Nimis Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Vet ikke hvor jeg skal begynne, og nei det er ikke mitt valg og ja man skal støtte sine i tykt og tynt, men faen da... Hun har ett snart 4 år gammelt barn med mannen. De var sammen, så ble det slutt, hun ble gravid, og de skulle gi det ett forsøk. Etter det har det vel bare vært helvete. Han var ruset ved noen anledninger gjennom graviditeten hennes, han var voldelig i beruset tilstand mot henne ved et par anledninger mens hun var gravid, han klarer ikke skaffe seg jobb, er ekstremt ustabil emosjonelt sett og slår opp med henne annahver dag og viser hvor lykkelig han er som singel på facebook bare en time etter det har blitt slutt, det er ikke tak i fyren på en flekk og han surrer rundt i sin egen verden uten bekymringer og med penger fra nav. For 2 år siden flyttet de fra hverandre, for de klarte rett og slett ikke bo sammen. Han bor nå 30 mil unna, og lever livets glade dager. De har på og av konstant denne tiden vært i et langdistanse forhold. Mens hun jobber skift fulltid og har eneansvaret for deres felles barn og sliter med å få dager og penger til å gå opp, lever han uten bekymringer alene. Han bidrar aldri med noe, og alt går etter hans pipe. For noen måneder siden innså hun jo det ikk egikk lenger, og vi hadde en lang prat om at nå var det slutt. Hun sa hun følte seg lettet at det nå var over, men og at det kom til å bli tungt. Måneder og år med krangling og uenigheter, hun holdt det ikke ut lenger. For å være ærlig, var alle vi i hennes nærmeste familie glade. Det er stygt å si det, men vi hadde håpet på det lenge, han er ikke bra for henne og det verste av alt er at han er udugelig som pappa og søsteren min tør knapt la han ta hånd om sin datter noen timer alene. Nå ser jeg på facebook at de møtes igjen, og noen hjerter både her og der. Jeg kjenner bare hjertet mitt brister, nå er vi der igjen. Jeg orker ikke stå å se på hn forfalle på den måten, og lar han styre livet hennes. Jeg får så lyst til å bare kutte henne ut, orker ikke se hva han gjør med henne, men hun er jo søstern min og jeg klarer vel sikkert ikke det heller. Hva gjør man? Hva sier man? Føler meg rådvill og maktesløs. Det går på familien løs, og min far som har dårlig helse både mentalt og fysisk, brytes regelrett ned av valgene hennes om å ta han tilbake gang på gang. HJELP! :frown:
Nimis Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 8. mai 2014 For det med rusen under svangerskapet, og volden? nei.Mer spesifikt var det at han sparket henne i ryggen mens hun var høygravid. Moren hans ringte barnevernet, som resulterte at de kom å hentet søsteren min og ungen. Det igjen resulterte i at han da måtte flytte og søss måtte forholde seg til barnevernet over en periode.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Du må ta en annen overskrift. Jeg trodde henne var blind og ikke kunne se med øynene og fikk sjokk når jeg leste det her. Anonymous poster hash: 2aed7...969 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Jeg hadde gått til politiet. Menn som våger å slå eller gjøre vold skal i fengsel!! Anonymous poster hash: 841d6...b4f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Du må ta en annen overskrift. Jeg trodde henne var blind og ikke kunne se med øynene og fikk sjokk når jeg leste det her.Anonymous poster hash: 2aed7...969 Enig, forstod ikke hva jeg leste omtrent, skjønte ikke sammenhengen... Anonymous poster hash: e48e9...994 1
Aviendha Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Kanskje ikke et helt heldig valg av overskrift. Trodde også ejgkom til å lese om at søsteren din var blind. Ellers så er slike ting vanskelig når ikke personen det gjelder ser problemet selv.
Nimis Skrevet 9. mai 2014 Forfatter #8 Skrevet 9. mai 2014 Du må ta en annen overskrift. Jeg trodde henne var blind og ikke kunne se med øynene og fikk sjokk når jeg leste det her.Anonymous poster hash: 2aed7...969 OI, beklager-det tenkte jeg ikke på midt oppi alt kaoset her. Hvordan endrer man overskriften?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #9 Skrevet 9. mai 2014 Du må ta en annen overskrift. Jeg trodde henne var blind og ikke kunne se med øynene og fikk sjokk når jeg leste det her.Anonymous poster hash: 2aed7...969 La overskrift være overskrift og gi dama tilbakemelding som har med saken å gjøre! Det er søsteren din sitt valg, og verken du eller foreldrene dine kan valgene hennes på deres skuldre. Anonymous poster hash: b0dc8...1b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå