Gå til innhold

Ny start

Titti72

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mine dager som har vært siden sist jeg var innom her

Torsdag: Overtid

Fredag: Overtid

Lørdag: FRI!!!! bortsett fra et par timer da...

Søndag: Overtid

Mandag: Overtid

Tirsdag: overtid

Onsdag: Overtid

Torsdag: Overtid

Fredag: Hjem kl. 16.00!!!!!!!!

Lørdag fri!!!

I morgen: ca. 5 timer overtid, hvis jeg er effektiv....

Gleder meg til de neste 14 dagene er over. Da begynner ting å falle på plass igjen.

Fordi jeg jobber så mye så føler jeg at jeg må gjøre så mye ekstra hjemme med datteren min, så i dag har vi handlet "stæsj" til rommet hennes. Puter, sengeteppe, pyntevaser, te-lysestaker + div. småtteri. Jeg har også laget pizza + at vi har en venninde på overnatting.

Lurer på når jeg skal få inn i nøtta mi at hun er ute og leker uansett om jeg jobber hjemme eller sitter og glor på tv'n. Det spiller ingen rolle for henne at jeg er på kontoret og jobber. Men neida, da blusser min alltid tilstedeværende dårlige samvittighet opp og da skal hun få i bøtter og spann.

Slitsomt og dyrt blir det også. Har brukt 1.200,- på at det skal se fint ut der inne + ALL den tiden det tok bare å rydde rommet, dra på IKEA, STÅ I KØ PÅ HÆLVETES IKEA.... Gleder meg til å krype opp i senga i kveld. Rent sengetøy er lagt på og vinduet er lukket så jeg ikke skal fryse forderva.

X'n kommer hjem på om tre uker og skal være her i 1 uke. Det skal bli godt. Kjenner jeg savner han så innmari og at det er tomt her uten han. Det skal bli godt bare å se han og vite at han er noen meter fra meg og ikke omtrent 200 mil....

Ellers skjer det ikke noe i livet mitt. Jobber omtrent døgnet rundt. Lager en bok/katalog som skal ut til våre kunder, den er på 300!!!! sider.... Det er mye skriving og mye korrekturlesning det!!!!

Jeg er ansvarlig for alt. Oversettelse til norsk, omskrive dokumenter, lese korrektur og samtidig rekke alle de forskjellige trykkefristene som er. Det trykkes 16 sider pr. ark. så jeg må ha flyt i tingene og leser ny tekst, oversetter ting jeg allerede har fått, og godkjenne sider som er sendt inn etter 3. gangs korrektur (det er ikke et trykkeri i norge så det er ganske frustrerende til tider)

Gleder meg til jeg er ferdig med jobben og kan se det ferdige produktet og bla igjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow :o det må jeg si. Skjønner at du ikke har tid til å henge her inne ja.

Får håpe du får slappet av de få timene du har fri. Det trenger du.

Søndags :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å plukke opp Titti fra side 2. Skjønner at du har annet å gjøre enn å henge rundt her for tiden. :wink:

Håper du har det bra og at du koser deg med jenta di og ex-snart-kanskje-ikke-exen din. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

I dag skulle jeg ha hatt en flaske Champis!!!!

Jeg er ferdig med en hælvetes enorm jobb og nå skal jeg bare hvile og sløve på jobben de nærmeste ukene. Jeg må på kurs en helg i begynnelsen av november og da skal mitt produkt presenteres for masse folk. Det er jeg spent på....

Ellers i heimen har det skjedd masse. X'n har sagt opp jobben sin. Det ble for hardt å holde seg borte fra oss.... + at han har en merkelig sjef som er uglesett og dermed får x'n og hans kompis masse nedlatende kommentarer fra de andre håndtverkerne hele tiden. Eller det er omtrent 100 grunner til at han har sagt opp, men dette er de viktigste.

Så han kommer hjem på fredag (bare 7 dager igjen). Egentlig skulle han bare komme på besøk en langhelg, men så ble det til at han sa opp og da kommer han for godt!!

Jeg har hatt den runden med min mor som mener han burde straffes og ikke få flytte rett inn hos meg igjen. At jeg sier at han måtte flytte et eller annet sted og der var likså bra som her. At han valgte det stedet han gjorde burde ikke ha noe å si, og han skal ihvertfall ikke straffes for det. Jeg prøvde å si at jeg syns det er helt dustete å trumfe gjennom noe sånt bare for å være trassig eller noe. Jeg vil jo bo sammen med mannen, og hvorfor skal han da leie hybel et annet sted og kjøpe alt av møbler bare fordi jeg skal iflg mamma gi hen en eller annen slags lærepenge!!??!! Jeg skjønner virkelig ikke hvordan hun tenker. "Jeg er jo mora di og vil ditt beste" sier hun. Og hvordan ble mitt beste at han ikke skal bo sammen med meg?! Jeg sover dårlig om natta, aldri mer en 5 timers søvn pr. natt. jeg har gått ned masse i vekt og kan bruke jentungens bukse i str 36. Jeg har gått ned i jeans fra 32 til 29. HALLO MAMMA.... TROR DU DENNE TIDEN HAR VÆRT KUL!!!!!!!!

Nok for nå. Av en idiotisk grunn jeg ikke har klart å forstå så har jeg og mamma nå funnet ut at vi skal male stua hennes. Dette er 1. frihelgen på evigheter. Så skal jeg male stue på lørdag og være ansvarlig for innsamlingsaksjonen på skolen på søndag... Fri og fri my ass..... Gleder med til neste helg jeg... Da skal jeg ha fri. Tror jeg.... Hvis ikke noe dukker opp da og det er jo ikke akkurat utenkelig..

Må innom et par dagbøker så dette får holde for denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Takker så mye for hilsningen fra deg. Det er alltid kos :) Må innrømme at jeg ikke har lest noe i dagboken din enda, men skal ta meg en tur her etterhvert.

Ha en fin helg du og :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, flinke-Titti. :klem: Som er ferdig med stor jobb. Blir vel litt deilig å slappe mer av nå.

Og så kommer x'en hjem! Kjennes det bra eller er det litt spooky?

Jeg kan jo forstå moren din også, hun har jo sett dette fra sidelinja og sett at det forholdet dere hadde ikke var så bra og så skal han bare komme tilbake og flytte rett inn igjen. At han skal straffes er vel ikke helt nødvendig, men hun er vel bekymret for at det skal blir det samme "all over again". MEN, hun burde også se at du ikke har hatt det så bra i det siste og du er voksen nok til å ta dine egne avgjørelser.

Håper dette er en riktig avgjørelse for dere begge. Jeg ønsker dere lykke til, helt oppriktig. Dere har innsett hva dere har gjort feil og lært av det og er villige til å prøve igjen med det utgangspunktet. Det står det respekt av. Håper bare dere får det til. Masse :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen !

Så flink du har vært !!! Godt at det blir noen rolige uker på jobben fremover.

Det er noe rart med mødre ...... det er nok litt som Anonyma sier, mens på den andre siden burde hun jo se at du ikke har hatt det så bra den siste tiden også.

Moren min sa for 30min siden ( jeg var hjemmom en tur og nevnte at A hadde vært på trening ), at hun håper at jeg ikke ble så deppa igjen for det var så kjedelig ..... HALLO :roll: Jeg gjør det jo ikke med vilje da ..... og dessuten er det ikke kjedelig, det er VONDT. Men mødre vil ikke alltid forstå.

Og det er DITT liv !

Jeg tror dere begge to har lært av denne perioden. Og det er det aller viktigste, at dere har lært og ikke faller tilbake til gamle vaner ( krysser fingrene for det ).

Blir spennende å høre hvordan det går fremover.

Skjønner godt at han sa opp jobben for å komme hjem til en super jente som deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag i dag. Trodde på fredag at jeg skulle ha en rolig uke foran meg.... Men neida.

Malte i 8 timer hos mamma på lørdag. Det ble knallfint!! Hun er så fornøyd. Fra knall gule vegger til Caffe Latte minus 50 %. Malingstips fra maleren.

Søndag var det TV aksjonen. Oppmøte for vare og klassekontakt kl. 12.00. Steking av vaffler, koke kaffe, pynte klasserommet til gjestebudet osv. Vi kortsluttet/brente sikringene på 3 klasserom før vi klarte å komme i gang med jobben. Passe stressa der vi løp rundt med 4 vaffeljern med røre i for å finne nye kontakter og så var det på'n igjen. Fikk hjelp av noen elever, men de griset til så fælt at jeg skulle ønske de hadde holdt seg hjemme.

Det var påmeldt 15 voksne til å gå sammen med barna. Det kom 3 stk i rett tid. Da var vi rimelig stressa. Etterhvert kom det flere men alikevel for få. Så jeg måtte ringe et par foreldre og presse deg til å delta. Har du meldt deg på så får du for pokker meg komme!!!!

Ferdig med ryddingen og alt kl. 17.30 og rett hjem og ligge på sofaen. Da var jeg kjørt. Bestilte kinamat som smakete helt forferdelig og kunne liksågodt ha spist Cornflakes. Det hadde smakt bedre!

Mandag skulle jeg egentlig ikke gjøre noen ting, men endte opp med å vaske veggene hjemme i stua og på kjøkkenet. Så skrubbet jeg kjøkkenstolene i badekaret, og støvsugde kåken, vasket gulvet, tok av sengetøy, vasket mange vaskemaskiner og hundre andre ting. Satte meg i sofaen ved ti tiden og da var dagen over.

I går var jeg på IKEA med en venninde og jentene. Handlet sengetøy til jentungen, matte som skal ligge foran badekaret, nye kjøkkenstolputer (vasket de gamle på søndag og 1 revnet så maskinen var full av ca. 250.000 små skumgummibiter. Måtte tømme vaskeluka nederst på maskinen og da fosset det ut masse vann på det nyskrubbede gulvet!! :evil: )

Juletrepynt i sølv, vase (fikk solsikker av en venninde i går fordi jeg er så blid og grei og aldri sier nei! :) ), små kubbelys til rommet til vesla, pluss noen andre småsaker. Digger IKEA!! Var der i 2 timer og det er slitsomt. 2 damer var dritsure og kjeftet på oss fordi vognene væres sto i veien for dem. Jeg sa at "man kan ikke reise til IKEA og så være sur, det skal være stressende og trangt der og det er bare å smile!" Da knurret hun ene dama enda mer... :hoho: Som om jeg bryr meg!!

I dag kommer mamma for å bake 2 sjokoladekaker og vesla skal beka muffins med en venninde. De skal feire bursdagene sine i morgen, sammen, på "klubben" og har bedt begge klassene på trinnet til Bad Taste party. 44 unger + våre egne og 4 venninder utenom.

I 3,5 timer!! Sånn går det når vi lar dem bestemme!. Godt vi er 3 foreldre som skal være der. Det hadde jeg ikke orket alene. Så det blir ikke mye avslappning i dag heller... Er heller ikke ferdig med mitt vaske/rydde prosjekt så jeg må ta det innimellom. Det er ryddig hjemme men det skal vaskes grudnig over alt. Så slipper jeg det til jul. Da skal jeg bare kose meg framover og gjøre det vanlige renholdet.

Sånn var uka mi, siden sist. Har kanskje slappet av på sofaen 5 timer på en ule. Kjenner det godt i ryggen. Her en skikkelig knute overst i nakken som verker, men det går over.

Fredag er D-dagen. Da kommer maleren hjem. Jeg gleder meg masse, og tror det er derfor jeg maser så følt hjemme fordi jeg syns tiden går så sakte.

Anonyma: syns bare det er deilig at han kommer. Er utålmodig og restløs. Gleder meg noe helt sinnsykt til å ha han her igjen og til vi kan være sammen hver dag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Titti !

Blir gøy når maleren kommer hjem, skjønner godt at du gleder deg.

Wow, må virkelig si du holder et høyt tempo, om du har noe ekstra energi så tas det i mot med stor takk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har masse energi men kjenner nå at kroppen begynner å få nok. Jeg sovner aldri før kl. 0200 om natta og da er det tungt å stå opp og gå på jobben og ha fult program hjemme også.

I går ble det bakt 2 sjokoladekaker og 50 muffins.

Har kjøpt inn 1-3 premier til de styggest utkledde, og skal bare huske å ta med plastglass fra jobben i dag. Vi starter å ordne kl. 17.00 og barna kommer kl. 18.00.

Det varer i 3,5 timer så de skal ikke hjem før 21.30. Det er for sent etter min mening, men skitt au. Vi må rydde lokalet og vaske etter oss så jeg blir sikker sein i kveld. Det passer litt dårlig siden jeg ikke har fått vasket ferdig hjemme. Tror jeg må gå kl. 15.00 i dag så har jeg noen timer på meg i heimen først. Må også vaske bilen godt. Har ikke gjort det siden i våres. Skal jo hente maleren og han og jeg fleiper alltid med at jeg burde hatt en moped og ikke bil. Bilen fylles opp med all slags rot og skrot og en moped har ingen lagringsplass. Jeg skrev (for fleip) navnet mitt i støvet på dashbordet i sommer og det syns enda!!!!! Ganske ekkelt det vet jeg. Bilen er bare et fremkomstmiddel for meg.

Så liste for dagen jobber:

* Vaske bilen utvendig og innvendig + støvsuge

* Legge sammen begge tørkestativene med rent tøy

* Vaske 2 matter

* Vaske badet + gulvet

* Støvsuge kåken på nytt

* Tørke støv på soverommet og legge på resten av sengetøyet

* Rydde kontoret

* Tømme oppvaskmaskinen

* Kaste søppel i conteineren (håper den er tømt nå)

* Levere tøy hos Freetex

* Finne noe tøy jeg kan kle meg ut med

* Vasket kjøkkenskapene utvendig og søppelskapet innvendig

* Rydde ferdiv plattingen/hagen (hvorfor klarer jeg ikke å ta alt på en gang tro?!?)

* Børste og klippe katta

* Tørke over alle overflater og bytte ut lysene

* Handle inn mat

Hjelp..... Skulle hatt en medhjelper her skjønner jeg. Og til de som sier at døgnet har for få timer: Døgnet har for få døgn i seg!

Blir sliten av bare å tenke på alle jobbene jeg. Godt det er helg snart, for da kan jeg slappe av!! Da skal jeg ikke gjøre noen ting. Bare kose meg med god mat og videos!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en liste ja, blir sliten bare av å se på den jeg ..... :ler: Minner meg på at jeg virkelig burde ta i et tak hjemme jeg også.

Det er utrolig hvor fort hybelkaninene kommer eller hvor fort søppla i bilen vokser. Vofsene sørger for sin dose med støv/sand/møkk/hår OVERALT.

Må bare ta ev meg hatten og si at du er en virkelig effektiv kvinne :bukker amed hatten smily:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir mektig imponert over aktivitetsnivået ditt. Du må da ha en utrolig energi. Er det tanken på maler'n som gjør det? :wink:

Regner med at helgen blir bra, nå som han er kommet hjem. Ønsker dere en kjempedeilig helg sammen som starten på det nye forholdet deres. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kom hjem på fredag!!! Deilig å endelig se han igjen.

Jeg hadde fri på fredagen for å komme meg etter bursdagsmaset og vaskinga mi. Jeg gikk igjennom lista og det eneste jeg ikke rakk var børsting og klipp av Pusen. Jeg handlet ikke inn så mye mat på fredagen for det rakk jeg rett og slett ikke.

Jeg hentet han kl. 19.00 og har vel igrunn bare glist siden det. Det er spenningen som har gitt meg overskudd og rastløshet. Kjenner jeg er passe punktert nå.

Lørdagen sov jeg leeenge. Til kl. 11.30!!!!

Spiste nystekte rundstykker og drakk masse kaffe og bare surret rundt hjemme i mange timer.

Så dro jeg og en venninde opp til Gardermoen med småjentene for å se Robbie W lande. Hun jobber sånn at hun kan gå inn (og ta med oss!!) der privatflyene lander. Jeg filmet han og jentene nesten gråt av glede. Min venninde sto ved flyet og tok han imot. Han så R.W. capsen hennes og nikket og smilte. (dette er stort for oss. Jeg og min venninde var i Stockholm på konsert forrige sommer og i Valhall i oktober) Gjett om vi var fornøyd når vi reiste hjem igjen. Snakket litt med pilotene til Kylie også, og de syns det var synd vi ikke rakk å hilse på henne for hun er bare SÅ hyggelig vistnok iflg dem. Spiste jordbærene hun satte igjen til mannskapet på bakken.

Jeg og min venninde reiste opp igjen til kl. 23.00 for da skulle han reise tilbake igjen. VI KOM 8 MINUTTER FOR SENT!!! Han hadde akuratt reist (eller flyet sto 50 meter fra oss men dørene var lukket og vi så bare profilen hans)og hadde vært inni det rommet vi var noen timer tidligere lenge. Han tok bakkemannskapet i hånden og takket for hjelpen og hadde vi være der så hadde vi kunnet sett han, hilst på han og muligens fått bilder og autograf. Man lever bare en gang og derfor reiste vi opp 2 ganger på en dag. Det var det verdt. Maleren gliser og kaller meg fjortis. Det syns ikke jeg vi oppfører oss som. Vi syns vi hvertfall oppfører oss som noen på 15 år!!!! :hoho::hoho:

I dag har jeg bare surret rundt og ryddet litt. Maleren og jentungen var på trening i sta og nå er de på Stabæk kamp. Jeg orket ikke å bli med og ville heller være hjemme og slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele familien var på shoping på mandag.

Endte opp med:

3 PS2-spill (et til meg)

Ventilator til kjøkkenet (pålegg fra styret om å fjerne den gml.)

Dvd-spiller til stua

Og jentungen brukte bursdagspengene sine på 3 DVDfilmer og en DVD spiller.

Vanligvis så sparer hun alt hun kommer over så hun er på vei til å bli tenåring merker jeg. Nå flyr penga ut raskere en de kommer inn!

Ellers hadde vi en deilig steik på mandag, og jeg spiste som en gal. Kveldsmat orket jeg også. Hjelper å få maleren hjem!!

I går skulle jeg ha vært på møte på skolen ang. skoleball og div annet. Siden jeg bare er vara kl. kont. så ringte jeg den "ekte" kl.kont. og spurte pent om å få slippe. Heldige jeg slapp, så gårsdagen var bare avslappende og rolig. Deilig å komme hjem fra jobb til ferdig middag (maleren begynner på jobben på mandag) og ikke noe annet på programmet en smårydding og tvkikking + PS2 spilling innimewllom.

I dag skal vi på harrytur og fylle opp fryseren og skapene. Er passe tomt overalt nå. Vanligvis har jeg min. 1 av alt og gjerne et lager av mest mulig i skapene. Siden jeg hater å lage middag så har jeg ikke vært flink til å fylle opp igjen siden sommeren så nå er det på tide med en skikkelig handletur. Svigermor bor tett innpå grensa også så da slår vi 2 fluer i en smekk. Hun blir med oss over så vi får større røykekvote.

Ellers er det stille igjen på jobben. Eller stillere. Revisor kommer i neste uke og da skal alt være klart til han. Det er noen løse tråder å nøste opp i men jeg har oversikten. Regnskap er ikke min beste side. Jeg kan det men pga nytt datasystem i fjor så veksler vi mellom 2 systemer og alt skal være i henhold pr. d.d. Dritt og pes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...