Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva dere har igjen av deres lønn i måneden etter faste utgifter. Altså kun til mat, klær, og leveutsiktene osv.

Tenker ikke på sparing.

Anonymous poster hash: 37b76...c33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

6000 kr. En voksen og en gutt på 10 år som spiser meg ut av huset i perioder.

Anonymous poster hash: 67625...905
AnonymBruker
Skrevet

4000 til mat, 4000 til sparing og 6.500 til mat og div. Enslig med ett barn som bor hos meg 50%.

Anonymous poster hash: e949f...afa

Skrevet (endret)

5500;

Da er alt av faste regninger ekspedert.

"Sparing"?

Hvem er det?

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Skrevet

Etter alle faste utgifter er dekket og mat kjøpt og bensin fylt, så ha vi igjen rundt 26.000 kr. To lønninger, så ca 12.000 igjen per person da. Hjelper selvsagt litt å være to å dele på endel utgifter. Hadde vært mindre om vi var single ja.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Vi har igjen ca 10 000 kr.

Dette endrer seg ettervern som vi går opp i lønn (har ikke jobbet så mange år), og når vi ikke skal ha to biler lenger.

Dette er da etter at faste utgifter, bensin er fylt osv.

Dvs kun til mat, fritid og legebesøk osv.

AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen.

Glemte og skrive at budsjettet er lagt opp til at det skal inneholde litt til sparing. Men ettersom vi da har lagt av for mye feks til bensin, strøm og forsikring så vil vi alltid ha 2-4000 hver måned ekstra, går til sparing.

Alt av kommunale avgifter, nrk lisens og årsavgift er da lagt inn i budsjettet.

(Jeg er sånn som liker å legge av ekstra i hver post på budsjettet sånn at hvis det skal bli mye i en post så dekker det seg helt selv, ellers så får du spart ekstra ;)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Mine regnskapstall for snittmåned i 2013.

Boutgifter: 5000 (fellesutgifter, strøm, internet, mobil, innredning, oppussing)
Mat/dagligvarer 1500
Bil/Transport 3000
Underholdning 100
Helse 50
Ferie 1600 (3-4 utenlandsturer per år)
Fritid/trening 300
Personlig: 2100 (klær, gaver, frisør osv)
Boliglån 13300 Skal egentlig betale 6 000, men betaler raskere.

Sitter igjen med 3000 som går til sparing.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har igjen ca 10.000 kr igjen etter at faste utgifter er betalt. Velger dog å betale raskere ned på lånet, så da blir det ikke så mye igjen. Blir en god del ned når kjæresten min offisielt blir min samboer 1. juni og kan være med på å dele noen av utgiftene med meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi har ca 17000kr i faste utgifter, som mat, bilhold, regninger, renter på huslån osv. Etter dette har vi ca 30000 til overs til å bruke på huslån, sparing, lommepenger eller hva det måtte være.

AnonymBruker
Skrevet

Første jeg tenkte var "Ikke sparing? Da har vi ingenting igjen da" for her brukes smitt og smule. :)

Men så leste jeg litt nøyere.

Posten vår for mat/klær/fritid/underholdning ligger trolig og varierer mellom 12 000 og 18 000 kroner i måneden. To stk, ingen barn. Om man legger til sparingen vår, så varierer summen vi har "til overs" før mat/klær osv handles inn mellom 19 000 og 25 000.

Anonymous poster hash: d50a6...bc0
Skrevet

Jeg har vel rundt 12-15 000 igjen etter alle utgifter inklusive mat, kos og fritidsting er betalt

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hva dere har igjen av deres lønn i måneden etter faste utgifter. Altså kun til mat, klær, og leveutsiktene osv.

Tenker ikke på sparing.

Boutgifter:11500 (husleie,strøm,internett,tv)

Studielån:1500

Mat:4000

Reiser/transport:1000 kr

klær/sko: 1000 kr

Prøver å spare ca. 8000 i måenden til bolig egenkapital.

Har spart 250.000 på to år nå så satser på å kjøpe bolig neste år da har jeg 15% (350.000)

Anonymous poster hash: d9f6f...152

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

4000 kr som skal gå til mat o.s.v.

Meg og et barn på 7 år.

Anonymous poster hash: ecd7f...fdf
Skrevet (endret)

Altfor lite. 5000 kanskje?

Endret av kråkefjas
Skrevet

Etter husleie og faste utgifter har jeg igjen cirka 13.000 :)

AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke over det en gang, men pengene begynner å hope seg opp. 195 000 på sparekonto nå, i tillegg til 350 000 på BSU/BSU 2.0 samt 300 000 i aksjer og både hus og leilighet. Er verken rik eller har veldig god lønn, men sliter med at utgiftene ikke står helt i stil til inntektene.

Hva bør man egentlig bruke penger på?

Anonymous poster hash: ecf61...48b
  • Liker 4
Gjest Naria
Skrevet

Etter sparing og faste utgifter gir jeg meg selv ca 7000 kroner. Dette skal dekke mat, bensin, lek og moro m.m.

Skrevet

Tenker ikke over det en gang, men pengene begynner å hope seg opp. 195 000 på sparekonto nå, i tillegg til 350 000 på BSU/BSU 2.0 samt 300 000 i aksjer og både hus og leilighet. Er verken rik eller har veldig god lønn, men sliter med at utgiftene ikke står helt i stil til inntektene.

Hva bør man egentlig bruke penger på?

Anonymous poster hash: ecf61...48b

Dette høres jo veldig bra ut! Ikke noe mål å bruke opp alt, men fint med midler om man ønsker seg større hus eller noe annet.

Det folk flest bruker penger på er fest, ferie, shopping og annet morro evt sløseri. Det jeg bruker mest penger på er hobbyer og fritidsaktiviteter. Så går litt penger på fiskeutstyr, fjellsko, villmarkstøy og slike ting :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Faste utgifter (familie med 2 barn) inkl boliglån, studielån, barnehage ++ på 45000/mnd. (22.000 boliglån)

Variable utgifter (mat, aktiviteter, annet): 15000/mnd.

Da sparer vi ca 5000/mnd.

Anonymous poster hash: f51d5...123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...