Gå til innhold

Hvor mye gå ned på 70 dager? Tips ønskes (trening, mat..)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er ei 20 år gammel jente på 162 cm og 65 kg.

Jeg skal på ferie med avreise om 70 dager, og jeg trenger virkelig og gå ned i vekt. Hvor mye sånn ca er realistisk?

Problemet er at jeg har ikke medlemsskap på noe treningssenter, ei heller noe treningsutstyr hjemme, og jeg har ikke treningserfaring fra tidligere.

Også kommer det til maten. Er det noen matvarer som kan hjelpe meg med å gå ned i vekt? Tips til sunne, kalorifattige måltider? Og hvor mange kalorier skal man egentlig ha hver dag? Lastet ned en app, og den sa jeg burde spise 800 kcal hver dag, men det hørtes da utrolig lite ut?

Setter stor pris på alle tips og triks!! :)

Anonymous poster hash: ca4e2...a3d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

800 kcal syntes jeg er for lite ja, hvilken app var dette?

Anonymous poster hash: b84cf...a01
AnonymBruker
Skrevet

800 kcal syntes jeg er for lite ja, hvilken app var dette?

Anonymous poster hash: b84cf...a01

Lifesum het den appen :)

Skrevet

Er litt usikker på hvor mye kcal du skal ha i deg med tanke på hvor aktiv du er osv, men 800 er altfor lite! Du burde heller ligge mellom 1000-1200 og være aktiv ved siden av. Det er mye du kan trene hjemme, utfall, knebøy, planke, push-up er alle basic hjemmeøvelser som de fleste får til. Du kan lage vekter av brusflasker for å få mer motstand! Hoppetau får deg i form, og trenger ikke å være dyrt å kjøpe inn!

Spis deg mett på sunne fettstoffer, proteiner og langsomme karbohydrater, ikke sløs vekk kaloriene på mat som går rett inn og rett ut!

Ellers syntes jeg grønn te er gull for å få vekk vannet ut av kroppen, og chilli og sitron hjelper også godt på fordøyelsen! :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er litt usikker på hvor mye kcal du skal ha i deg med tanke på hvor aktiv du er osv, men 800 er altfor lite! Du burde heller ligge mellom 1000-1200 og være aktiv ved siden av. Det er mye du kan trene hjemme, utfall, knebøy, planke, push-up er alle basic hjemmeøvelser som de fleste får til. Du kan lage vekter av brusflasker for å få mer motstand! Hoppetau får deg i form, og trenger ikke å være dyrt å kjøpe inn!

Spis deg mett på sunne fettstoffer, proteiner og langsomme karbohydrater, ikke sløs vekk kaloriene på mat som går rett inn og rett ut!

Ellers syntes jeg grønn te er gull for å få vekk vannet ut av kroppen, og chilli og sitron hjelper også godt på fordøyelsen! :)

Åå supert! Tusen tusen takk!

Jeg er helt blank på alt dette her, så i fare for å virke dum: har du noen eksempler på langsomme karbohydrater og sunne fettstoffer? :)

Skrevet (endret)

Åå supert! Tusen tusen takk!

Jeg er helt blank på alt dette her, så i fare for å virke dum: har du noen eksempler på langsomme karbohydrater og sunne fettstoffer? :)

Sunt fett finner du i avocado, karbonadedeig, nøtter, kjerner, fet fisk som laks og makrell i tomat. Rapsolje, kokosolje er også fint å bruke.

Langsomme karbohydrater finner du i alle grove produkter! Spiser du brød så spis det groveste, og fullkornsalternativer til pasta, ris og tacolomper.

Det er fett og proteiner som gjør det mettest, men karbohydratene er med på å forlenge metthetsfølelsen samtidig som magen din får jobbe :)

Det er også greit å spise litt majones og kaviar som inneholder mye sunt, samtidig som det er næringsrikt!

Tunfisk er også sunt, og innholder masse proteiner hvis du liker det! Prøv en tunfisksalat lagd av mager kesam, majones og løk! Digg pålegg til skiva som gjør deg mett lenge, samtidig som du får i deg masse godt!

Cottage cheese og havregryn gjør meg også mett lenge!

Endret av secret92
  • Liker 1
Skrevet

Har et forslag til sunn frokost, spiser den hver dag selv :) det er havregrøt med most banan, klarer ikke havregrøt uten banan :P Moser bananen i ei skål, heller oppå lettkokte havregryn, og kokende vann oppå igjen. Rører rundt og tilsetter til cottage cheese, sukrin (alternativ til sukker), kanel og noen bær om jeg har :)

Anbefaler deg å lese på fitnessbloggen.no, der får du masse tips og alt du trenger å vite om trening og kosthold :)

Lykke til ! :D

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes 1000-1200 hørtes lite ut også jeg. Fungerer kanskje for en så liten periode, men om du er mye sulten og mister energi ville jeg gått opp til 1500 og heller bevegd meg mer :)

Du kan legge inn selv hvor mye kalorier du vil spise på lifesum :) Bare gå inn på "meg" og trykk på tannhjulet oppe i høyre hjørne :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes 1000-1200 hørtes lite ut også jeg. Fungerer kanskje for en så liten periode, men om du er mye sulten og mister energi ville jeg gått opp til 1500 og heller bevegd meg mer :)

Du kan legge inn selv hvor mye kalorier du vil spise på lifesum :) Bare gå inn på "meg" og trykk på tannhjulet oppe i høyre hjørne :)

Ja så klart, det er ikke noe man burde drive med over lengre tid. Men det er ikke snakk om mange kiloene her, og de har en tendens til å sitte litt hardt. Hvis hun syntes det blir for lite mat, så er det jo bare å justere opp kaloriene og være mer aktiv! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...