Gå til innhold

Ønsker oppskrift på en sjokoladekake som er LUFTIG og "fuktig"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har testet ut endel sjokoladekakeoppskrifter, men syns ofte de enten blir veldig kompakte, tørre eller for klissete. Følger jo nøye oppskriftene og steketid, men ofte er ikke kaka i nærheten av å være ferdig til oppgitt steketid (sjekker med tannpirker og får ren røre på pinnen og skjønner jo da at kaken må stekes lenger, men når er perkekt liksom?) Videre syns jeg ofte at kaken enten svulmer opp eller får synkehull i midten.. Trenger virkelig en god oppskrift og gode tips!..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns denne er kjempegod! Generelt syns jeg kaker og bakst med kefir eller surmelk får en fantastisk konsistens. Saftig, myk, luftig.

Det er veldig bra å sjekke med tannpirker om kaker er ferdige. Det kan hende ovnen din ikke viser helt rett temperatur hvis du føler at kaka ofte trenger mye lenger steketid enn oppgitt. Du kan jo prøve å skru opp temperaturen med 5 grader og følge nøye med?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk kefir, rømme eller fet Yoghurt.

Anonymous poster hash: 09c31...0b6

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns nesquick-kake er veldig godt. Bruker også kefir i den, og kaka er nok litt lysere enn de som det er linket til over her. Bare å google etter oppskrift ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg bakte en sjokoladekake med appelsinmarmelade en gang. Den var fuktig og god! Husker desverre ikke oppskrift.

Tror også at sjokoladekaker som ikke er basert på kun kakao, men også ren sjokolade er fuktigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...