Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir helt lei av alt kroppshysteriet som er på sosiale medier for tiden. Fitnesskonkurranser, squats, proteinshake, selvbruning, glitter og "perfekte" kropper. I en av alder av 22 år merker jeg at jeg faktisk blir påvirket. Ja, faktisk. Jeg er fornøyd med kroppen min. Jeg vet jeg ikke har grunn til å tvile. Hva har egentlig skjedd med kroppsbildet? Virker som at det nye "sunne" kroppsidealet er lav fettprosent og å gå på diett. Er det bare jeg som begynner å bli lei hele kroppshysteriet? Heldigvis, så har jeg en kjæreste som rynker på nesa idet han ser et bilde av ei jente som har stilt i fitnesskonkurranse. "Æsj" er det han sier. "Hadde du likt meg om jeg hadde så lav fettprosent og stod der innsmurt i brunkrem?" spør jeg med et smil rundt munnen. "Jeg hadde ikke likt det, men deg liker jeg uansett" sier han og kysser meg på kinnet.

Og la oss ikke glemme jenter på 16-17 år - blir ikke de påvirket? Av å lese blogger som handler om hvor tidlig de står opp, hvor mye de løfter eller squatter. Du må jo løfte tungt - for å få fin rumpe. At man må gå på diett for å få "fit" kropp? Hvorfor kan man bare ikke trene vanlig og spise sunt?

Nei, fysj. Bare jeg som er lei, reagerer og får lyst til å rive meg i håret?

Og nei, jeg er ikke sjalu om noen skulle tro det :rolleyes:

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest KrissyHart
Skrevet

ja d har gått for langt, men er jo valgfritt om man skal gidde engasjere seg i det.

• Liker 1
Skrevet

Trenden irriterer meg også, fordi nå er knebøystativet på treningsstudioet alltid opptatt. Samtidig har jeg ikke sett noen betydelig økning i antall fine rumper der ute. Flesteparten løfter ikke tungt nok.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også så lei som det går an å bli. Det er i utgangspunktet valgfritt ja, men er egentlig ikke så enkelt når det er så massivt over alt. Jeg skulle gjerne ha flyttet til en verden som var mere mennesklig og tilrettelagt for normalt liv uten alt dette presset og kroppshysteriet. Jeg er redd for at vi ikke har sett det verste ennå. :( Anonymous poster hash: b0f5f...417

• Liker 2
Skrevet

Synd å se disse jentene på 15 som plutselig prøver å se slik ut. Guttene og for den saks skyld. Det påvirker jo dem noe helt sinnsykt.

• Liker 1
Gjest KrissyHart
Skrevet

ja men til slutt blir man mett på det, så da begynner man å overse det. jeg legger ikke merke til det lenger.

• Liker 1
Skrevet

har gått over stokk og stein for lenge siden, jeg har ikke "fulgt opp" dette hysteriet..

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Eg er 15 da, legger lite merke til det, men eg bur eit sted der alle bryr seg lite om kroppen til andre.

AnonymBruker
Skrevet

NEI: Karbonadedeigjenter, proteinpulverjenter, solariumsjenter er turnoff.

oAOvnLW.png

JA MYK, FIN MED DEILIGE FORMER

TOtq8Bs.jpg

Anonymous poster hash: 88218...f78
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikker på at mange allerede har utviklet både spiseforstyrrelser og overbelastninger på kroppen av for mye og feil trening. Der er et fitnesshysteri nå som gjør at folk utvikler tvangsadferd og ortoreksi

.Dette ligner også endel på det de som brukte anabole steroider. De ble aldri fornøyd med seg selv. Og presset kroppen sin maksimalt for å se " bedre ut". Veldig, veldig trist!

Anonymous poster hash: 10e6d...3cb
  • Liker 1
Skrevet

NEI: Karbonadedeigjenter, proteinpulverjenter, solariumsjenter er turnoff.

oAOvnLW.png

JA MYK, FIN MED DEILIGE FORMER

TOtq8Bs.jpg

HELT enig! (Nå er jeg jente da men..)

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heller slik:

VVI01e2.jpg

Enn slik:

h99140O.jpg

• Liker 5
Gjest KrissyHart
Skrevet

sorru men jeg synes IKKE det er sexy med damer som har sixpack og tar 120 i benken.

• Liker 2
Gjest KrissyHart
Skrevet

Heller slik:

VVI01e2.jpg

Enn slik:

h99140O.jpg

grøss.. lurer på om hun siste der må barbere seg i ansiktet eller om klitoris har begynt og vokse.. ser jammenmeg slik ut

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

grøss.. lurer på om hun siste der må barbere seg i ansiktet eller om klitoris har begynt og vokse.. ser jammenmeg slik ut

Barbere seg kan man dessverre gjøre om man ser ut som hun øverste også!

Anonymous poster hash: 82b0a...54f

• Liker 1
Gjest KrissyHart
Skrevet

det finnes ikke en mellomting da.. noe som heter normal kropp?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke digre rumper er fine jeg da, Kim Kardashian og nye flammen til Justin Bieber Yovanna Ventura. Det ser helt idiotisk ut men en så diger rumpe på så liten kropp. Jeg håper det bare er pr at de var sammen på den stranda, for J.B skal bare date Selena Gomez, hehe :) Men seriøst ja; treneregime har gått altfor langt og flere og flere legger ut halvnakne bilder av seg selv på sosiale medier. Vi får takke selveset fotballfruen og andre wannebe superstjerner- råsablåggere ;)

Anonymous poster hash: 9ab81...90e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Atter en gang skal noen av brukerne her på kvinneguiden definere hva som er en fin kropp/normal kropp. "Heller slik og slik enn sånn og sånn".

Men for å svare på det tråden EGENTLIG handler om: Ja, jeg synes til tider at kroppshysteriet har tatt litt overhånd.

Anonymous poster hash: 3e3cc...722
  • Liker 3
Skrevet

Ja, det har gått for langt for lenge siden. For all del, det er kjempepositivt at folk holder seg i form og blir inspirert til å komme i form, men jeg misliker ekstremiteten, og jeg savner mer dybde og eierskap. At ikke utseendet og andres blikk er den første grunnen på listen, om man hadde spurt folk "hvorfor", jeg vil ha flere og mer reflekterte og engasjerte svar på spørsmålet hvorfor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at kroppshysteriet er gått for langt. MEN hvorfor hetse noen sor den kroppen de har?

"Heller former enn en strek" " heller ditt enn datt".

Hva med å slutte å kommentere andres kropper,og fokusere på noe positivt?

"Put down your phone,shut the display,stop reading this, and live life the real way!"

Anonymous poster hash: 932a9...740
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...