Gå til innhold

Fra kjærlighet til ren fornuftsekteskap blant de over 29..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes de fleste venninnene mine bare tok det første og beste de fant å få barn med. De gikk etter a. Du er snill b. Du har ok inntekt c. Du er smart.

Noe mer la de ikke i det. Jeg trodde aldri jeg skulle bli sånn selv, men etter å ha elsket en mann så høyt og virkelig satset på den umulige kjærligheten har jeg tenkt mer strategisk. Trist, men skal man bli mor, så er det ingen annen utvei. Den " rette" finner man bare hvert 10. år, hvis man er heldig.

Anonymous poster hash: 2dbf6...966

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste jeg kjenner har giftet seg med menn de var eller er stormforelsket i, så jeg tror ikke det er like "mekanisk" som du opplever. Men det er klart at prioriteringer endrer seg. Ikke bare krav, men hvem man ser etter. Skal man faktisk ha en familie må man se etter menn som vil bli en god ektemann og en god far. Og da er intelligens, stabilitet, god moral og god råd essensielt.

Noe annet er tross alt uansvarlig, for det handler ikke bare om deg men dine fremtidige barn og hva slags far de skal ha.

Anonymous poster hash: 97a9a...640
  • Liker 1
Skrevet

Tror ikke en forelskelse er verdt mye når det gjelder seriøse forold.

• Liker 1
Skrevet

Forelskelse går enten over (og da blir det gjerne slutt), eller går over til kjærlighet(og da holder man sammen i lengre perioder, gjerne i flere år).

Det er ingen som går å er konstant forelsket i flere år, da er det kjærligheten som består, eller man holder bare ut og lar det humpe og gå.

Fornuft-ekteskap kan gå an, så lenge man respektere hverandre, forstår hverandre og har en viss kjemi.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri fått barn med en jeg ikke hadde kjemi med, eller tente på.

Anonymous poster hash: e21b9...cb2

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener du at de ikke var forelsket?

Jeg mener kjærlighet kan oppstå uavhengig av forelskelse. Forelskelsen går uansett over i kjærlighet etter hvert. Eller går over. Jeg tror par i arrangerte ekteskap også kan elske hverandre.

Der viktigste er respekt, vennskap og god kjemi.

Jeg har vært mer forelsket i og tiltrukket av tidligere kjærester enn jeg var i min samboer. Men samboeren min er min beste venn, jeg føler meg trygg og føler en type kjærlighet jeg vet vil vare. Og jeg liker å være nær ham og tenner på ham.

Anonymous poster hash: 27687...3e9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...