AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 For å presisere aller først, dette handler ikke om utroskap eller den slags.. Jeg er i innspurten av en bachelorgrad som har tatt mye lengre tid enn tre år, pga. flere ting som er uvesentlig å nevne. Men strøket, det har jeg gjort flere ganger. Forrige gang jeg fortalte det til mannen, så ble han sur.. Jeg følte meg så lita og dum.. Så tok jeg eksamen til jul (på 15 studiepoeng), og skuffende nok strøk jeg igjen.. Grunnen er at jeg har jobbet alt for mye, og underprioritert studiene.. Så jeg bestemte meg for å ordne opp på egen hånd. Jeg sa at jeg besto eksamen til mannen, og tok på meg 15 studiepoeng ekstra i dette semesteret uten at mannen var klar over det. 150 prosent studier.. Jeg har levert inn bacheloroppgaven samt en hjemmeeksamen, og nå tror mannen at jeg er ferdig.. Men det som er realiteten er at jeg har en hjemmeksamen igjen.. Dette vet ikke mannen, og jeg føler at hele opplegget blir bare så ekkelt. Mest fordi jeg nå faktisk er FERDIG utdannet i hans øyne, og kunne egentlig ha jobbet. Men istedet tror han at jeg bare går hjemme uten mål og mening, men realiteten er jo at jeg jobber på spreng for å få ferdig hjemmeksamenen.. Denne skal være ferdig om noen uker, så ikke så veldig stress, men litt.. Jeg sliter med lavt selvbilde, spesielt i forhold til karriere og prestasjoner.. Han er endel eldre enn meg, og har for lengst blitt ferdig med studiene og er veletablert innenfor fagfeltet sitt. Omgivelsene (mannen, svigerfamilie, øvrig omgangskrets, etc.) har skyhøye forventninger til meg. Eller er det noe jeg tror? Det florerer jo av leger og advokater, så har dere lille meg som ikke får til noen ting.. Jeg må jo bare fortelle mannen dette, men hvordan bør jeg gå frem.. Hvordan hadde dere reagert dersom dere var mannen? Anonymous poster hash: 2c93c...a94
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Ville latt vær å si noe. Er jo bare å arbeide med hjemmeeksamen når han er på jobb? Anonymous poster hash: 7528e...31b 3
kamillete Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Det er trist at du kommer i en situasjon hvor du føler du må lyve til mannen din om dette. Jeg hadde blitt skuffet over at du valgte å være uærlig, ikke at du strøk. 4
FalconPunch Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 (endret) . Endret 21. februar 2018 av FalconPunch 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Jeg var redd for å si det til ham av den grunn at jeg hadde skuffet ham, han hadde sikkert sett ned på meg, og tenkt "åh, enda et halvt år på studielån og trang økonomi.." Han hadde sikkert også sammenlignet meg med alle disse advokatkollegaene sine på min egen alder, og beundret de for deres sterke vilje og innsats.. Det hele handler vel i bunn og grunn om tillit og dårlig selvbilde. Anonymous poster hash: 2c93c...a94
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Litt off topic... Men hva studerere du? Hvorfor i all verden lurer du på det? Anonymous poster hash: 2c93c...a94
Ferny Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 Må føles kjipt å ikke stå på eksamen, og i tillegg lyge om det. Men hvis du bare har EN eksamen igjen, og det er en hjemmeeksamen, så klarer du det om du legger inn nok innsats. Jeg hadde nok ikke sagt at jeg var ferdig med utdanningen i utgangspunktet, men nå står du jo i denne situasjonen. Bare si det som det er, så slipper du å gå rundt med dårlig samvittighet når du egentlig burde fokusert på skolen. Kan hende han blir litt sint for at du løy. Men si at du var redd for å skuffe han, og at du har gjort ditt beste. Mer kan han jo ikke forlange av deg. Uansett - masse lykke til med siste innspurt! 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #9 Skrevet 8. mai 2014 Når skal kvinner lære at mannen driter i hva ho driver med bare henne trives? Det er helt sykt og se på. Alle kvinner snakker om dette men ser dere noen gang menn gnåler om hva henne driver med? Mannfolk angående jobb og kvinnfolk blir = hva er det Kvinnfolk angående jobb og mannfolk blir = jeg har studert det og det også da burde han jobbe innen det og det. Les om dette på nettet. Det er den størst feilen jenter gjør innen nettdateing. Skriver hva dem ønsker i en mann og det driter mannfolk så inn i gampe ræva i.. Vi ønsker en kvinne som ser oss for den vi er og kan være en god støttespiller Selvsagt alle er ikke like men det er langt i riktig retning.. Slutt og tro at du er et dårligere valg for mannen din om du ikke fullfører. Kjærlighet og kjemi kan ikke kjøpes for penger og er han smart så er han fullstendig klar over det!!!! Kommer dette noen gang til og sige inn i skallen? En jente som er opptatt av jobben min dropper jeg fortere en fanden selv. Golddigger heter det!!!! Anonymous poster hash: 952ea...2ad 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #10 Skrevet 8. mai 2014 Jeg har brukt 4 år på mitt studie, der jeg har strøk på en eksamen første året og måtte ta et friår. Nå har jeg jaggu klart å stryke på bacheloren også! Men har heldivis et forsøk til før sommeren. Jeg skjønner deg ts, alle har forventninger, også blir man så skuffet over seg selv for og ikke greie det. Heldigvis for meg har både samboeren og familien min støttet meg. Jeg blir nesten litt trist på dine vegne av din manns oppførsel, men samtidig tror han du er ferdig utdannet og går hjemme. Du må nesten fortelle ham at du har igjen en eksamen. For det er ikke sikkert du får jobb med en gang heller? Nå vet ikke jeg hva du studerer, men hvis du skal ha autorisasjon tar det også litt tid å få skaffet.Anonymous poster hash: 05cba...05a
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #11 Skrevet 8. mai 2014 Trur jeg bare hadde vært helt ærig. Innrømmet at du løy fordi du ville ikke skuffe han igjenn og ville unngå han ble sur på deg enda engang (siden han har blitt sur de andre gangene du strøyk) Men at du snart er i mål og har kun 1 hjemmeeksamen igjenn. Og at du har jobbet veldig hardt for å få iland den eksamen, og har ikke bare gått hjemme. Bare si det rett ut. Anonymous poster hash: 5c251...308
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #12 Skrevet 8. mai 2014 Altså i teorien er det jo bare å la være å si noe, men jeg stusser på, og irriterer meg over, at han er så lite støttende. Skulle ikke være nødvendig å skjule sånt. Spesielt om han vet det er fordi du har jobbet så mye utenom. Du må ikke la han hundse deg. Anonymous poster hash: dbc03...1ac
Gjest Evans Skrevet 8. mai 2014 #13 Skrevet 8. mai 2014 Hadde jeg vært mannen, og du hadde sagt det til meg nå; at du hadde lyvet fordi du ikke turte å si sannheten første gang, hadde jeg blitt lei meg. Jeg hadde blitt lei meg fordi jeg da hadde forstått at jeg hadde fremstått som en dust, siden du var redd for å skuffe meg og derfor valgte å lyve for å gjøre meg fornøyd. Så hadde jeg gått i meg selv og forhåpentligvis forstått at den måten å "søtte/motivere" på er helt feil. Jeg vet ikke hvordan mannen din kommer til å reagere, men det er jo en mulighet for at han ikke selv har forstått hvordan hans oppførsel har virket på deg.
Meridian Skrevet 8. mai 2014 #14 Skrevet 8. mai 2014 At du må lyve sier noe om ditt forhold til din familie og mann - og det er trist... Hadde du hatt et godt forhold til de, ville du kunnet fortalt at du hadde strøket, og de ville vært støttende til deg. Da ville du kanskje ikke strøket så mye heller?
Zilas Skrevet 8. mai 2014 #15 Skrevet 8. mai 2014 Jeg må si du ikke virker som tidenes catch. Stryker på bachelor i hytt og pine, lyver og har dårlig selvbilde. Jeg kunne nok klart meg med en dame som ikke var så skoleflink, men en som lyver meg opp i tryne, not so much. Fortell han det, og så får han vurdere om du er noe å bruke livet sitt videre på. Slike ting kommer ofte for en dag, og da har du hvertfall litt verdighet igjen hvis du forteller sannheten nå.. Før han hører det fra noen andre/oppdager det på andre måter.. 2
Pasjonsblomst Skrevet 8. mai 2014 #16 Skrevet 8. mai 2014 Jeg ville fortalt dette med åpenhet til mannen din! Han er sikkert veldig glad i deg. Han har mer livserfaring, og er forhåpentligvis en ressurs for deg. Du trenger jo oppbacking, ikke unødvendig stress med å måtte "gjemme deg vekk" og bekymre deg. Man er ikke ingenting fordi man stryker på eksamen! snart er du jo i mål, da har du Bachelorgrad. Og fremtida kan by på mye spennende! Angående punktet: alle rundt meg har skyhøye forventninger til meg.... Min egen livserfaring som høysensitiv flink og snill pike sier meg at det stort sett har vært MEG som har levert den forventningen. - og gjerne kamuflert den som at andre forventer jo.... nei, det er ofte VI selv som setter presset og kravene. Gi deg selv litt slack nå, du er bare et menneske. Og mannen din elsker deg vel for det mennesker du er?! Lykke til med eksamensinnspurt!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #17 Skrevet 8. mai 2014 Trur jeg bare hadde vært helt ærig. Innrømmet at du løy fordi du ville ikke skuffe han igjenn og ville unngå han ble sur på deg enda engang (siden han har blitt sur de andre gangene du strøyk) Men at du snart er i mål og har kun 1 hjemmeeksamen igjenn. Og at du har jobbet veldig hardt for å få iland den eksamen, og har ikke bare gått hjemme. Bare si det rett ut. Anonymous poster hash: 5c251...308 Signerer dette. Det enkle er ofte det beste. Anonymous poster hash: b1afa...595 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #18 Skrevet 8. mai 2014 Jeg lurer også på hva slags studium det er. Må være noe tungt og prestisjefult dersom man stryker så mange ganger.. Anonymous poster hash: 4dfdd...ac0
humalla Skrevet 8. mai 2014 #19 Skrevet 8. mai 2014 Hadde jeg vært deg hadde jeg skrevet et brev(fordi da får du sagt alt du vil uten at han skal skyte inn kommentarer hele tiden). Fortell at du har løyet og fortell hvorfor. Ikke angrip han, bare fortell hva DU føler, hvordan du har det iforhold til presset rundt deg osv. Legg brevet slik at han leser det mens du feks er på jobb. Lykke til med din siste eksamen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå