Gå til innhold

Antrekk som bryllupsgjest, skifte etter kirke/ middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra jeg skal få gå i bryllup til sommeren, og gleder meg veldig. Vi kommer til å bruke de nye bunadene vi fikk i bryllupsgave i fjor så klart, men spørsmålet er om vi eventuelt skal skifte til noe litt lettere utover dagen. Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker å ha bunad i kirke og under middagen, også har jeg med meg kjole som jeg bytter i til kaffen/festen. Er som oftest en liten pause mellom middag og kaffe, og da er det grei anledning å bytte.

Veldig mange gjorde det sånn i bryllupet vårt også.

Blir veldig varmt utover kvelden i bunad når man skal danse..

AnonymBruker
Skrevet

Ja... Hvis man har tid og ork så passer det sikkert fint å skifte før selve festen begynner. Jeg synes iallefall det blir litt "tungt" å gå i bunad en hel dag.

Anonymous poster hash: 24811...e8d
Skrevet

tenker dere da at man skifter mellom kirke og middag, eller mellom middag og dans ?

Skrevet

Ganske vanlig å skifte fra bunad til et lettere antrekk på kvelden. Har selv praktisert det.

Skrevet

Nemlig. Og da kan man naturligvis velge kjole utifra kleskoden ellers i gitte bryllup ikke sant? Eller bør man da velge noe lettere siden man er ferdig med den høytidelige delen ?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er lagt inn opphold mellom vielse og fest og dere da drar til hotellet el.l er det naturlig å skifte da. Ellers ville jeg gjort det mellom middag og dans. Som brud skal jeg selv bytte til en kortere kjole etter brudevalsen.

Anonymous poster hash: 6ae6f...8e8

Skrevet

Nemlig. Og da kan man naturligvis velge kjole utifra kleskoden ellers i gitte bryllup ikke sant? Eller bør man da velge noe lettere siden man er ferdig med den høytidelige delen ?

Det kommer sikkert an på hvor stivt bryllupet er og hvilken kleskode man i utgangspunktet har, men tenker at den vil være retningsgivende for klesskiftet. :)

Skrevet

Ville byttet til "vanlige" festklær før festen, evt. sett an været og kanskje skiftet etter kirken hvis det er en veldig varm dag.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville byttet fra bunad til kjole etter middagen, og jeg ville ha fulgt oppgitt kleskode på kjolen jeg valgte til kveldstid. Om de har valgt galla, så dukker jeg ikke opp i sommerkjole på kvelden, bare fordi det er varmt. :)

Anonymous poster hash: ca3be...b4b
Skrevet

Koden i invitasjonen er Pent Antrekk, men jeg vet at bruden skal ha stor flott kjole, og at flere av de nærmeste damene skal ha lang kjole. So what to do .. ?

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok sett det litt an etter været. Om det er kjølig så kan det være godt å ha bunaden på.

Følg kleskoden om du bytter bort bunaden. Det ser ikke bra ut med noe som er vanlig hverdagsantrekk for eksempel (jeg kjenner til de som har gjort det.)

Du kan fint ha en lang kjole du også da. Bare pass på at den er pen, og ikke veldig strandkjole-aktig.

Endret av Mrs. Random Nick
Skrevet

Bryllupet er langt avgårde, jeg må ta fly, så å se an været er ikke så lett. Derfor også litt usikker på om jeg bare skal holde meg til bunaden eller ikke.

Men lang kjole er ikke NOE problem, jeg har mange som passer. Spørsmålet var vel egentlig om jeg skal bytte eller ikke, og om jeg ved et bytte skal velge det jeg ville ha hatt på meg dersom jeg ikke skulle ha startet dagen i bunad ....

• Liker 1
Skrevet

Bryllupet er langt avgårde, jeg må ta fly, så å se an været er ikke så lett. Derfor også litt usikker på om jeg bare skal holde meg til bunaden eller ikke.

Men lang kjole er ikke NOE problem, jeg har mange som passer. Spørsmålet var vel egentlig om jeg skal bytte eller ikke, og om jeg ved et bytte skal velge det jeg ville ha hatt på meg dersom jeg ikke skulle ha startet dagen i bunad ....

Ta med en kjole du kan bytte til, som ikke er for varm. Følg kleskoden, jeg ville i din situasjon valgt en lang kjole. Hvis det er kaldt den dagen beholder du bunaden på og lar kjolen ligge ubrukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...