Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig flyttet til et nytt sted, og her kommer jeg til å bo noen år. Ikke snakk om at jeg flytter nå, for det er et slit å flytte, og det er dyrt.

Unansett, så er det veldig lytt her. Jeg har en nabo under meg.

Jeg hører naboen prate, le og tulle, spille musikk og styre på. Ikke snakk om å ta hensyn sent på kvelden heller...

Hører også at de har seg med hverandre, eller det virker jo sånn ...

Det toppet seg for meg da jeg hørte naboen prompe på do!!! Jeg mener, der gikk grensen min... Huset er bygd litt rart, så trappen min i leiligheten er over doen deres.

Jeg er veldig stille av meg, hverken spiller høy musikk eller roper eller skriker, men jeg antar at de må høre meg også? Iallfall høre at jeg beveger meg rund omkring?

Jeg spiller piano på dagtid, og det tror jeg nok at de hører. Men jeg spiller kun på dagtid, og jeg hører de kommer hjem ettermiddagen. Er sjelden de er hjemme på dagtid.

Tips til hva som kan gjøres? Koster det mye å lydisolere?

Hva kan jeg si til husverten?

Anonymous poster hash: 60c89...3d0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjedelig dette her. Her er det veldig lytt (bor i et studentkollektiv), og jeg hater å skulle gå på do, vel vitende om at naboen hører hva jeg gjør når jeg er på toalettet. Jeg plages litt med hardmage og blir sittende på do lenge, og jeg hater tanken på at naboen hører meg.

Fy, så jeg gleder meg til å leie\kjøpe leilighet når jeg er ferdig med studiene.

Anonymous poster hash: 7b2d2...c51
  • Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Si neste gang du ser naboen: hva har du spist!??

:)

Kanskje han gjør noe med problemet, og betaler for det :)

AnonymBruker
Skrevet

Og den dagen jeg skal leie leiligheten, er det viktig at det er god lydisolering! Hvis det viser seg å ikke være det, begynner jakten på ny boplass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si neste gang du ser naboen: hva har du spist!??

:)

Kanskje han gjør noe med problemet, og betaler for det :)

Skulle den kommentaren være morsom? Det er da vel ikke naboens feil at det er dårlig lydisolering.

• Liker 3
Skrevet

promp tilbake, da skjønner de det...

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg hører det og når naboen går på do. Av og til er vi på do samtidig på natta. Hahaha!

• Liker 6
Gjest avocadoen
Skrevet

promp tilbake, da skjønner de det...

Man må da få lov til å prompe på do i sin egen leilighet :P

• Liker 7
Skrevet

Hehe :fnise: .

Der jeg bodde før hadde husverten et toalett rett over der min sofa stod. Hørte de tisse.

Her jeg bor nå sammen med samboer er det utrolig lytt! Her hører vi alt! Og de hører jo oss også. Det er ikke isolert her i det hele tatt. I det ene hjørnet av stuen vår har naboen badekaret sitt.

Så mens vi ser tv e.l så hører vi plaske lyder, sånne "knirke" lyder som kommer når du flytter deg rundt i badekaret samt "thihihihihihihihi *kvinnelatter* plask plask høhøhøhøhøhøhø *mannelatter*". Så joda, de koser seg de! :fnise:

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører det og når naboen går på do. Av og til er vi på do samtidig på natta. Hahaha!

Haha uff, jeg simpelthen hater å bo i kollektiv, og å leie\eie leiligheten hvor det er så lytt, er helt uaktuelt i fremtiden!

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Haha uff, jeg simpelthen hater å bo i kollektiv, og å leie\eie leiligheten hvor det er så lytt, er helt uaktuelt i fremtiden!

Eneste med at det er så lytt som bekymrer meg er at alle hører det om jeg har sex:p

• Liker 2
Skrevet

Eneste med at det er så lytt som bekymrer meg er at alle hører det om jeg har sex:p

Etter noen år så har vi gitt blaffen :P

Men guuuud så vi har lyst til å flytte allikevel!

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Og så? Kanskje han blir flau og kommer opp med en lur løsning på verdensproblemet.

Endret av Badebuksa
Gjest Badebuksa
Skrevet

Skulle den kommentaren være morsom? Det er da vel ikke naboens feil at det er dårlig lydisolering.

!
Gjest Mojitoo
Skrevet

Skjønner deg ekstremt godt. Bor i dårlig lydisolert leilighet selv. Føler ikke jeg og typen bor i leiligheten alene for å si det sånn...

Skrevet (endret)

Hehe :fnise: .

Der jeg bodde før hadde husverten et toalett rett over der min sofa stod. Hørte de tisse.

Her jeg bor nå sammen med samboer er det utrolig lytt! Her hører vi alt! Og de hører jo oss også. Det er ikke isolert her i det hele tatt. I det ene hjørnet av stuen vår har naboen badekaret sitt.

Så mens vi ser tv e.l så hører vi plaske lyder, sånne "knirke" lyder som kommer når du flytter deg rundt i badekaret samt "thihihihihihihihi *kvinnelatter* plask plask høhøhøhøhøhøhø *mannelatter*". Så joda, de koser seg de! :fnise:

Jeg kan ikke gjøre annet enn å le HØYT av dette :skratte:

Endret av Sitronmelis
  • Liker 4
Skrevet

Jeg kan ikke gjøre annet enn å le HØYT av dette :skratte:

:fnise: Ja, det er skikkelig underholdning, hvem trenger vel TV med slike naboer?

Skrevet

:fnise: Ja, det er skikkelig underholdning, hvem trenger vel TV med slike naboer?

:laugh:

AnonymBruker
Skrevet

TS, du spør om det er dyrt å lydisolere, og det er det som regel. Men nylig kom jeg over et produkt som jeg skal sjekke nærmere ut for egen del. Kanskje er det noen her som kjenner til det?

http://www.romisolering.no/lydisolering-med-acoustiblok.html?gclid=CJb1xZ6Enb4CFUINcwodd4IAAQ

Anonymous poster hash: 745bf...b82

Takk for svar!

Det hørtes interessant ut!

Må høre med husverten om han vil sponse dette.

Anonymous poster hash: 60c89...3d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...