (bytter vann 3 ggr daglig:)
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Ja. Min elsket vannet til kaninene, gjerne med litt høy oppi.. Drakk ellers kun utendørs. Plantevann!Anonymous poster hash: 233a6...0b9
Pinkee Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 HEHE!! Ja, slikt er helt normalt, katter drikker vann uansett hvor de finner det.
Minya Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Pottevann, under-dusjen-vann, dovann, springvann, sølevann, katter synes vann i interessante omgivelser er mye mer ålreit å drikke enn vanlig vann i vannskålen. Og nei, som regel er det ikke farlig i det hele tatt 8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Pottevann, under-dusjen-vann, dovann, springvann, sølevann, katter synes vann i interessante omgivelser er mye mer ålreit å drikke enn vanlig vann i vannskålen. Og nei, som regel er det ikke farlig i det hele tatt Det er vel kanskje naturlig siden alle kattedyr i varierende grad har instinkter i seg som tilsier å løpe rundt etter vann og mat Anonymous poster hash: f6548...4aa
Djungelvrål Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Katten min elsker å drikke vannet som ligger igjen i dusjen etter at vi har dusjet så nei ikke så sart. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 Det gjør hunden min også! Før jeg stopper henne, vel å merke.. Anonymous poster hash: 21580...ce9
skruf Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Kattene her drikker så og si aldri av sine egne vannskåler. Derimot så foretrekker de å drikke av vannskåla til hunden, vannet som ligger igjen i dusjen, vann rett fra kranen, og den ene elsker å drikke av vannet i badekaret når jeg bader. Særlig hvis jeg har lavendelolje i badevannet... Så lenge det ikke er en giftig blomster du har plantet så ville jeg ikke bekymret meg for at katten drikker av blomstervannet:)
Capricorn Skrevet 9. mai 2014 #10 Skrevet 9. mai 2014 De liker som regel å drikke av vann som ikke står i nærheten av maten. Vannet i nærheten av maten kan være fordervet mener de. Husker ikke hvorfor, men det er instinkt. Arrester meg hvis jeg tar feil
Anciol Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #11 Skrevet 9. mai 2014 Har ingen giftige blomster eller planter . Bare urter for matlaging:) så da får bare pus fortsette å drikke av pottefatet
Nuttery Skrevet 9. mai 2014 #13 Skrevet 9. mai 2014 Katten min liker ikke å drikke det fine rene vannet i skålen, som skiftes ofte, men løper heller over til naboen og drikker av hans skitne sølepytt av en dam han har i hagen.....
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #14 Skrevet 9. mai 2014 Katta mi drikker bare av vannskåla når det er nød. Hun vil aller helst drikke av skitne vannhull med blad, sand og jord i. Anonymous poster hash: a7a55...c6a
Gjest Lille-pus Skrevet 9. mai 2014 #17 Skrevet 9. mai 2014 Absolutt helt normalt. Du har en frisk og sprell levende katt som oppfører seg nøyaktig som... en katt Selv lurer jeg alltid på hva det egentlig smaker av det vannet som ligger i dusjen eller på skålene under plantene på balkongen.... det må smake skikkelig digg Ellers er mine greie til å drikke inne, - både rett fra kranen og fra vannkoppene sine på bad og i stue... enten balkongdøren står åpen eller ikke
pinar Skrevet 10. mai 2014 #18 Skrevet 10. mai 2014 Kasserolle vann er og en hit her i huset. Altså kasseroller som er fylt med vann for å få matrester til å løsne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå