AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Når man får en svigerfamilie, enten via samboerskap eller ekteskap, så kommer man inn i en ny familiekultur. Det kan være morsomme småting, til rare påleggsvalg, til konflikter og humor... Noen som vil dele en "krasj" med sin svigerfamilie? :-) Jeg kan starte med en omvendt en... Min mann var på besøk hjemme hos mine foreldre for første gang. De ba oss begge føle oss som hjemme (jeg gjør jo alltid det), og der i huset ordner man seg lunsj selv og spiser når man er sulten. Frokost og middag er fellesmåltider for de som er i huset når maten blir servert. Etter tre dager hadde min mann pent kommet inn i denne vanen og gikk på kjøkkenet for å lage seg et smørbrød til lunsj. Noen minutter etter fulgte min mor inn på kjøkkenet og satte i å hylskratte. "Du trenger ikke bruke KATTEMATEN på skiva da, du skal få menneskemat du også" flirte hun. (Mannen liker tunfisk på boks. Det samme gjorde mammas katt.. Altså, ikke kattemat-typen. Helt vanlig type). Stakkaren rødmer fortsatt litt om det er tunfisk i nærheten av mamma... Anonymous poster hash: 613dd...259 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Svigerfaren min hører litt dårlig og han svarer så utrolig mye merkelig av og til. Han skjønner at han ikke har hørt hva som har blitt sagt, men så svarer han likevel. Men vi bare ler av han og så sitter han og smiler. Han er også helt ubrukelig på kjøkkenet, og klarer kun å koke egg i eggekoker og varme baguetter. Svigermor har ingen merkelige greier for seg, hun er så supernormal. Men de er herlige folk begge to. Omvendt kan man sikkert finne mye rart, min far går blant annet omtrent kun i stilongs og ulltrøye inne, uten bukse på. Min mor slår seg hver dag så vi bruker ofte å spørre henne hvordan hun har slått seg i dag. Får mange rare historier da. Anonymous poster hash: e7dab...4dd
Gjest Jørild Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Svigers skal alltid lage humor av alt, alt skal vries på slik at alle kan le hysterisk. Det være seg alt fra klær, opplevelser og alvorligere ting. Alt! Jeg er overhode ikke slik og tar meg selv i å himle med øynene. Vi er litt kræsj kan man si..
huttetuu Skrevet 17. mai 2014 #4 Skrevet 17. mai 2014 Svigermor synger alltid julesanger når jenta på 10 mnd sitter i fanget hennes. "Å nei, nå sang jeg julesanger igjen" sier svigermor. Så går det 2 min og så er det pån igjen. 7
skruf Skrevet 17. mai 2014 #5 Skrevet 17. mai 2014 Svigerforeldrene mine er herlige, og har sine rare skikker og ting de gjør! F.eks så sover de på hvert sitt soverom pga de snorker sånn at de holder hverandre våkne. Likevel må de sove med døra på gløtt sånn at de kan høre hverandre, hvis ikke får de ikke til å sove. De er skikkelige nattranglere, og kan godt finne på å tusle opp til et fjellvann kl 23 på sommeren for så å fiske hele natta. Når de kommer ned igjen så gjør de opp fisken, før de spiser frokost og legger seg. Hver kveld så må de ha kveldsmat mens de ser 23-nyhtene på NRK. Uten unntak. Selv om vi kanskje spiste mat kl 20. Liker svigerforeldrene mine innmari godt, og jeg er imponert over at de stuller og steller alt selv i en alder av 80 og 85 11
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #6 Skrevet 17. mai 2014 De ber foran hvert måltid. Serverer te i gigantiske kopper.Anonymous poster hash: 5ddc2...d9a
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #7 Skrevet 17. mai 2014 Hver gang svigerfar ser barna begynner han å synge "Bake kake søte" på babyspråk. De er ett og fire... Svigermor snakker kun om mat, og tror omsorg kun ligger i å lage middag. Anonymous poster hash: f3ca4...1d6
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Hihi, sviger mor kan snakke om seg selv i 3.pers, og hun forteller de samme historiene om og om igjen. Når jeg skrev dette ned høres hun ikke helt opplagt ut, men hun er det altså Nyedelig dame med kjempehumør! Men en ting som irriterer livet av meg, er at selvom vi er på besøk (vi bor hos de når vi er hjemme), så legger hun seg ned på sofaen hver dag etter middag... Og sovner. Sover en stund, klager over at hun har sovet, legger seg ned igjen og sover, våkner senere på kvelden og klager over at hun er så trøtt. Hver dag! Det gjelder egentlig svigerfar også, men han drar som oftest på jobb igjen etter middag. Synes det er forferdelig kjedelig å være på besøk hvor noen legger seg ned på sofaen og snorker resten av kvelden bort. DET irriterer meg. Men de er veldig grei altså!! HeheAnonymous poster hash: f2df7...0ec
BritneyBitch Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 Svigerforeldrene mine er verdens skjønneste mennesker. Svigermor er ikke spesielt rar egentlig, men hun har noen søte ting hun gjør, for eksempel så går hun ingensteds uten en sånn drikkekopp for barn med brus i. Svigerfar derimot er en karakter som ikke går an å beskrive, man må bare oppleve han. Han kan være som en voksen tenåring til tider. Han går feks rundt dagen lang med musikk i ørene, så høyt at alle kan høre hva han hører på, samtidig som han synger med. Favoritten er Bruno Mars med Just the way you are. I tillegg skal han tøffe seg hele tiden, og går rundt og flexer musklene, poserer som en supermodell og raper, samtidig som han kommer med utsagn som er så provoserende at hadde man ikke visst at han egentlig bare er en teddybjørn med et hjerte av gull, så hadde man klappet til han så det synger i veggene. Jeg elsker dem begge! 2
Novemberellie Skrevet 17. mai 2014 #10 Skrevet 17. mai 2014 F.eks så sover de på hvert sitt soverom pga de snorker sånn at de holder hverandre våkne. Likevel må de sove med døra på gløtt sånn at de kan høre hverandre, hvis ikke får de ikke til å sove. Naaaaa! Det var jo skikkelig søtt, da! 7
skruf Skrevet 17. mai 2014 #11 Skrevet 17. mai 2014 Naaaaa! Det var jo skikkelig søtt, da! De er skikkelig skjønne Håper mannen min og meg blir sånn søtt og koselig gammelt ektepar når den tid kommer også 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #12 Skrevet 17. mai 2014 Svigermor er litt spesiell i svingene Hun er veldig hyggelig, heldigvis, men jeg tror av og til hun tar på seg en merkelig rolle, for hun blir helt merkelig:P Vi skulle lage taco da vi var der på besøk, og hun er kjøkkenets herskerinne så man blir jaget ut. Dog hadde hun aldri laget taco før, så vi sa jo som sant var, at det bare var å steke kjøttdeigen, og når den var ferdig heiv man bare oppi krydderblandingen. Samtalen gikk noe a la dette: "Ja, så har du bare krydderblandingen oppi." "Pulveret?" "Ja." "I panna?" "Ja, opppå kjøttet, kanskje litt vann." "Vann!?" "For at det skal blande seg litt lettere." "Men... hva skal blande seg?" "Krydderblandingen." "Pulveret?" "Ja, pulveret. Den skal i panna med kjøttet." "Og det skal blande seg?" Osv... Til hennes forsvar lager hun en djevelsk gryte med finnebiff... Anonymous poster hash: a1c6c...73b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #13 Skrevet 18. mai 2014 snakker dritt om meg mens jeg sitter og hører på.Anonymous poster hash: ec1a9...309
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #14 Skrevet 18. mai 2014 Svigerforeldrene mine er herlige, og har sine rare skikker og ting de gjør! F.eks så sover de på hvert sitt soverom pga de snorker sånn at de holder hverandre våkne. Likevel må de sove med døra på gløtt sånn at de kan høre hverandre, hvis ikke får de ikke til å sove. De er skikkelige nattranglere, og kan godt finne på å tusle opp til et fjellvann kl 23 på sommeren for så å fiske hele natta. Når de kommer ned igjen så gjør de opp fisken, før de spiser frokost og legger seg. Hver kveld så må de ha kveldsmat mens de ser 23-nyhtene på NRK. Uten unntak. Selv om vi kanskje spiste mat kl 20. Liker svigerforeldrene mine innmari godt, og jeg er imponert over at de stuller og steller alt selv i en alder av 80 og 85 ÅÅ, de høres så koselige ut! Åhh, jeg elsker sånne koselige, gamle ektepar! Anonymous poster hash: bab3a...ca7 1
skruf Skrevet 18. mai 2014 #15 Skrevet 18. mai 2014 Svigermor har forresten troa på at c-vitamin hjelper mot alt og kurerer det meste. Sånn type 1 tablett, 250mg. Det hjelper da mot alt, uten unntak. Kreft, prostata, ørebetennelse, diabetes............ta c-vit! Samtale sist vi var der: Svigermor: "Pomperipossa, kan du ikke gi Hr Pomperipossa en c-vit som står i skapet siden han er så tett i nesen" (mannen min er allergisk og derfor tett av og til, eneste som funker er allergimedisin). Jeg roper til mannen min: "skal du ha en c-vit kjære"?? Mannen : NEI!!!! Svigermor: "ja ja........han får nå bare sitte der å lide da, sukk....". 1
Gjest Yrsa Skrevet 18. mai 2014 #16 Skrevet 18. mai 2014 Svigerforeldrene mine er herlige, og har sine rare skikker og ting de gjør! F.eks så sover de på hvert sitt soverom pga de snorker sånn at de holder hverandre våkne. Likevel må de sove med døra på gløtt sånn at de kan høre hverandre, hvis ikke får de ikke til å sove. De er skikkelige nattranglere, og kan godt finne på å tusle opp til et fjellvann kl 23 på sommeren for så å fiske hele natta. Når de kommer ned igjen så gjør de opp fisken, før de spiser frokost og legger seg. Hver kveld så må de ha kveldsmat mens de ser 23-nyhtene på NRK. Uten unntak. Selv om vi kanskje spiste mat kl 20. Liker svigerforeldrene mine innmari godt, og jeg er imponert over at de stuller og steller alt selv i en alder av 80 og 85 Det hørtes ut som et herlig ektepar - akkurat sånn jeg selv håper å få oppleve alderdommen med mannen min 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #17 Skrevet 18. mai 2014 Mine svigerforeldre er hakket mindre koselige enn de som er lista opp her. Svigermor har ved flere anledninger stjålet penger fra feriekassa vår som står i kjøkkenskapet, og svigerfar har sagt at kona hans (mannens stemor) ikke vil at han skal ha kontakt med oss mer. Ja, så folk er rare på ulikt vis.Anonymous poster hash: 8cbbb...3cc
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #18 Skrevet 18. mai 2014 Håper det kommer en tråd om hvor gal, frekk og rare ting svigerdøtre gjør. Anonymous poster hash: 85e0e...515
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #19 Skrevet 18. mai 2014 Svigers har en liten hund, som alltid sitter ved enden av matbordet- på egen stol! Og blir mata med gaffel av det som blir spist...Anonymous poster hash: 71012...fc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå