Gå til innhold

Flytter fra Norge og etablere meg et annet sted - Fordi folk her til lands er merkelige

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurdert det samme..

Men kjære TS, jeg ser du klager på alle mannfolkene som er barnløse og single..

Derfor må jeg bare spørre: Hva med alle kvinnfolkene som er single og barnløse? De som dere synes er "ekkle" og "stygge?"

Jeg er sikker på om dere "barnløse og ufrivillige single" hadde tatt ned standaren deres, og sett litt på personlighet i stedet, så hadde dere ikke vært så "ufrivillig singel" og barnløs så veldig lenge..

Slutt å klag på at kvinnfolk er så gale, det er mange kvinnfolk som sitter å drømmer om et mannfolk også, men som aldri får fordi at folk ser på de som "motbydelige" eller hva det er.

Yes, sånn som meg, som ingen menn vil ha! Kanskje noen fra den albanske mafiaen hadde gidda å kjøpt meg for en tier, men tror ingen syns jeg er verdt noe mer...

Er lei av at menn tror at vi kvinner har det så enkelt og kan få hvem vi vil.

Anonymous poster hash: 38c8c...0a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yes, sånn som meg, som ingen menn vil ha! Kanskje noen fra den albanske mafiaen hadde gidda å kjøpt meg for en tier, men tror ingen syns jeg er verdt noe mer...

Er lei av at menn tror at vi kvinner har det så enkelt og kan få hvem vi vil.

Helt enig med deg.

Er mange som føler det slikt, å det synes jeg er veldig synd!

Så news flash men (ihvertfall TS): Selv om kvinnfolk har pupper og en dott, så betyr det ikke at de er garantert et mannfolk!

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg.

Er mange som føler det slikt, å det synes jeg er veldig synd!

Så news flash men (ihvertfall TS): Selv om kvinnfolk har pupper og en dott, så betyr det ikke at de er garantert et mannfolk!

Gah. Det er det nok få menn som sier. Det som sies er at det generelt er flere menn som faller helt utenom enn kvinner med tanke på partnere.

Anonymous poster hash: c7144...2bc

AnonymBruker
Skrevet

Kommer man fra utlandet uten noen kontakter/anbefalinger så kan du nesten ha en grad fra Ivy League uten at det hjelper deg.

Jobber man litt med nettverk derimot så kan du fint ha en norsk grad.

Relevant erfaring og anbefalinger må man ha uansett.

Med en Ivy League grad og gode karakterer stiller man sterkt selv uten kontakter og som "utlending". Samme gjelder LBS og LSE. Poenget er at dersom ens utdannelse er fra utenfor UK må skolen ha sterkt nok rennome til at den anerkjennes blant britiske bedrifter/arbeidsgivere og karakterene solide.

Kontakter hjelper deg bli anbefalt som kandidat, men det er fortsatt strenge krav for å komme videre. Det er mange japper som tror de kan smigre seg inn i City, men det er altså ikke tilfelle. Du konkurrerer med fetteren til HR-sjefen som også har en MBA fra Yale og da holder det ikke med en "anonym" skole. For de gode jobbene er en solid CV alfa og omega, kontakter eller ei.

Det er også vanskelig å bygge et nettverk fra scratch uten å ha gått på skole i UK eller ha venner der fra tidligere. Disse nettverkene bygges gjennom skolegang og styrkes gjennom arbeidsliv. Til tross for at en veldig liten prosentandel av den britiske befolkning er privat utdannet, dominerer de alle de viktigste posisjonene. Nordmenn har ikke begrep nok om det britiske klassesystemet til å ta det helt innover seg.

Anonymous poster hash: 3a579...58d

Skrevet

Gah. Det er det nok få menn som sier. Det som sies er at det generelt er flere menn som faller helt utenom enn kvinner med tanke på partnere.

Godt mulig, men det er mange "usynlige" kvinner der ute, som har gjort seg selv "usynlige" fordi at de ikke blir kastet flere enn ett blikk på de. Så ta dere sammen mannfolk, å se litt på personligheten, ikke tenk hva venner og andre vil si om utsende hennes om det skulle være "såååå gale", noe det neppe er.

Jeg føler folk ikke tørr å finne seg en "mindre pen" partner, fordi at de er redd for hva naboen, vennene, mannen bak kassen eller hva f*en, kommer til å tenke eller si.

AnonymBruker
Skrevet

Relevant erfaring og anbefalinger må man ha uansett.

Med en Ivy League grad og gode karakterer stiller man sterkt selv uten kontakter og som "utlending". Samme gjelder LBS og LSE. Poenget er at dersom ens utdannelse er fra utenfor UK må skolen ha sterkt nok rennome til at den anerkjennes blant britiske bedrifter/arbeidsgivere og karakterene solide.

Kontakter hjelper deg bli anbefalt som kandidat, men det er fortsatt strenge krav for å komme videre. Det er mange japper som tror de kan smigre seg inn i City, men det er altså ikke tilfelle. Du konkurrerer med fetteren til HR-sjefen som også har en MBA fra Yale og da holder det ikke med en "anonym" skole. For de gode jobbene er en solid CV alfa og omega, kontakter eller ei.

Det er også vanskelig å bygge et nettverk fra scratch uten å ha gått på skole i UK eller ha venner der fra tidligere. Disse nettverkene bygges gjennom skolegang og styrkes gjennom arbeidsliv. Til tross for at en veldig liten prosentandel av den britiske befolkning er privat utdannet, dominerer de alle de viktigste posisjonene. Nordmenn har ikke begrep nok om det britiske klassesystemet til å ta det helt innover seg.

Joda, men nå kommer jo dette an på hva slags jobber man egentlig diskuterer. Tolker deg slik at du snakker om de viktigste posisjonene, og da er det slik at det er "gutteklubben grei" nesten uansett hvor du bor i verden, inkludert i UK. Og der må man selvsagt også ha kontakter

De "vanlige" jobbene, som var det jeg siktet til, så er det slik at du kan klare deg greit med en mer "anonym" grad om du har gode kontakter/erfaring etc. Og jeg vet litt om det med tanke på at jeg bodde der en stund. Betingelsene for "ordinære" jobber er derimot helt klart merkbart dårligere enn i Norge, så det får nok være opp til hver enkelt om det er verdt det eller om ønsket om jobber der er stort nok og ikke minst om en er villig til å legge ned arbeidet med å skape et kontaktnettverk og ikke minst vedlikeholde det. Som du sier så er det tøffere å starte fra scratch og man bør nesten ha en gründer/selgerspire i seg for å "selge" seg inn om man skal klare det.

En annen vei inn kan være om man ønsker å gå for de litt mindre attraktive jobbene utenfor de sentrale byene, de fleste briter har uansett selv ikke toppjobbene. Generelt oppleves landet som fattigslig relativt sett opp mot store deler av Norge, men om man ikke setter materielle verdier så høyt så kan man få et ålreit liv der da den relative forskjellen lokalt sett ikke nødvendigvis trenger å bli så stor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt mulig, men det er mange "usynlige" kvinner der ute, som har gjort seg selv "usynlige" fordi at de ikke blir kastet flere enn ett blikk på de. Så ta dere sammen mannfolk, å se litt på personligheten, ikke tenk hva venner og andre vil si om utsende hennes om det skulle være "såååå gale", noe det neppe er.

Jeg føler folk ikke tørr å finne seg en "mindre pen" partner, fordi at de er redd for hva naboen, vennene, mannen bak kassen eller hva f*en, kommer til å tenke eller si.

Så da er det plutselig mennene som må ta seg sammen fordi man skylder kvinner et blikk? ;) Ser du ikke paradokset i det, når menn som er usynlige blir bedt om å ta seg sammen selv og sørge for sin egen lykke?

Skrevet

Så da er det plutselig mennene som må ta seg sammen fordi man skylder kvinner et blikk? ;) Ser du ikke paradokset i det, når menn som er usynlige blir bedt om å ta seg sammen selv og sørge for sin egen lykke?

Selvfølgelig. Mannfolket får manne seg opp å ta et godt initiativ slik som i gode gamle dager! :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke de samme menneskene som sier disse tingene.

De du siterer svarer på TS' innlegg der han mener det er samfunnet og kvinners skyld at menn er uten barn og at de er offer for alt og alle.

Det at en kvinne ber menn tar seg sammen betyr ikke at en annen har tilsvarsrett for det.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Mannfolket får manne seg opp å ta et godt initiativ slik som i gode gamle dager! :)

Det var ikke det jeg mente, jeg siktet til forskjellig krav til ansvar for eget liv for menn og kvinner. Usynlige menn blir bedt om å ta seg sammen selv, så da skulle det samme gjelder for kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke de samme menneskene som sier disse tingene.

De du siterer svarer på TS' innlegg der han mener det er samfunnet og kvinners skyld at menn er uten barn og at de er offer for alt og alle.

Det at en kvinne ber menn tar seg sammen betyr ikke at en annen har tilsvarsrett for det.

Det har jeg ikke påstått heller, men når man ser på svar generelt i slike tråder som dette så tenderer det gjerne mot at menn tillegges større ansvar for eget liv enn kvinner, og det er da betimelig å lure på hvorfor.

Skrevet (endret)

Det var ikke det jeg mente, jeg siktet til forskjellig krav til ansvar for eget liv for menn og kvinner. Usynlige menn blir bedt om å ta seg sammen selv, så da skulle det samme gjelder for kvinner.

Kvinnfolk som har høye standard som klør seg i hodet å lurer på hvorfor de er singel og barnløse, burde jo, ja, selvfølgelig sette ned standarden sin de også. Personligheten er det som fungerer i lengden, ikke utseendet. Det går begge veier, å de tror jeg at jeg skrev et sted lengre oppe her også. (på en helt annen formulert måte :P)

Endret av Frk.K
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg ikke påstått heller, men når man ser på svar generelt i slike tråder som dette så tenderer det gjerne mot at menn tillegges større ansvar for eget liv enn kvinner, og det er da betimelig å lure på hvorfor.

Ingen har sagt at kvinner ikke har ansvar for eget liv. Det som ble påpekt var at det er "usynlige" mennesker iblant oss overalt, blant både menn og kvinner. Menn er like opphengt i kvinners utseende som kvinner er i utdannelse og status. Det er en helt jevn parallel. Men her på KG er det endel menn med en enorm offermentalitet som hevder å synes at kvinner sitter med all makt, når i realiteten både menn og kvinner lider under forventningskrav og mange synes at de kommer kort til.

Selv menn uten selvtillit eller status som ikke har mye å tilby på "markedet", vil ha pene damer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvinnfolk som har høye standard som klør seg i hodet å lurer på hvorfor de er singel og barnløse, burde jo, ja, selvfølgelig sette ned standarden sin de også. Personligheten er det som fungerer i lengden, ikke utseendet. Det går begge veier, å de tror jeg at jeg skrev et sted lengre oppe her også. (på en helt annen formulert måte :P)

Ja, det er jeg nok litt mer enig i. Men merkelig nok opplever jeg at kvinner sjeldnere blir bedt om å jekke på kravene rent generelt.

Skrevet

Ja, det er jeg nok litt mer enig i. Men merkelig nok opplever jeg at kvinner sjeldnere blir bedt om å jekke på kravene rent generelt.

Det går nok begge veier du. :) Jeg har bedt mange venner jekke seg ned på kravene sine om de lurer på hvorfor de er singel..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men man må jo være tiltrukket da, uansett hvor fin personlighet en person var! Jeg kunne fått meg kjæreste på dagen jeg, om jeg var villig til å ta til takke med en kar. Men jeg klarer ikke kneise med mnn jeg ikke finner attraktive. Klarer fysisk ikke ha menn inni meg jeg ikke finner tiltrekkende. Sånn er det vel for menn og, selv om de fleste tømmer seg i mye rart :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen har sagt at kvinner ikke har ansvar for eget liv. Det som ble påpekt var at det er "usynlige" mennesker iblant oss overalt, blant både menn og kvinner. Menn er like opphengt i kvinners utseende som kvinner er i utdannelse og status. Det er en helt jevn parallel. Men her på KG er det endel menn med en enorm offermentalitet som hevder å synes at kvinner sitter med all makt, når i realiteten både menn og kvinner lider under forventningskrav og mange synes at de kommer kort til.

Selv menn uten selvtillit eller status som ikke har mye å tilby på "markedet", vil ha pene damer.

Ja, det er en parallell men man kan like gjerne snu på det, for selv kvinner uten utseende vil ha menn med høy status, og det er dette som i mindre grad adresseres rent generelt. Det er med andre ord en høyere aksept for at kvinner søker seg oppover uten å nødvendigvis kunne tilbye parallellen som normalt avkreves av kvinner som gruppe. Menn helt uten status, som søker seg oppover slik, blir ikke sjelden utsatt for kommentarer om at de gjør nettopp det. Og det er fortsatt ingen som har greid å gi meg et fullgodt og analytisk svar på hvorfor det er slik.

AnonymBruker
Skrevet

Det går nok begge veier du. :) Jeg har bedt mange venner jekke seg ned på kravene sine om de lurer på hvorfor de er singel..

Men jesus christ da ;) Jeg tviler ikke på det - og jeg har også noen veldig pene venninner som er sammen med arbeidsløse menn, helt sant - men det forandrer ikke på det at vi her diskuterer trender, altså generelle trekk vedrørende de valg kvinner og menn fatter når det gjelder partnere.

Gjest Svampebob1
Skrevet

du vil bli overrasket over hvor godt du hadde det i Norge

Det der er sannsynligvis en tosidig sak.

Den materielle standarden her til lands er høy. Vi har fine biler, hus og et system som hjelper oss om vi blir arbeidsledige, syke osv.

Men noe sosialt folkeslag er vi ikke ;-). Så hvis TS føler seg ensom og synes det er vanskelig å finne seg venner, så er han nok ikke alene. Antallet mennesker som sliter med ensomhet her til lands vokser bare. Jeg forstår TS veldig godt hvis han har falt innenfor den gruppen der. Det å føle seg ensom er noe av det kjipeste jeg har opplevd i hele mitt liv :-P. Er glad jeg ikke er der lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er en parallell men man kan like gjerne snu på det, for selv kvinner uten utseende vil ha menn med høy status, og det er dette som i mindre grad adresseres rent generelt. Det er med andre ord en høyere aksept for at kvinner søker seg oppover uten å nødvendigvis kunne tilbye parallellen som normalt avkreves av kvinner som gruppe. Menn helt uten status, som søker seg oppover slik, blir ikke sjelden utsatt for kommentarer om at de gjør nettopp det. Og det er fortsatt ingen som har greid å gi meg et fullgodt og analytisk svar på hvorfor det er slik.

Jeg forstår ikke helt hva du mener her. Datingmarkedet er ganske enkelt supply & demand - menn og kvinner har forskjellige preferanser og krav og hva de kan forvente seg avhenger av hva de kan tilby som andre ser etter. Menn er mer utseendefokusert enn kvinner og fokuserer lite på karriere - dermed kan en vakker kvinne uten penger lett finne seg en mann som er over henne statusmessig. Det betyr ikke at han er utenfor hennes liga - de er begge målgruppen for hverandre ettersom menn og kvinner har ulike preferanser. På samme vis kan en mann som ikke er spesielt kjekk men selvsikker, karismatisk og sosialt en vinner finne seg en pen dame uten at hun er utenfor hans liga. Ens "liga" er den kvaliteten på partner man kan få for et langvarig forhold/ekteskap. Liga er også subjektivt og kan bare fastslås når forholdet er etablert - dersom hun/han er oppriktig interessert i deg, er ikke vedkommende utenfor din liga.

Hvis man ikke liker resultatene man får har man to muligheter - forbedre seg selv eller senke kravene. Hva man velger er opp til en selv. Jeg ser ikke hvorfor å bli rådet til det ene eller det andre er verre. De aller fleste vil velge å forbedre seg selv ettersom å senke kravene sjelden er tilfredsstillende og de fleste vil ha den beste partneren de kan få.

Jeg deler ikke oppfatningen om at menn blir hundset for å foretrekke attraktive kvinner. Utseendepresset på kvinner er enormt og det at utseende har mye å si - mer enn for menn - er opplest og vedtatt. Ingen kvinner er uenige i det og alle er fokusert på eget utseende, om de så ikke makter eller har ork til å endre det.

Selvsagt finnes det de som slenger kommentarer om overfladiske menn, på samme måte som det blir slengt kommentarer mot kvinner som velger en mann som ikke er fysisk attraktiv, men har penger. Uavhengig av hvor mange personlige kvaliteter mannen måtte ha, sitter uttrykket "golddigger" ganske ledig. Nedsettende kommentarer mht. deres valg og preferanser opplever både menn og kvinner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...