Gå til innhold

Flytter fra Norge og etablere meg et annet sted - Fordi folk her til lands er merkelige

Anbefalte innlegg

Gjest Idollet
Skrevet (endret)

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge. Gidder ikke å bo i dette hølet lenger. Folk her er så kyniske, da på det personlige nivå, noe de forhåpentligvis ikke er andre steder. Kvinnfolka her blir i lag med de samme mennene, slik at mange ikke får stiftet familie. Og er generelt sett vemmelige mennesker. Staten stjeler alle pengene mine. Nei, nok er nok. Ved fullført mastergrad går jeg rett til nærmeste utenlandske jobb, kanskje i Storbritannia eller et annet slikt land. Dette landet gidder jeg ikke å bo i, med all ærlighet.

Good bye, trener meg på engelsken :P Noen som kunne tenke seg det samme?

Endret av Idollet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du vil bli overrasket over hvor godt du hadde det i Norge

• Liker 14
Gjest Idollet
Skrevet

Er ikke redd for å arbeide jeg.

Skrevet

Da er det bestemt, jeg flytter fra Norge. Gidder ikke å bo i dette hølet lenger. Folk her er så kyniske, da på det personlige nivå, noe de forhåpentligvis ikke er andre steder. Kvinnfolka her puler på de samme mennene, slik at mange ikke får stiftet familie. Og er generelt sett vemmelige mennesker. Staten stjeler alle pengene mine. Nei, nok er nok. Ved fullført mastergrad går jeg rett til nærmeste utenlandske jobb, kanskje i Storbritannia eller et annet slikt land. Dette landet gidder jeg ikke å bo i, med all ærlighet.

Good bye, trener meg på engelsken :P

:klo:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et annet europeisk land og har det mye bedre her enn i Norge.

Norge er ikke absolutt best på alt.

Anonymous poster hash: c14e5...3fc

• Liker 5
Skrevet

Jeg bor i et annet europeisk land og har det mye bedre her enn i Norge.

Norge er ikke absolutt best på alt.

Anonymous poster hash: c14e5...3fc

hva er det som er bedre?

• Liker 1
Skrevet

God tur, håper du får det bedre på ditt nye hjemsted :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha sett dine bidrag i Teedens tråd kan jeg ikke annet enn å ønske deg god tur!

Anonymous poster hash: d7de1...0de
  • Liker 7
Gjest Idollet
Skrevet

Etter å ha sett dine bidrag i Teedens tråd kan jeg ikke annet enn å ønske deg god tur!

Anonymous poster hash: d7de1...0de

Ja, best å ikke ha noen her som tør å si det han tenker.

Gjest Idollet
Skrevet

Var egentlig ment som at kvinner går i par og skiller seg, og holder dermed på med de samme mennene.

AnonymBruker
Skrevet

Alle vil jo flytte, vil de ikke det da?

Anonymous poster hash: a16e3...ba9
Skrevet

han har lest nyhetene om at norske kvinner "resirkulerer" mennene.
  • Liker 1
Gjest Tris
Skrevet

Du er veldig ung forstår jeg? Men uansett, dersom du får sjansen til å jobbe i utlandet, grip den. Det kan gi deg noen gode erfaringer å ta med deg videre i livet. Men som noen sier her, på mange vis er Norge et veldig godt land å leve i. At mange mennesker oppfører seg som noen duster og noen ser ut til å ha sex med alle andre enn deg, det er noe du vil oppleve alle steder, uansett.

Men lykke til :blomst:

• Liker 5
Gjest Idollet
Skrevet

Håper det, men det er jo som sagt om det er mulig å få en jobb. Om det er mulig vil jeg selvsagt forbli der.

Gjest Idollet
Skrevet

Jepp, og da jager man bort oss og.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, gå for Storbritannia du. England er jo kjent for ha mindre attraktive mennesker, så da blir det vel noe på deg også ;)

Anonymous poster hash: 4188d...847
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så pakk og stikk da, ikke sitt her og mas. BYE BYE!!

Anonymous poster hash: 6bda0...701
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ahh, men det er da ikke kvinnenes skyld at han ikke klarer å finne seg kvinnfolk, det må han ta på egen kappe. Hadde han vært av interesse så hadde han druknet i tilbud.

Ts, at du ikke har en personlighet som tiltrekker kvinner må du nesten jobbe med uansett hvor du flytter hen.

Anonymous poster hash: 10876...321

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå litt på hvorfor du vil flykte ifra Norge, men du flytter fra mange goder. Det er vanskelig å få deg en jobb i utlandet, men slettes ikke umulig, men hvis du skal til Storbritannia vær forberedt på luselønn og dårlige arbeidsvilkår. Der er man nemlig ikke like godt beskyttet av arbeidsmiljøloven som man er, her til lands.

Lykke til, TS!

Anonymous poster hash: 70edc...d90
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke gitt at alle mennesker ønsker det som Norge har å tilby. Det er den holdningen du viser her som har gjort at politikerne våre f.eks har kastet bort massevis av penger på å innføre "den norske modellen" i afrikanske land etc. fordi det fungerer jo så godt i Norge.

Vi er så flinke på alt, standarden er så høy, men alt som kan måles i HDI, betyr ikke det samme som at alle mennesker passer inn, alle mennesker er lykkelige, alle mennesker ønsker det samme.

-Generelt- sett er vi lykkelige, vellykkede mennnesker. Det vil alltid være noen som har andre ønsker, andre standarder, andre mål i livet. I Norge er vi veldig orientert rundt det å eie, vi måler vår suksess i hvor mye vi har i lån, hvor flinke andre synes vi er med barna, hvor mye penger vi tjener, og mange andre ganske overfladiske kriterier. Ikke alle er slik, selvfølgelig, men når man har bodd i andre kulturer f.eks så ser man gjerne hvor materialistisk Norge er. Om man da ikke er en materialistisk orientert person, vil man kanskje søke seg til andre land og trives bedre.

Jeg trives f.eks utrolig mye bedre i Nederland, der jeg føler at maset og jaget ikke er like sterkt som her, samtidig som menneskene og mulighetene er relativt like. Jeg opplever at folk er en smule (men ikke voldsomt kanskje) mer åpne og hjertelige, og at fokuset om å eie, låne penger, kjøpe biler, kjøpe hus, pusse opp, rinse repeat - ikke er like stort eller like hektisk. Sør-amerika var også svært annerledes, mye på en positiv måte.

Vi er selvsagt heldige som er født i Norge som er trygt og gir de fleste det de trenger, men det betyr altså ikke at Norge er det eneste som duger, eller det eneste man "burde" ønske seg. Jeg ser både fordeler og ulemper i Norge, og synes det er vanskelig å velge om jeg skal bli her eller flytte utenlands - igjen. Har bodd i 3 ulike land utenfor Norge og trivdes som plommen i egget alle 3 gangene.

Anonymous poster hash: 27db5...841

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...