Gå til innhold

Normalt at katten drikker fra fatet under blomsterpotten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 5 dager siden plantet jeg en potte gressløk (klassisk kjeramikk potte med fat for vann), Nå ha den ene katten min begynt å drikke fra fatet potten står på. Selv om katten har en flott vannskål med friskt vann (bytter vann 3 ggr daglig:)

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Min elsket vannet til kaninene, gjerne med litt høy oppi.. Drakk ellers kun utendørs. Plantevann!

Anonymous poster hash: 233a6...0b9

Skrevet

HEHE!! Ja, slikt er helt normalt, katter drikker vann uansett hvor de finner det.

Skrevet

Ja, de er jo katter :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Pottevann, under-dusjen-vann, dovann, springvann, sølevann, katter synes vann i interessante omgivelser er mye mer ålreit å drikke enn vanlig vann i vannskålen. :fnise:

Og nei, som regel er det ikke farlig i det hele tatt :P

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Pottevann, under-dusjen-vann, dovann, springvann, sølevann, katter synes vann i interessante omgivelser er mye mer ålreit å drikke enn vanlig vann i vannskålen. :fnise:

Og nei, som regel er det ikke farlig i det hele tatt :P

Det er vel kanskje naturlig siden alle kattedyr i varierende grad har instinkter i seg som tilsier å løpe rundt etter vann og mat :)

Anonymous poster hash: f6548...4aa

Skrevet

Katten min elsker å drikke vannet som ligger igjen i dusjen etter at vi har dusjet så nei ikke så sart.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør hunden min også! Før jeg stopper henne, vel å merke..

Anonymous poster hash: 21580...ce9
Skrevet

Kattene her drikker så og si aldri av sine egne vannskåler.

Derimot så foretrekker de å drikke av vannskåla til hunden, vannet som ligger igjen i dusjen, vann rett fra kranen, og den ene elsker å drikke av vannet i badekaret når jeg bader. Særlig hvis jeg har lavendelolje i badevannet...

Så lenge det ikke er en giftig blomster du har plantet så ville jeg ikke bekymret meg for at katten drikker av blomstervannet:)

Skrevet

De liker som regel å drikke av vann som ikke står i nærheten av maten. Vannet i nærheten av maten kan være fordervet mener de. Husker ikke hvorfor, men det er instinkt.

Arrester meg hvis jeg tar feil :)

Skrevet

Har ingen giftige blomster eller planter . Bare urter for matlaging:) så da får bare pus fortsette å drikke av pottefatet

Skrevet

Drikking av juletrefoten er også en klassiker!

• Liker 1
Skrevet

Katten min liker ikke å drikke det fine rene vannet i skålen, som skiftes ofte, men løper heller over til naboen og drikker av hans skitne sølepytt av en dam han har i hagen.....

AnonymBruker
Skrevet

Katta mi drikker bare av vannskåla når det er nød. Hun vil aller helst drikke av skitne vannhull med blad, sand og jord i.

Anonymous poster hash: a7a55...c6a
Gjest BettyBoop
Skrevet

Katter drikker fra alt mulig rart

Gjest Lille-pus
Skrevet

Absolutt helt normalt.

Du har en frisk og sprell levende katt som oppfører seg nøyaktig som... en katt :)

Selv lurer jeg alltid på hva det egentlig smaker av det vannet som ligger i dusjen eller på skålene under plantene på balkongen.... det må smake skikkelig digg :fnise:

Ellers er mine greie til å drikke inne, - både rett fra kranen og fra vannkoppene sine på bad og i stue... enten balkongdøren står åpen eller ikke :)

Skrevet

Kasserolle vann er og en hit her i huset. Altså kasseroller som er fylt med vann for å få matrester til å løsne.

Skrevet

haha, æsj!! Katter er rare dyr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...