AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Jeg har fått C på bacheloroppgaven min. Ba veileder om en uformell tilbakemelding og han sa selv at han vurderte oppgaven min til en B, mens sensor mente det var en svak C. Endte derfor opp med C. Ene grunnen til at sensor mente C var at jeg kunne brukt noen kronikker som kilde i oppgaven. Dette var og er både veilederen min og jeg uenig i. Kronikker er ikke bygd på forskning. Tema jeg skrev om er relativt nytt så det var begrenset med forsking å finne, men jeg brukte det jeg fant, og veileder mente også at det var godt nok. Jeg har lyst å klage, vil ha den B`en, men jeg kan vel også risikere å gå ned en karakter om jeg er uheldig? Vet ikke helt hvordan det foregår. Anonymous poster hash: e1c2a...894
Ferdigstudent Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Dersom du klager vil resultatet av den nye sensuren være endelig. Så om du går ned i karakter, vil den telle. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Vet ikke om jeg tør å klage, er redd for å få dårligere karakter. For om den skal vurderes på nytt, får vel ikke veileder ha noe innvirkning?? ts Anonymous poster hash: e1c2a...894
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Vet ikke om jeg tør å klage, er redd for å få dårligere karakter. For om den skal vurderes på nytt, får vel ikke veileder ha noe innvirkning?? ts Anonymous poster hash: e1c2a...894 Nei, veileder vil ikke være involvert ved en eventuell ny vurdering. Det finnes også en risiko at man kan gå ned en karakter, men dette skjer ikke veldig ofte. Det vanligste resultatet er at man blir stående på den karakteren man opprinnelig fikk. Anonymous poster hash: a5091...0b8
Gjest Ciegus Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Nei, veileder vil ikke være involvert ved en eventuell ny vurdering. Det finnes også en risiko at man kan gå ned en karakter, men dette skjer ikke veldig ofte. Det vanligste resultatet er at man blir stående på den karakteren man opprinnelig fikk.Anonymous poster hash: a5091...0b8 Siden sensor mente det var en svak C, er det jo større fare for å gå ned en karakter. Kan du få en annen til å vurdere oppgaven og hvor den ligger an? Kan jo hende veilederen din tar feil, greit å få en annens mening.
Zilas Skrevet 9. mai 2014 #7 Skrevet 9. mai 2014 Både student og veileder leser seg gjerne litt blind på oppgaven noe jeg har hatt erfaring med selv.., Jeg ville ikke klagd, fordi: 1. slik andre har påpekt vil karakteren du får etter klagen bli endelig. 2. det er klart at oppgaven din var en svak C, etter sensors vurdering var du altså ikke i nærheten av en B. 3. C er ikke en dårlig karakter, en D derimot ville nok de fleste regnet som krise på en bacheloroppgave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå