AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Jogger ca 16-17 min, 3 ganger pr uka. Etter joggingen trener jeg mage, rumpe og rygg, 2-3 forskjellige øvelser. Har utenom dette 1 ren styrkeøkt pr uke med hovedfokus på mage, rygg og rumpe. Er i tillegg nøye med kosten. Spiser mye proteiner og prøver å unngå unødvendige karbohydrater. Spiser egentlig bare karbohydrater før joggeturene mine. Spiser som regel knekkebrød til frokost, med egg og røkelaks. Evt havregrøt med litt fruks on jeg skal trene etterpå. Lunsj, en skyr eller noe annet magert. Gresk yoghurt med litt frukt elr nøtter er godt. Middag, fisk eller kjøtt med tilbehør som linser, bønner, egen dressing laget av mager kesam og feks litt pesto. Suppe. Kveldsmat, knekkebrød eller Evt en omelett med feks skinke og purre og krydder. Dette var bare eksempler. Men prøver i hovedsak å få i meg mye proteiner og unngå karbohydrater som pasta, hvitt mel, brød, ris, osv. Målet mitt er å minske fettprosenten og bli fastere i fisken. Ønsker en stor og rund rumpe og flat mage, så jeg prøver å fokusere på dette når jeg trener. Joggingen har jeg jo et håp om at skal hjelpe meg med å få vekk ridebukselårene mine og cellulittene. Gjør jeg det riktig? Har holdt på med dette i fem uker nå og jeg både ser og merker forskjell, men ikke like raskt som sist gang jeg holdt på å skulle slanke vekk det overflødige. Nå er ikke jeg ovetvektig akkurat og har null problem med å holde meg til sunn mat. Men har noen ekstra kilo her og det jeg må bli kvitt før sommern. Til dere som gidder lese; gjør jeg det riktig? Spiser jeg riktig? Trener jeg nok? Bør jeg gjøre noe annerledes? Anonymous poster hash: 40978...03f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Overskriften skulle være: "Bør jeg gjøre noe annerledes for å stramme opp før sommern?" Anonymous poster hash: 40978...03f
Gjest Runforit Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Om du merker forskjell så gjør du det riktig. Det tar tid å bli fit, det er er noe en må jobbe for over tid.
Pringle Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Høres ut som du spiser ganske lite, og at det er lite fett. Du bør ikke kutte kraftig ned på både fett og karbohydrat samtidig.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Høres ut som du spiser ganske lite, og at det er lite fett. Du bør ikke kutte kraftig ned på både fett og karbohydrat samtidig. Hvorfor? Er det fordi det blir for lite energi? Anonymous poster hash: fa4a5...ccf
Gjest Runforit Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Hvorfor? Er det fordi det blir for lite energi? Anonymous poster hash: fa4a5...ccf Kroppen trenger enten karbs eller fett for å fungere. Kuttes begge deler så blir du feilernært og du vil heller ikke klare å yte bra på trening. I tillegg vil du etterhvert bli slapp, få mindre overskudd og føle deg generelt crap. Hva er høyde, alder og vekt? Vet du hvor mange kalorier du inntar per dag?
Pringle Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Hvorfor? Er det fordi det blir for lite energi? Anonymous poster hash: fa4a5...ccf Du kan i teorien få i deg nok energi bare på protein, men det er ikke bra! Kroppen trenger både fett og karbohydrat (OK, man kan gå i ketose uten at det får konsekvenser, men det er en unntaksstilstand for kroppen). Les om Rabbit starvation... Syntes forresten du beskrev et kosthold med litt lite grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå