Gå til innhold

Hvordan klarer mannfolka å drepe eksene eller konene sine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig har nettopp avsluttet et forhold som var voldelig på slutten. Og dersom eksen min dukker opp på døren så åpner jeg ikke enkelt og greit. Vi har ikke barn sammen og har ingenting med hverandre å gjøre så det er vanskelig for han å finne på å skade meg når jeg ikke slipper han inn i huset mitt. Hvorfor klarer ikke de andre damene bare løpe fra voldelige menn og aldri finne på å treffe de igjen eller slippe de inn i huset? Da blir jo de drept. Hvis man er redd sin voldelige eks så må man bare ta sine forholdsregler. Da kommer de gjerne med livet i behold ? Eller?

Anonymous poster hash: aa5dc...f17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. I noen tilfeller kommer volden overraskende. Altså at ett eller annet trigger en voldsomt raseri som ikke var forutsigbart.

2. Av og til har man ingen steder å flykte, som i saken Dagbladet driver å graver i, eller man er for dypt i aksept av status

• Liker 3
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Vel de gjør det selv og får ikke andre til og gjøre det som kvinner gjør-

AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig har nettopp avsluttet et forhold som var voldelig på slutten. Og dersom eksen min dukker opp på døren så åpner jeg ikke enkelt og greit. Vi har ikke barn sammen og har ingenting med hverandre å gjøre så det er vanskelig for han å finne på å skade meg når jeg ikke slipper han inn i huset mitt. Hvorfor klarer ikke de andre damene bare løpe fra voldelige menn og aldri finne på å treffe de igjen eller slippe de inn i huset? Da blir jo de drept. Hvis man er redd sin voldelige eks så må man bare ta sine forholdsregler. Da kommer de gjerne med livet i behold ? Eller?

Merkelig perspektiv du har til emnet. Men ok. Mange tenker nok ikke at de kommer til å bli drept. Mange prøver kanskje å løpe, rømme - men blir tatt igjen. Mange har kanskje allerede rømt men mannen lurer dem med på et møte for å f.eks. skrive under skilsmissepapir. Der har du noen eksempler.

Hvorfor lurer du på dette? Den setningen jeg har uthevd stusset jeg spesielt ved - det høres mistenkelig ut som du legger skylden over på drapsofferet? "Hun skulle tatt sine forholdsregler". Litt som i voldtekstdebatten. Får en vond smak i munnen av slike formuleringer.

Anonymous poster hash: cc640...6e3

• Liker 15
Skrevet

En gal mann lar seg sjeldent stoppe av en lukket dør og de fleste kvinner er nødt til å gå ut av huset innimellom.

De som dreper eksene sine gjør det jo fordi hun forlot dem og mange som ikke drar er redd for at det skal komme store negative hendelser om de drar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vil en mann drepe sin ex så er det ingen som kan stoppe han. Da må i så fall dama ha 24 t beskyttelse (livakter), samt alltid gå ut med skuddsikker vest og hjelm.

Anonymous poster hash: 0b745...7ad
  • Liker 4
Skrevet

Du, det er kjempefint at du er kommet deg ut av et voldelig forhold :)

Men det er ikke alltid sånn at å låse døra er nok. Enkelte dreper dama før hun i det hele tatt rekker å fullføre et brudd. Og noen oppsøker arbeidsplass eller andre faste steder de vet hun pleier å vanke. Noen bryter seg inn, og noen står i skjul utenfor og venter på at eks-dama skal komme hjem og låse seg inn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Svært lite en kan gjøre ja. Dessverre.

Var ikke mange årene siden det var ei dame som levde med høyeste beskyttelse i Norge. Kode 6. Hvor hun til og med hadde politibeskyttelse på kveldstid.

Hun ble skutt og drept av exen på vei til tinghuset.

Anonymous poster hash: 0b745...7ad
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke sett ondskapens hotell? Here comes Johnny!! Slipper ikke unna den øksen om han først har bestemt seg (med mindre han fryser ihjel i en labyrint av hekk).

Anonymous poster hash: 25bd9...9a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fryktet å bli drept en stund. Jeg fikk et merkelig forvarsel om at dersom jeg ikke flyttet og fikk gjort det slutt, da ville han drepe meg. Jeg fortalte han om dette, og han ble skremt. Og pga det rare forvarselet fikk jeg endelig hentet kreftene til å hive han ut av mitt liv. Han hadde lenge gått og psyket meg ned med psykisk vold, slå i vegger, sparke i dører, skrike inne og i full offentlighet. Han har også lagt hånd på meg og klemt til over armen min, for å deretter late som om han ble overrasket når jeg fikk vondt av det. Tilslutt klarte jeg ikke at han tok på meg og jeg sa nei til all sex.

Jeg tror de her mennene som dreper er noen tidsinnstilte bomber som har noe som plager de. Men istedenfor å oppsøke psykolog og ordne opp i livet sitt, skylder de på alle andre rundt dem.

Anonymous poster hash: 40a0c...41a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei Ts her. Sorry enklere har vist misforstått meg her. Jeg mener selvfølgelig at det er ikke drapsofferets skyld at de blir drept, men det var egentlig et spørsmål om ikke de kan ta forholdsregler likevel. Vanskelig å forklare hva jeg mener egentlig. Jeg ble jo utsatt for vold for 2 år siden men tror dere jeg har grunn til å være redd? Han har aldri oppsøkt meg ennå han vet hvor jeg bor og jobber men har ikke hørt fra han eller sett han. Men likevel, når jeg leser sånne triste saker som dagblad saken så blir jeg litt paranoid da. Hva tror dere? En dør er ikke nok å holde han unna? Hvordan skal han ellers klare å gjøre meg noe når jeg ikke har planer om å treffe han, vi har ikke felles barn og han har heller ikke våpen. Og får det ikke heller. Han er tidligere dømt for vold nemlig

Skrevet

Det kan jo være hva som helst. Man kan finne ut hvor en person er og ca når basert på vanene, man kan ha kontakter som informerer om hvor personen er, noen kan forsnakke seg, et felles møte, lokkemidler hvor xen utgir seg for å være en annen eller lokker med undertegning av noe offeret har sett fram til.

Skrevet

TS: Du har også avsluttet dette på feil måte om ditt mål var å ikke bli drept. Det å låse døra, en dør som kan åpnes med bilen, øksa, pinsett osv er en ganske liten sperre for å få deg drept om det er målet hans.

Det første du skulle ha gjort var å dra til politiet og skaffe deg besøksforbud. Dette setter han i søkelyset med engang slik at han da mest sannsynligvis ikke ville prøvd å drepe deg. Den første som blir siktet ville jo da ha vært han.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Det er nok for sent å gjøre noe som helst for min del siden det er nå to år siden. Og dersom han får besøksforbud så får jo han vite om det noe som kan provosere han til nettopp å bryte dette.

Skrevet

Vel de gjør det selv og får ikke andre til og gjøre det som kvinner gjør-

Det finnes også de menn som får andre til å gjøre det. Så kategorisk kan du ikke være.

AnonymBruker
Skrevet

Hei Ts her. Sorry enklere har vist misforstått meg her. Jeg mener selvfølgelig at det er ikke drapsofferets skyld at de blir drept, men det var egentlig et spørsmål om ikke de kan ta forholdsregler likevel. Vanskelig å forklare hva jeg mener egentlig. Jeg ble jo utsatt for vold for 2 år siden men tror dere jeg har grunn til å være redd? Han har aldri oppsøkt meg ennå han vet hvor jeg bor og jobber men har ikke hørt fra han eller sett han. Men likevel, når jeg leser sånne triste saker som dagblad saken så blir jeg litt paranoid da. Hva tror dere? En dør er ikke nok å holde han unna? Hvordan skal han ellers klare å gjøre meg noe når jeg ikke har planer om å treffe han, vi har ikke felles barn og han har heller ikke våpen. Og får det ikke heller. Han er tidligere dømt for vold nemlig

Jeg ville tro at du er trygg, med tanke på at det har gått to år siden du gjorde det slutt og det ikke har skjedd noe som helst. Det virker som de fleste slike drap begås når/like etter kvinnen forlater mannen. Han reagerer på å miste henne og vil heller drepe henne enn å la det skje. Men jeg er ingen ekspert, kanskje noen andre har mer kunnskap om dette?

Skrevet

Hvis det er to år siden, og alt har vært rolig så lang så tror jeg vel egentlig ikke du har noe å bekymre deg for. To år er lenge å gå rundt og bære nag uten å gjøre noe med det, så sjansene for at han plutselig nå finner ut at han skal ta deg er vel ganske små.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Problemet mitt er at jeg sliter pga dette nå i ettertid og får bilder oppi hodet der han liksom kidnapper meg og dreper meg eller lar andre "gjøre jobben" på mest grusomme måte. Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker på det men det er til å bli gal av. Det kan hende jeg er helt blåst i hodet som tenker det men det er likevel det som jeg går rundt å tenker på og det er ikke noe særlig. Tenker bare at tenk hvis han bare bruker litt lang tid og planlegger nøye hver detalj og at det er derfor kan ta lang tid før det evt skjer. Nei uff jeg er så redd nå: angsten er så sterk akkurat nå. Ligger i sengen og skjelver...;(

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS, det var jeg som skrev det om å legge skyld på offeret. Beklager at jeg misforsto deg. Jeg ser nå at du hadde helt andre tanker bak innlegget ditt. :)

Jeg vil oppfordre deg til å dra til psykolog. Voldelige forhold kan sette dype spor, og siden du enda sliter to år etter kan det være på tide å søke hjelp. Jeg håper du gjør det og får det bedre :klem:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vurderer absolutt å søke hjelp for dette siden jeg klarer nesten ikke fungere i hverdagen pga den angsten og de vonde tankene. Det jeg håper på at det bare er tanker. Psykolog kan vel ikke si sikkert at jeg eksen min ikke kommer til å skade meg. Det er egentlig det svaret jeg vil få. Men det er dessverre ingen som kan svare meg på det. Hva med å ringe en spådame og høre hva hun sier? ☺️

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...