Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom til å tenke på hva jeg faktisk bruker på mat i løpet av en mnd. Det pleier å kigge på rundt 3000kr, denne mnd 2500kr. Jeg synes det virker mye for en person. Hvor mye bruker du/dere? Hvor mange er dere i husholdningen? Synes du 2500kr høres mye ut for en person hver mnd? Har ikke veldig god økonomi, så prøver å holde budsjettet lavt. Men jeg ser jo at jeg nok kan bruke mindre på mat. I slutten av mnd er det sjelden noe igjen til sparing :/ Tips mottas med stor takk!

Anonymous poster hash: b13ef...330

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2500 er jo ikke veldig høyt,men du kan klare deg med mindre også. Når jeg studerte brukte jeg mellom 1200-1500 kroner på mat og fortsatt spiste jeg sunt og variert. Kjøp basisvarer, handle på tilbud og spis ikke ute. Sett opp en ukeplan og følg den(selv om det ikke frister).

AnonymBruker
Skrevet

Du kunne brukt mindre, du kunne brukt mer. Syns ikke det høres hakkende galt ut, men om du har dårlig økonomi kan du jo fint spare inn litt.

Vi bruker normalt 1800-4000 kr ett sted i måneden (ikke inkludert bleier til vår nyfødte) på matbutikken. Vi er to voksne, som spiser godt og sunt.

Vi bruker mer i desember (kjøper jo gjerne en del ekstra godt rundt juletider) og så blir det typisk mer grillmat og is osv i juli. Så bruker vi mindre de andre månedene. Om du ønsker å spare litt er det flere gode tråder her om hvordan du kan spise godt og billig, samt gjøre gode innkjøp.

Anonymous poster hash: ca710...7a6

Skrevet

Bor alene og bruker nok 3k, men spiser vel ute et par ganger i mnd. Alkohol og snus er utenom.

Skrevet

Vi er to voksne, en tenåring og et barn og bruker ca 1500kr i uka på kolonial (inkludert ting som oppvaskmiddel, vaskepulver, skyllemiddel, dopapir osv osv), dvs ca 6000 i måneden. Synes egentlig ikke det er så ille mtp at vi har ei som må ha melkefritt kosthold.

Brukte mere før, men har i lang tid vært flink å sette opp ukesmeny, og handler inn for ei hel uke hver tirsdag. Hender at vi går tom for f.eks noe pålegg og må handle inn det ekstra.

Greit å planlegge litt for å holde kostnadene nede, f.eks lag stor porsjon og ha restemiddag. Lag opp for flere middager (f.eks fiskegrateng) og frys ned. Lag mat fra bunnen av og dropp hel og halvfabrikata.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er to studenter (kvinne + mann) som bruker 2000-2500 til sammen i måneden på mat, lever billig og fornuftig, fungerer fint. :-) Mye firstprice, følger med på tilbud, fryser ned porsjoner med middag, bruker lite fancy pålegg (skinke, ost, leverposter og makrell i tomat for det meste...) Spiser for det meste middag bestående av kjøttkaker/karbonader/laks/annet kjøtt + grønnsaker ol. + poteter. Taco er også grei og billig mat. Hjemmelaget pizza også. :-)

Anonymous poster hash: a8a27...471
AnonymBruker
Skrevet

Takk for supre tips! Jeg må nok bli flinkere til å planlegge+prøve å holde meg til å handle en gang i uka :)

TS

Anonymous poster hash: b13ef...330

AnonymBruker
Skrevet

Jeg alene bruker 1700kr. Er veeldig glad i pasta da, så jeg er ganske billig i drift:p

Anonymous poster hash: a6fb8...2d3
Skrevet

Vi er to og bruker ca 4000 kr i måneden på mat. Dette inkluderer også velværeprodukter, såpe, toalettpapir m.m.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke rådet med å handle kun en gang i uken. Spiller det noen rolle så lenge man ikke kaster mat?

Hvis man handler oftere, snubler man tvert i mot oftere over tilbud på ting man likevel trenger.

Anonymous poster hash: 6c7df...62a
Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn under 14 år og bruker nok 10.000 i mnd på matvarer, inkl toalettartikler :) Forferdelig mye tenker kanskje noen - vi lever bare en gang tenker vi :)

2.500-3000 for 1 person syntes jeg hørtes normalt ut - kvalitetsmat koster :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...