AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Har en hund som har fått kneskåla ut av ledd og hun må opereres. Fikk vite at hvis jeg ikke forsikret hunden innen 4 mnd etter fødselsdatoen hennes, får jeg kanskje ikke dekket operasjonen. Den vil komme på rundt 20 000 kr. Fant nå ut at jeg forsikret henne den 16.03.2013 og hun ble født den 07.11.2012 (jeg hentet/kjøpte henne 03.01.2013) Ser at jeg er noen dager over 4 mnd.. er det for sent da? Eller er de fleksible med sånt hvis det bare er noen dager over? Anonymous poster hash: 53059...3b7
Gjest Offensive Pie Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Ta kontakt med forsikringsselskapet Jeg blir overrasket om de har noe slingringsmonn på det, i grunn.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Ta kontakt med forsikringsselskapet Jeg blir overrasket om de har noe slingringsmonn på det, i grunn. Ja, får ta kontakt Bare såå nervøs for om de sier at de ikke dekker det,selv om det bare er snakk om noen dager over 4 mnd. Anonymous poster hash: 53059...3b7
sånnkandetgå Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Har ikke oppdretter forsikret henne før 4 mnd fra før?
Gjest Offensive Pie Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Ja, får ta kontakt Bare såå nervøs for om de sier at de ikke dekker det,selv om det bare er snakk om noen dager over 4 mnd. Anonymous poster hash: 53059...3b7 Du har ingenting å tape på det, iallefall! Har ikke oppdretter forsikret henne før 4 mnd fra før? Vanligvis overtar ny eier forsikringsansvaret en dag etter overtakelse. Dersom kneskaden har oppstått eller blitt oppdaget etter dette (noe som virker sannsynlig), må den nye forsikringen dekke det.
Gjest KrissyHart Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 er nok dessverre det.. forsikringselskapene er rigide.. de gir ikke ut penger de kan slippe
Frisørdama Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 er nok dessverre det.. forsikringselskapene er rigide.. de gir ikke ut penger de kan slippe Dette.. Du får håpe det beste og forvente det verste, men ring og sjekk iallfall
Gjest KrissyHart Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 krysser fingrene jeg også, men jeg opererte hunden min den 7 april i år, og fikk beskjed fra veterinæren at om den var mer enn 4 mnd når jeg tegnet forsikringen, så kunne jeg ikke belage meg på at det ble dekket. nå var beskjeden jeg fikk at hunden skal være yngre enn 4 mnd før forsikringen gjelder.. så er den over 4 mnd tviler jeg sterkt..
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #9 Skrevet 8. mai 2014 Har en hund som har fått kneskåla ut av ledd og hun må opereres. Fikk vite at hvis jeg ikke forsikret hunden innen 4 mnd etter fødselsdatoen hennes, får jeg kanskje ikke dekket operasjonen. Den vil komme på rundt 20 000 kr. Fant nå ut at jeg forsikret henne den 16.03.2013 og hun ble født den 07.11.2012 (jeg hentet/kjøpte henne 03.01.2013) Ser at jeg er noen dager over 4 mnd.. er det for sent da? Eller er de fleksible med sånt hvis det bare er noen dager over? Anonymous poster hash: 53059...3b7 Jeg vil anbefale å lese på vilkårene for ditt forsikringsselskap før du ringer. De skal være profesjonelle, men noen ganger kan det være en tabbe å si at du lurer på om du ikke har dekning fordi sånn og sånn. Jeg ser at det er noen forsikringsselskaper som bare gir toppforsikring før 4 mnd-alder, mens vanlig forsikring (som dekker den skaden du snakker om) kan fås uansett. Utover det er vel forsikringsselskaper veldig rigide, men det går kanskje an å forhandle seg fram til en forsikring som du ville ha fått hvis du var tidligere ute, - sånn til senere forsikring av hunden Anonymous poster hash: 19021...3f0
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #10 Skrevet 8. mai 2014 Hva betyr 4 måneders regel? Jeg bodde i utlandet da jeg kjøpte hund, så jeg skaffet ikke forsikring på henne før jeg flyttet hjem , da var hun to år. Nå er hun fire og heldigvis frisk som en fisk. Men vil det ha noe å si senere at hun ikke har vært forsikret i Norge sine første leveår? Noen som vet? Anonymous poster hash: 6b749...576
Frk.K Skrevet 8. mai 2014 #11 Skrevet 8. mai 2014 Uff.. Håper det ordner seg og at lille woffs får blir frisk igjen!
Destruit Skrevet 19. mai 2014 #12 Skrevet 19. mai 2014 Hva betyr 4 måneders regel? Jeg bodde i utlandet da jeg kjøpte hund, så jeg skaffet ikke forsikring på henne før jeg flyttet hjem , da var hun to år. Nå er hun fire og heldigvis frisk som en fisk. Men vil det ha noe å si senere at hun ikke har vært forsikret i Norge sine første leveår? Noen som vet?Anonymous poster hash: 6b749...576 Forsikringsselskapene har en god del "tilleggsforsikringer" som man kun kan tegne før hunden blir 4 måneder gammel. Disse gjelder som regel alt fra tenner til HD /skjelett skader/sykdommer som vanlig forsikring ikke vil dekke. Dersom hunden har vært kontinuerlig forsikret fra før 4 måneders alder, drar den ekstremt god nytte ut av dette , da det er slike type utgifter som fort blir veldig kostbare for både eier og forsikringsselskap. Vi har også en voksen hund fra utlandet , og vi har en valp som vi forsikret før 4 måneder. Avtalen vi har for valpen vil kunne dekke mye mer enn hos den voksne hunden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå