AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Jeg er sammen med en mann med tre små barn fra et tidligere forhold. Den minste er 1,5 år, og var bare noen måneder da vi ble sammen. Jeg var ikke skyld i bruddet, men kom inn i bildet like etter. Det var et bittert brudd, og det var han som ville ut av forholdet av flere forskjellige grunner jeg ikke skal gå inn på her. Mor til disse barna har vært lite samarbeidsvillig, og hun har trenert samvær med far flere ganger. De har enda ikke fått til en skikkelig samværsavtale, selv om de har vært på 3 meklinger. Far føler seg veldig urettferdig behandlet, og føler mor styrer alt. Han må gjøre seg "fortjent" til å se barna sine, og hun kan trenere samvær for å straffe han når hun ikke får viljen sin. Dette har gått så langt at det nå blir rettslig mekling. Advokaten hans mener han har en god sak. Far vil i utgangspunktet få til en samværsavtale som gjør mor og far likestilte, men dersom hun setter seg på bakbeina mener advokaten at han kan gå for foreldreretten. Mor bruker barna aktivt for å manipulere far, det er tydelig da barna har sagt masse som tyder på at hun setter far i et dårlig lys. Jeg lurer på om noen vet hvordan en rettslig mekling foregår? Jeg vet det vil være mor og far med hver sin advokat, en dommer og en barnepsykolog. Men hvordan er gangen? Jeg las er sted at bostedforelderen har et ansvar og en plikt til å sørge for at samvær med samværsforelderen blir gjennomført, og at det skal oppfordres til samvær (snakke pent om den andre forelderen osv). Med andre ord har mor her gjort det stikk motsatte. Dette vil vel ikke styrke saken hennes, men heller hans. Det skal sies at han absolutt ikke er ute etter å "ta" mor på noe vis, han vil bare treffe ungene sine og ha en stabil samværsavtale.Anonymous poster hash: 20a84...8eb
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 Jeg er sammen med en mann med tre små barn fra et tidligere forhold. Den minste er 1,5 år, og var bare noen måneder da vi ble sammen. Jeg var ikke skyld i bruddet, men kom inn i bildet like etter. Det var et bittert brudd, og det var han som ville ut av forholdet av flere forskjellige grunner jeg ikke skal gå inn på her. Mor til disse barna har vært lite samarbeidsvillig, og hun har trenert samvær med far flere ganger. De har enda ikke fått til en skikkelig samværsavtale, selv om de har vært på 3 meklinger. Far føler seg veldig urettferdig behandlet, og føler mor styrer alt. Han må gjøre seg "fortjent" til å se barna sine, og hun kan trenere samvær for å straffe han når hun ikke får viljen sin. Dette har gått så langt at det nå blir rettslig mekling. Advokaten hans mener han har en god sak. Far vil i utgangspunktet få til en samværsavtale som gjør mor og far likestilte, men dersom hun setter seg på bakbeina mener advokaten at han kan gå for foreldreretten. Mor bruker barna aktivt for å manipulere far, det er tydelig da barna har sagt masse som tyder på at hun setter far i et dårlig lys. Jeg lurer på om noen vet hvordan en rettslig mekling foregår? Jeg vet det vil være mor og far med hver sin advokat, en dommer og en barnepsykolog. Men hvordan er gangen? Jeg las er sted at bostedforelderen har et ansvar og en plikt til å sørge for at samvær med samværsforelderen blir gjennomført, og at det skal oppfordres til samvær (snakke pent om den andre forelderen osv). Med andre ord har mor her gjort det stikk motsatte. Dette vil vel ikke styrke saken hennes, men heller hans. Det skal sies at han absolutt ikke er ute etter å "ta" mor på noe vis, han vil bare treffe ungene sine og ha en stabil samværsavtale.Anonymous poster hash: 20a84...8eb Ingen her som har vært til rettslig mekling? Anonymous poster hash: 20a84...8eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå