Gå til innhold

Ny start

Titti72

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haisann jenter!!!!

Helgen var utrolig bra!!! :oops: Mye av alt. Kom dit fredag kl. 18-18.30 og reiste hjem i går ved 13.00 tiden. Vi var på hotelrommet nesten hele tiden. Pratet og pratet. Eller han pratet mest. Jeg "rakk" aldri å komme med mine tvil og "baktanker" for han pratet og kom meg i forkjøpet hele tiden. Så jeg ble nesten satt ut av hans åpenhet, ærlighet og deling av følelser og tanker. Han var pratsom og delte alle sine tanker og begrunnelser av sin "valg" på en sånn måte at jeg skjønner at han har vært leeenge i tenkeboksen. Det var en skikkelig vekker for meg, for jeg har trodd at han har pratet meg etter munnen og strykt meg etter håret, men nå tror jeg virkelig at han mener det han sier. At han har tatt et valg. At han har innsett hva livet er, og at det skal være hverdager og opp og nedturer. Men at ting må snakkes om og ikke ties ihjel. Han vil ikke ha det sånn vi hadde det det siste året. Det var tungt for han, og han følte mitt "fravær" og at jeg trakk meg unna han og oss. Jeg måtte også forlklare hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort og at jeg har vært feig og ikke orket og face problemer og hverdagsgreier fordi det har vært lettere å la ting gå sin gang og bare skuffe det unna.

Han mener jeg er den han vil dele livet sitt med. At han har driti seg kraftig ut, men vil gjerne få lov til å prøve å rette opp i tingene igjen, noe jeg også må være villig til å gjøre. Ikke bare prate om at dette burde vi gjøre, som vi tidligere har vært enige om mange ganger uten å faktisk gidde å gjøre noe med det.

Han skal bli der oppe ut tiden dvs til 1. april hvis jeg kan takle det fraværet, og gjerne flytte tilbake til meg når den tiden er over. Eller leie seg et sted så vi kan se an hverdagen når han er tilbake på hjemstedet igjen. Alt er nå opp til meg og hvordan jeg ønsker det. Jeg "sitter med makta" og han gjør det jeg vil/føler for så lenge jeg vil ha et forhold til han. Har aldri sett han så ydmyk (ikke på en krypete måte) før, og han har aldri langt seg så åpent for hogg tidligere. Alt er nå opp til meg om hva som skjer. Han kan aldri gi meg garantier,noe jeg heller ikke kan gi han, men han kan garantere at de tidligere feilene ikke vil gjentas og han vil ikke tillate at jeg gjør det samme hvis vi skal bo sammen.

Konklusjonen er at vi vil/skal prøve på nytt (jiipi!!) og passe på å komunisere med hverandre og ikke la ting skli ut. Jeg kan ikke garantere at jeg føler det samme som nå i april, men gjør jeg ikke det så har det aldri vært liv laga for oss! Han kan heller ikke gi garantier men men jeg er uansett villig til å satse på oss.

Så jeg er i godt humør. Reiste hjem med en deilig fløelse i magen og syns livet er godt å leve igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjonen er at vi vil/skal prøve på nytt (jiipi!!) og passe på å komunisere med hverandre og ikke la ting skli ut. Jeg kan ikke garantere at jeg føler det samme som nå i april, men gjør jeg ikke det så har det aldri vært liv laga for oss! Han kan heller ikke gi garantier men men jeg er uansett villig til å satse på oss.

Ååååå så deilig å lese dette. Da har hele denne triste og leie perioden ikke vært forgjeves, dere har fått litt avstand og han har fått tid til å tenke seg om.

Blir glad på dine vegne :klem: Godt egentlig at han blir borte en stund til sånn at dere får tid til å bli enda sikrere på at det er dette dere vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sa at han kunne komme hjem til jul hvis jeg ønsker det, men for min egen del og for at han skal være sikker på sitt valg kan det være greit å vente til april og se hvordan tingene er da. Bedre det en å forhaste seg. Han kommer hjem en tur om 6 uker, og etter det til jul, så vi får sett hverandre ca. hver 6. uke framover. Så mobilregningen kommer til å bli en stor post i budsjettet framover! :)

Jeg tenker for min egen del også at hvis jeg føler så sterkt for han hele tiden, og han også gjør det, så burde det ikke være vanskelig å føle tryggheten hos han igjen. Jeg merker jo godt allerede hvor mye han har forandret seg og utviklet seg på disse mnd. Og hvis ting sklir ut så blir det en mykere overgang til singellivet og en mer selvvalgt situasjon som gradvis utvikler seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk jenter. Dere er virkelig gode!! :klem::blomst: til dere!

Her er det ufattelig travelt. Har masse deadliner som jeg må innfri. Kom hjem på mandag, og rett i foreldremøte. Tirsdag overtid 4 timer, onsdag overtid 4 timer og torsdag overtid 6 timer. Det er ikke kult.

Hele denne mnd. og en del av nete blir lik denne uken. Godt jeg har PC hjemme som er koblet opp mot jobben så jeg ikke trenger å være på arbeidsplassen min om kvelden. Jeg jobber etter middagen mens vesla er ute og flyr og etter at hun har lagt seg.

Jeg har lest i dagbøkene deres for å holde meg oppdatert, men har ikke lagt igjen noen spor etter meg.

Livet er ihvertfall godt nå om dagen, og jeg har god arbeidslyst. Det er lettere å takle hverdagen nå som x'n (eller skal jeg slutte å kalle han nå det tro?) og jeg har pratet ut og fått litt orden på tingene. Vesla syns det er fint at vi vil prøve, for hun er så knyttet til han.

Katta, eller mitt andre barn, er så innpåsliten om dagen. Det regner såpass ofte at han ikke orker å være så mye ute og da kjeder han seg. Han klarer ikke å la PC skjermen være i fred hvis vi er på den, så det er litt slitsomt å jobbe med en svær pelskladd som funderer som en vindusvisker på skjermen. Og overser jeg har for lenge (da snakker vi om 20 min. så tar han seg en tur over tastaturet. Når jeg holder på med Word, så må jeg sette innstillingene på lagring hvert 5. min. Han har ødelagt for meg før så jag gjør det av erfaring.

Har igen planer for helgen, bortsett fra jobbing. Skal prøve å invitere en venninde på middag lørdag, hvis jeg har vært flink til å få unna masse på dagen.

Ellers skjer det ikke mye. Fikk bot på tirsdag, og det HATER jeg. La billetten feil vei, så jeg tror jeg slipper unna ved å sende inn klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Titti :-)

Takk for hilsen i dagboka mi.

Håret ble faktisk bra. Farget det først mørkt, deretter stripet jeg det rødt. Litt tøft med kontraster synes jeg. Godt å få fresja opp toppetasjen. :-)

Har også dårlig erfaringer med hjemmebleiking. Men som sagt så tror man at det blir alltid bedre neste gang.

Ønsker deg en god helg. :P

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ALLTID bedre neste gang!! :sjarmor::hoho:

Mamma var overlykkelig når jeg sluttet med blekingen. Da hedde jeg gjort det fra tenårene og til jeg nermet meg de 30. Eneste aberet er at håret mitt (etter fødselen) har blitt mange nyanser mørkere. Det var rart å se originalfargen når alt av kjemiske oppløsninger var forsvunnet. Nå er jeg faktisk kommunemørk/brunett ett eller annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siter her og aner fred og ingen fare. Finleser dokumenter, er overkonsentrert og et arbeidsjern til tusen, og hva skjer???

VEPSEFAAN stikker meg i panna!!! Det ser smart ut!!!! Jeg har DEN kjempekulen i panna!!!!! Ser ut som en idiot!!! Har ikke pannelugg til å skjule den med heller. Gjett om jeg skal bli et mobbeoffer hjemme i dag a??!! :hoho:

Det ser faktisk (jada, jeg vet man IKKE skal klø!!) helt groteskt ut....

Nei nå vil jeg ta helgen.... Leie video, lage god mat, spise MENGDER av digg....

Og fakta er:

Jeg må innom mamma for hun skal legge opp noen bukser til vesla, og det blir ALDRI stikke innom besøk!

Må innom kjøpesenteret og hente noen sko + handle mat, nåde lapplisa om jeg får bot i dag også!!!!

Kjøpe ny kam (eksperiment nr. 4) til pusen, vanlig kam skal vist være det beste og bruke, og jeg har sikkert brukt 500,- på kattebørster når en vanlig plastkam til 2,- faktisk skal hjelpe!! Så skal katta børstes og klippes og jeg klores litt!

Rydde hjemme og vaske MASSE tøy, skifte på senga.

Så kan jeg starte på den forhatede jobben med å lage middag.. Tror jeg bestiller noe i dag jeg. Litt kinamat f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, vepsestikk midt i panna :( , det høres ikke godt ut :trøste:

Håper hevelsen er borte til imorgen.

Ha en koselig fredagskveld videre, og hold deg unna vepsen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter!!

Panna er grei den. Bere en liten skorpe igjen. Vesla spurte meg om hvorfor jeg klødde hele tiden, når hun fikk beskjed om å la være når hun hadde stikk.

Når hun så jeg begynte å blø fikk jeg et morskt blikk og beskjed om at hun IKKE ble med på butikken dagen etterpå hvis ikke jeg kunne la stikket vøre i fred så det roet seg. ALT er flaut i den alderen!!

Vi ba mamma på middag på fredag (så slapp jeg å reise på kjøpesenteret og til henne og bruke ca. 3 timer på det), leide Cold Mountain på video, spiste masse digg og bare kulan. Lørdag var vesla på besøk hele dagen/kvelden hos noen nye venner fra leirskolen mens mor lå på sofaen og sløva i regneværet. Søndag var jobbedag og dagen for å få besøk. Det er koselig.

Mandag jobbet jeg til akutten var nesten ferdig så jeg rakk bare slutten. Hum!!!

I går var jeg på oppvisning ute på skolen, så rett i FAU-møte og deretter direkte til veslas fotballkamp. Rakk hjem fra jobben, slukte suppe og jobbet 1 time, før jeg måtte løpe. Kom ikke hjem før 21.45. Da var jeg sånn passe svett i panna og klar for å innta horisontalen på sofaen.

I dag tror jeg at ingen ting skjer. Må på skobutikken og hente skoene til Vesla. Hun fikk nye sko på bursdagen sin og de begynte å gå istykker etter 1 uke. Det skal ikke skje med sko til 1000,- Irriterende å måtte ned på butikken for å levere skoene og så for å hente nye. Tror dem at folk ikke har annet å bedrive fritiden sin med kanskje??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bare innom for og se etter My*

Det ligger endel regninger til henne i boken min..........nemlig :sjarmor:

Du er klar til avreise , ser jeg 8) , bra :wink::hoho::hoho:

Ha en herlig dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag kveld til deg, Titti. :-)

En del malejobb som står igjen i nybygget vårt. Pust og pes...!

Masse mur rundt om i huset som skal hvitmales, og det blir flott når vi er ferdige. Huset er spansk- innspirert med hvite murvegger, mørkebrune lister og detaljer. Liker den eldre, klassiske, litt tunge stilen.

Hei så lenge. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Godt å høre at du har det bra. Sånn skal det være.

Kjedelig med masse overtid, men flott at du har mulighet til å jobbe hjemmefra :D Det gjør jo ting litt lettere.

Er kjempe glad på dine vegne, for at det løste seg med eksen. ( vi får vel slutte å kalle han det, smiler )

Gjør sikkelig godt å høre at det løste seg. Det finnes alltid et lyspunkt bak det mørke.

Uendelig med :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...