Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi er i et avstandsforhold, 20 og 22 år gamle.

Jeg er sjenert, ikke så mange venner og liker meg best hjemme. Han derimot er utrolig sosial, med mange venner og bekjente. Vi har det veldig fint sammen på tross av dette, han motiverer meg til å komme meg mer ut, og han har begynt å sette mer pris på hjemmekvelder.

Problemet er: jeg er så himla sjalu!! Når kjæresten sier han skal på cafe med venninner knytter det seg automatisk i magen og jeg blir kvalm av sjalusi. Jeg vet jo det ikke er noe grunn til det, og jeg prøver å si det til meg selv at det er en irrasjonell frykt, men det hjelper ikke så mye.

Det har skjedd flere ganger på fest osv at han har blitt sjekket opp og jenter har sagt ting som: ''avstandsforhold er ikke ordentlige forhold'',''hun kommer aldri til å finne ut av det'',''jeg skal ikke si det til noen'' osv, og han blir sjekket opp på dagtid også, selv om jeg er med.. Han har bare pene venninner. Klassisk vakre venninner med store pupper, topptrente og med langt velfrisert hår og plettfri sminke.

Jeg derimot, har et par kg for mye, et typisk ''søtt men kjedelig'' ansikt, og blir aldri sjekket opp.

Jeg vet jeg er utrolig dum som tenker sånne ting, for kjæresten sier han bare vil ha meg, men allikevel kommer denne dumme sjalusien og slår meg i trynet. Sånn som i dag, skulle han på cafe med ei han nettopp har møtt og jeg kjente sjalusien slå meg i trynet igjen.

Han var en player før han møtte meg, og han gikk bare etter disse vakre ''bimbojentene''

Jeg bare føler meg ikke bra nok.. Skjønner ikke hva han ser i meg, for jeg er så langt fra hans ''type'' som overhode mulig.

Så kjære kvinneguiden, har dere noen tips til hvordan jeg skal slutte å bli sjalu? jeg vet jo at jeg ikke har noe grunn til det, og at kjæresten min elsker meg som jeg er innerst inne.

Anonymous poster hash: ed3d2...419
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjalusi er en (ofte) irrasjonell følelse som det kan være vanskelig å bli kvitt, uten først å jobbe med selvtilliten. Tenk på hvor heldig du er som er sammen med en populær mann som har valgt å være sammen med nettopp deg, selv om han kan velge å vrake! Det sier litt om hvor kul du må være. At du skiller deg ut fra resten av damene han har datet synes jeg du skal ta som en positiv ting, det har jo tross alt ikke fungert med noen av de han har datet før. Kanskje fordi de manglet noe han fant hos deg?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg vet akkurat hvordan du har det, det er helt forferdelig.. Jeg har dessverre ingen tips- så jeg følger denne! :)

Endret av SuperFace
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...