AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Del Skrevet 8. mai 2014 Hører så lange sier det er vondt. Har angst for smerte, takler det dårlig. Hvor vondt er det? Sammenlignet med: Sterk migrene Fødsel Mageknip Sprøytestikk i armen Sprøytestikk i magen Klyp i armen Ising i tennene Å slå lilletåa borti bordbenet Er det likt koe av det?Anonymous poster hash: 0f66b...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tris Skrevet 8. mai 2014 #2 Del Skrevet 8. mai 2014 Mener du fra livmortappen? Det er knapt merkbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #3 Del Skrevet 8. mai 2014 For det første så varer det ekstremt kort. Det er snakk om å merke noe i ett sekund. Jeg syntes det kjentes litt ut som en mensensmerte, bare veldig kjapt. Anonymous poster hash: 85589...fcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KrissyHart Skrevet 8. mai 2014 #4 Del Skrevet 8. mai 2014 det er ubehagelig, kan ikke sammenlignes med det du nevner.. mest likt menssmerter, men det varer bare noen få sekunder da.. så du skal sikkert klare det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestia Skrevet 8. mai 2014 #5 Del Skrevet 8. mai 2014 Enig i det de andre her skriver. Ikke noe å bekymre seg for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Del Skrevet 8. mai 2014 Ok så for meg skikkelig smerte! Sånn intens, som et stikk.Anonymous poster hash: 0f66b...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KrissyHart Skrevet 8. mai 2014 #7 Del Skrevet 8. mai 2014 nei.. er ikke noe stikk ol.. kun litt menssmerte lignende når hun tar prøven. ellers så kjenner du jo ikke noe inni der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tris Skrevet 8. mai 2014 #8 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Det mest ubehagelige er nok innføringen av det verktøyet av kaldt stål som brukes for å gjøre tappen lettere å se og komme til for legen. Men ett godt tips er å slappe helt av, som om du sitter på do for å tisse (bare uten å tisse ) Edit: Det de egentlig gjør er å bruke en trepinne som ser ut som en ispinne og skrape litt i livmortappen. Livmortappen er et bløtvev, og derfor kan det komme bittelitt blod. Endret 8. mai 2014 av Tris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #9 Del Skrevet 8. mai 2014 Se for deg at du tar en spisepinne og dytter den i livmortappen omtrent like hardt som du taster på et pc tastatur. Sånn føltes det ca for meg. Ikke vondt, bare rart. Sprøyte i armen er møkkvondt i forhold. I hvert fall sånn jeg følte det og da sa gynekologen samtidig at "oi, jeg var vist litt hardhent så du begynte å blø" Ei anna venninne av meg sa at det kjentes ut som en skrap smerte som gikk over like fort som den kom. Anonymous poster hash: c6cb4...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #10 Del Skrevet 8. mai 2014 Et klyp i armen, så er det over.Anonymous poster hash: d8003...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 8. mai 2014 #11 Del Skrevet 8. mai 2014 Syns det var ubehagelig, men ikke smertevondt. Litt som menssmerter og litt murring etterpå. Er ikke som om jeg gruer meg til neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #12 Del Skrevet 8. mai 2014 Bittelitt ubehagelig, men ikke vondt. Ikke i nærheten av noen av eksemplene du nevner. Og jeg har selv angst for smerte, men det er ikke noe problem å ta celleprøve.Anonymous poster hash: b49e5...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 8. mai 2014 #13 Del Skrevet 8. mai 2014 (endret) Det kommer litt an på legen. Kanskje best å velge en gynekolog som er vant til å ta slike undersøkelser. Noen vanlige leger/fastleger har bedre håndlag enn andre. Første gang var jeg til en kvinnelig allmennlege med svære hender og hun var skikkelig hardthendt. Da var det vondt. De andre legene jeg har vært hos har vært mye flinkere og mer forsiktige. Da merkes det knapt, kun en litt stikkende smerte i noen få sekunder og that's it. Absolutt ingenting å grue seg til. Jeg vil si at det er mye mindre vondt/ubehagelig enn alt det du har på listen din i hovedinnlegget. Endret 8. mai 2014 av Sandie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #14 Del Skrevet 8. mai 2014 Første gangen svei det, kanskje som et sprøytestikk, og jeg blødde som mensen resten av dagen. Det var en turnuslege og jeg mistenker at hun tok for mye. Ellers har to andre leger tatt celleprøver av meg og jeg har kjent ingenting og bare blødde noen få dråper. Første av de gangene kunne jeg ikke skjønne at hun hadde tatt testen siden jeg kjente ingenting. Jeg har lav smerteterskel. Det verste er å blotte seg syns jeg.Anonymous poster hash: c02b8...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå