Gå til innhold

Flytter fra Norge og etablere meg et annet sted - Fordi folk her til lands er merkelige

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men man må jo være tiltrukket da, uansett hvor fin personlighet en person var! Jeg kunne fått meg kjæreste på dagen jeg, om jeg var villig til å ta til takke med en kar. Men jeg klarer ikke kneise med mnn jeg ikke finner attraktive. Klarer fysisk ikke ha menn inni meg jeg ikke finner tiltrekkende. Sånn er det vel for menn og, selv om de fleste tømmer seg i mye rart :fnise:

Anonymous poster hash: 38c8c...0a3

Helt sant det, men et "mindre pent" menneske, kan bli veldig pent med noen forandringer her og der. Så man må tenke litt sånt og :P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du mener her. Datingmarkedet er ganske enkelt supply & demand - menn og kvinner har forskjellige preferanser og krav og hva de kan forvente seg avhenger av hva de kan tilby som andre ser etter. Menn er mer utseendefokusert enn kvinner og fokuserer lite på karriere - dermed kan en vakker kvinne uten penger lett finne seg en mann som er over henne statusmessig. Det betyr ikke at han er utenfor hennes liga - de er begge målgruppen for hverandre ettersom menn og kvinner har ulike preferanser. På samme vis kan en mann som ikke er spesielt kjekk men selvsikker, karismatisk og sosialt en vinner finne seg en pen dame uten at hun er utenfor hans liga. Ens "liga" er den kvaliteten på partner man kan få for et langvarig forhold/ekteskap. Liga er også subjektivt og kan bare fastslås når forholdet er etablert - dersom hun/han er oppriktig interessert i deg, er ikke vedkommende utenfor din liga.

Hvis man ikke liker resultatene man får har man to muligheter - forbedre seg selv eller senke kravene. Hva man velger er opp til en selv. Jeg ser ikke hvorfor å bli rådet til det ene eller det andre er verre. De aller fleste vil velge å forbedre seg selv ettersom å senke kravene sjelden er tilfredsstillende og de fleste vil ha den beste partneren de kan få.

Jeg deler ikke oppfatningen om at menn blir hundset for å foretrekke attraktive kvinner. Utseendepresset på kvinner er enormt og det at utseende har mye å si - mer enn for menn - er opplest og vedtatt. Ingen kvinner er uenige i det og alle er fokusert på eget utseende, om de så ikke makter eller har ork til å endre det.

Selvsagt finnes det de som slenger kommentarer om overfladiske menn, på samme måte som det blir slengt kommentarer mot kvinner som velger en mann som ikke er fysisk attraktiv, men har penger. Uavhengig av hvor mange personlige kvaliteter mannen måtte ha, sitter uttrykket "golddigger" ganske ledig. Nedsettende kommentarer mht. deres valg og preferanser opplever både menn og kvinner.

Anonymous poster hash: 3a579...58d

Jeg er ikke helt uenig i dette, men jeg siktet til det omvende eksempelet i det jeg i utgangspunktet siterte. Det syntes å være en større aksept for at kvinner søker seg utover det hun kan tilby (altså utseende) oppover skalaen enn det motsatte; at menn søker seg utover det han kan tilby selv (status, karisma e.l.)

Anonymous poster hash: c7144...2bc

AnonymBruker
Skrevet

Helt sant det, men et "mindre pent" menneske, kan bli veldig pent med noen forandringer her og der. Så man må tenke litt sånt og :P

Jada, men da blir det jo litt vrient å diskutere konstruktivt uten å vite hva slike forandringer består av. Dersom man går fra å være "stygg" til "smellvakker" og benytter det som et nytt premiss i debatten så blir det jo meningsløst da man ikke lenger behøver å jenke kravene man stiller.

Skrevet

Jada, men da blir det jo litt vrient å diskutere konstruktivt uten å vite hva slike forandringer består av. Dersom man går fra å være "stygg" til "smellvakker" og benytter det som et nytt premiss i debatten så blir det jo meningsløst da man ikke lenger behøver å jenke kravene man stiller.

Du sier noe.. Men jeg tenker det at om man finner seg en svett fyr, med fett hår og som gir blanke f i hva han har på seg og slikt, så kan det ganske enkelt fikses med dusj, deodorant, parfyme, litt barbering og en ny klesstil :P

AnonymBruker
Skrevet

Du sier noe.. Men jeg tenker det at om man finner seg en svett fyr, med fett hår og som gir blanke f i hva han har på seg og slikt, så kan det ganske enkelt fikses med dusj, deodorant, parfyme, litt barbering og en ny klesstil :P

Ja, men man blir ikke et nytt menneske over natten sånn uten videre.

Skrevet

Ja, men man blir ikke et nytt menneske over natten sånn uten videre.

TTT! :) Og tålmodighet.

AnonymBruker
Skrevet

TTT! :) Og tålmodighet.

Du ser etter et oppussingsobjekt? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid drømt om å flytte til et annet land, men det er mer grunnet mennesker i norge er veldig grupperte, kaldere mot fremmede og generelt isolerer de seg veldig.

Når folk får et panisk uttrykk i ansiktet når du smiler til dem, skjønner du at det er noe galt.

Den norske arbeidsmoralen er eller ikke alltid på topp, merk at dette ikke gjelder alle. Folk tar mye pauser på jobben (ut over det som er mulig iflg arbeidsmiljøloven), ting går treigt og settningen "jeg skal bare ha en jobb i noen mnd slik jeg kan sykemelde meg hvertfall et år eller 2 til" er ikke helt ukjent.

Jeg er kanskje ikke helt enig i alle valgene staten tar, men jeg godtar det siden alle har sine feil. Jeg tror mange vil være enig i at det å betale bompenger egentlig ikke er noe problem om alle penge går til vei og at disse arbeiderne jobber kjapt og effektivt. Dvs at man får valuta for det man bruker penger på.

Dessverre får vi ikke valuta for pengene, fordi en veikonsulent (har ikke snøring på hva det heter) tar 2 og 3 sifferet milionbeløp på å skulle PLANLEGGE hvordan en vei skal bli. Vi ser at i utlandet blir veiene lagt på 3 sekunder i forhold til hos oss.
Det samme er med utbedringer av kongehuset hvor arkitekter tar millioner for å planlegge hvordan utbedringen skal bli - det i tillegg til hva det faktisk koster å få opp noe.

Så sånnsett er det helt greit med et fritt marked hvor norske bedrifter kan bli utkonkurrert av utenlandske. Det vil si at norske bedrifter må kunne fremvise bedre tall, de må være mer effektive og de må ta vanlige priser slik sjefen ikke lenger kan ha 5 hytte plassert rundt om i norge og kjøre 2015 model BMW.

Hvorfor kan vi f.eks. ikke ta bedre vare på våre gamle? i stedet for å sørge for å stikke innom regelmessig eller sørge for at de gamle bor så nærme at vi kan se dem en gang om dagen, så er det mye bedre å plassere dem på et eldresenter og klage over at farmor ikke får vin før hun legger seg fredags kveld.

Hvis våre barn ikke gjør det bra nok på skolen, er det selvfølgelig læreren som ikke gjør en bra jobb. Det har ikke noe å gjøre med oss som foreldre og det faktum at vi ikke tar oss tid til barna selv for å heve kompetansen på barna.

Det er mye lettere å kritisere alle andre enn å bare si at det er greit og at man har gjort en feil som man ønsker å endre på. Man må dessverre jobbe for å få resultater.

Anonymous poster hash: d8182...918
  • Liker 2
Skrevet

Du ser etter et oppussingsobjekt? ;)

Jeg nei, men jeg ser heller ikke etter en svett uhygenisk person :)

Skrevet

Har du noe imot å fortelle hvordan det var?

Bare å spørre det. Litt enklere å svare på direkte spørsmål kontra skrive en lang stil om hvordan det er å bo i england.

Skal man bo der et år eller to kun for opplevelsens skyld, så er det da verdt det, men jeg hadde aldri byttet det å kunne bo i norge hele livet mot i england.

Skrevet

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge. Gidder ikke å bo i dette hølet lenger. Folk her er så kyniske, da på det personlige nivå, noe de forhåpentligvis ikke er andre steder. Kvinnfolka her blir i lag med de samme mennene, slik at mange ikke får stiftet familie. Og er generelt sett vemmelige mennesker. Staten stjeler alle pengene mine. Nei, nok er nok. Ved fullført mastergrad går jeg rett til nærmeste utenlandske jobb, kanskje i Storbritannia eller et annet slikt land. Dette landet gidder jeg ikke å bo i, med all ærlighet.

Good bye, trener meg på engelsken :P Noen som kunne tenke seg det samme?

Vel, 1 dramaqueen mindre her til lands altså. Good riddance!

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan vi f.eks. ikke ta bedre vare på våre gamle? i stedet for å sørge for å stikke innom regelmessig eller sørge for at de gamle bor så nærme at vi kan se dem en gang om dagen, så er det mye bedre å plassere dem på et eldresenter og klage over at farmor ikke får vin før hun legger seg fredags kveld.

Anonymous poster hash: d8182...918

Jeg er enig i det du skriver om skolen, men før du har erfaring med å ta vare på en dement eldre forelder, hvor det ikke er tilstrekkelig med tilsyn en gang om dagen og kommunen ikke har ressurser til å avlaste, så bør du ikke uttale deg om eldreomsorg i privat regi.

*Hilsen utslitt, som håper å få avlastning, og en sårt tiltrengt ferie snart*

Anonymous poster hash: b9e2d...a51

• Liker 1
Gjest Idollet
Skrevet

Kan hende TS har endret mening innen han er ferdig med mastergraden han har planer om å ta, da jeg har en følelse av at han er veeeldig ung.. :) så er jo snakk om mange år før dette evnt vil bli en realitet.

Anonymous poster hash: 245fe...a7c

Neppe, reiser nok på utveksling og tenker jeg. Til neste år.

AnonymBruker
Skrevet

Neppe, reiser nok på utveksling og tenker jeg. Til neste år.

Utveksling gir ikke engang et minimum med kulturopplevelse eller erfaring. Kan ligge godt reise med EF språkreiser.

Du må flytte og stå på bar bakke for å få reell erfaring.

Anonymous poster hash: 3a579...58d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...