Gå til innhold

"Du må ikke la ho grise i bilen med is"- Frekk ting å si til svigersønn om sin datter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en mor som titt kommer med stikkende bemerkninger , til meg og om meg,som foreksempel den jeg nevner i overskriften.

Det kan være bemerkninger som for utenforstående synes uskyldige i øyeblikket men som over tid danner et mønster og jeg føler meg alltid dum og tappet etter å ha vært med henne, og budskap som virker som en skjult hentydning til meg idet at budskapet repeteres og hun med det oppnår at jeg kjenner meg skamfull og liten etter å ha tilbragt tid med henne.

For å unngå at hun tømmer meg for energi holder jeg meg stadig oftere unna henne.

Ta som eksempel at jeg er syk,influensa o.l- kan hun finne på å vekslende vise omtanke til å si :"Ja nå blir du gammel!"(Jeg er 29)

Kjenner at dette blir verre og verre. Hun føles som en parasitt som kryper under huden min og trekker meg ned.

Er det vanlig å si slike ting til voksne døtre?

Anonymous poster hash: ffeab...ff8
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det var så ille, men det er fordi jeg er vant til langt dypere og direkte fornærmelser.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Det der var vel ikke så ille? Vi har dyre biler og hadde ikke synes det var særlig kult om datteren vår hadde klit is rundt i bilen. Gjør som oss- stopo og spist, så slipper du de sleng-bemerkningene ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Si ifra. Det er det eneste som nytter.

Anonymous poster hash: 3a702...241
Skrevet

Mødre som ikke helt klarer å la være å legge seg opp i og kommentere saker og ting selv om døtrene dere har blitt voksne, og døtrene tar det mer ille opp enn det egentlig er ment. Høres helt normalt ut.

Det skjer med meg og mamma, og det skjer fortsatt med mamma og mormor. Vi har normale, gode familieforhold og ingenting er vondt ment - det blir bare en kollisjon av velment moderlig omsorg, forskjellige verdier og prioriteringer og forskjellig humor...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan legge til , at da jeg var liten slo hun meg,for å dressere meg, det oppnådde hun og jeg ble den tause piken.

Din vilje ligger i min bukselomme fikk jeg ofte høre og det har helt inntil nylig vært slik at jeg egentlig ikke visste helt hva min egen vilje besto i eller hvis jeg ønsket noe sterkt så lot jeg være å gjøre det og føyde heller mamma siden hun ønsket så sterkt at jeg heller skulle gjøre slik og slik osv... Spesielt i de store avgjørelsene i livet men også i de små.

Det er i det siste når jeg har begynt å være mere egenrådig at hun viser mere av de stikkende bemerkninger og tendenser ..

Det er fælt men jeg grøsser i meg når jeg støter på henne, for jeg innser at hun ikke tåler at jeg selvstendiggjør meg uten hennes innsyn og tillatelse

Ts

Anonymous poster hash: f249b...4dc
AnonymBruker
Skrevet

Saken var som følger: Min mann sa "skal vi dra?" (Han trippet etter å dra,likte seg ikke der og og reiste seg) Jeg;" Jeg skal bare spise opp isen min" Min mor;" Du må ikke la henne grise med is i bilen.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får følelsen av at du ikke overreagerer TS.. Som du sier, så kan utenforstående oppfatte kommentarene som hverdagslige (dermed mange her og som oppfatter det som "vanlig"), men når du sier at du blir tappet for energi og ikke trives rundt din mor, så er det mer enn som så. Synes du kan si til henne at du ikke ønsker å tilbringe tid med henne så lenge hun ikke kan snakke til deg på en ordentlig måte!

Anonymous poster hash: 2593f...f69
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det var så ille, men det er fordi jeg er vant til langt dypere og direkte fornærmelser.

Samme her. Jeg hadde nok ikke reagert på dette.

Anonymous poster hash: 2b4f9...fe1

Skrevet

Så hun sa det om deg?
Jeg trodde det var snakk om at hun sa det om barna deres eller noe slik!

Ut fra hva du har beskrevet i kommentarer nedover så kan det absolutt virke som at det er like greit å holde avstand til henne dersom du ikke er klar for å ta et ordentlig oppgjør med henne. På sikt så må du snakke med henne for din egen skyld, men frem til det så hold deg unna så hun ikke får dratt deg ned mer.

:klemmer:

Skrevet

Jeg skjønner at du reagerer. Hun behandler deg som et barn eller snakker om deg som om du ikke er der. Det er ikke normalt å trykke ned barna sine på den måten. Kanskje mannen din kan hjelpe deg og ta deg i forsvar når det skjer?

• Liker 1
Skrevet

Ser jo nå at jeg burde skjønt at det var om deg ut fra overskriften, men når det er snakk om å grise i bilen så tenker jeg automatisk på at det er siktet til barn som gjerne ikke har kontroll på slik før de når en viss alder.

AnonymBruker
Skrevet

Så hun sa det om deg?

Jeg trodde det var snakk om at hun sa det om barna deres eller noe slik!

Ut fra hva du har beskrevet i kommentarer nedover så kan det absolutt virke som at det er like greit å holde avstand til henne dersom du ikke er klar for å ta et ordentlig oppgjør med henne. På sikt så må du snakke med henne for din egen skyld, men frem til det så hold deg unna så hun ikke får dratt deg ned mer.

:klemmer:

Jeg tok et oppgjør med henne for få år siden, men hun ville ikke vedgå at hun mishandlet meg og hun lurte på om jeg var blitt skrullete,som hun uttrykte det.Hun viste ingen tegn til erkjennelse eller anger.

Jeg hadde så ikke kontakt med henne på et år , og hun sykeliggjorde meg da overfor venner,famile og bekjente.

Psykologen min brukte et godt uttrykk da han hørte min historie og fikk se bilde av henne,han sa hun virket som en menneske det ikke var lett å komme utenom.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...