Titti72 Skrevet 9. juli 2004 Forfatter #41 Del Skrevet 9. juli 2004 Takk igjen for hilsner og at dere gidder å lese det jeg skriver. Merker at det hjelper å få ned tankene min her og når jeg skriver går jeg ofte over fra og være trist til å bli forbannet. X'n kom hjem etter båtturen og startet på pakkingen i går. Jeg trodde det skulle gjøres dagen før så da hadde jeg masse avtaler for ikke å være hjemme og se det og bli trist. Men dusten startet på det først etter kl. 22.00 i går og da hadde jeg ikke noe sted å gå. Alle er jo på ferie nesten.... Men det var ikke så ille som jeg trodde, ingen tårer som presset på, og det endte med at jeg tømte "min" seksjon for hans ting. Det er ikke mye eiendeler han har i en alder av 35 år. Det ble 6 esker. 1 med alkohol og noen drammeglass. 1 med CD'er og PS spill 1 med firmapapirer og småskit. 1 med tøy (som ikke skal bli med oppover) 1 med nips/svær globuslampe/6 bøker 1 med div. papirer/bilder/lekebiler. Det må være stusselig for han at han ikke har mere. Jeg har kjøpt alt til kåken, fra bestikk/glass/bilder/sengetøy/kjøkkenstæsj. Før delte vi på summen, men etter forrige brudd har jeg vært konsekvent på at jeg selv skal kjøpe/eie tingen. Han tar ikke med seg noen ting ut, bortsett fra personlige saker (som nevnt over) så det blir ingen forandringer i kåken etterat han har flyttet. Det ene vitrineskapet må jeg bare ommøblere litt i så syns det ikke engang at han har tatt sitt. Han var småsur når han pakket i går, så jeg tror det gikk litt innpå han. Best å ikke vise hva en føler, og heller ta på det tøffe trynet!!!! Tulling. Hadde hatt mer sansen for deg hvis du hadde vist hva du følte og hatt empati. Humøret er like vekslende. Jeg er sinna/bitter/trist og oppgitt. Gleder meg til han reiser på ferie på lørdag så jeg kan ha leiligheten for meg selv. Da regner jeg med at jeg kommer til å gråte ut, og være klar til søndagen og hytta jeg skal på, hvor gulljenta mi allerede er og venter på mammaen sin. Det skal bli deilig å komme seg bort litt og sitte å prate skit med min venninde (hun som er sammen med x'ns kompis). X'en skal med han (hennes kjæreste) til sørlandet, og muligens sjekke damer hvis det faller seg sånn. For en megaidiot. Han kommer aldri til å finne en som meg, som backer han opp sånn som jeg har gjort, gir han mulighet til å gjøre alt han vil, og syns det er greit at han er sammen kompisene sine hver dag. Han kommer til å få sjokk i det neste forholdet han går inn i med de vanene og selvfølgelighetene han har lagt til seg, Da kan han angre på at han ikke satte større pris på meg og bare lot ting gå for lut og kaldt vann..... He he...*gliser ondskapsfult* Kompisene hans har sagt til han at han er en skikkelig tulling som har gitt slipp på meg, og at han kommer til å angre som en bikkje senere. Ikke bare er jeg forståelsesfull og real mot han, men han ene bestekompisen hadde sagt at hadde det ikke vært for at vi hadde vært sammen så lenge så skulle han vært på døra mi allerede og fridd!!! *dobbelt så mye ondskapsfult glis* Det hadde han godt av å høre!!!! Lurer på hva han tenker for seg selv etter å ha hørt sine nærmeste venner si det til han.... De syns han er teit som bryter opp med meg pga drømmer. Drømmer har alle og han burde ha inkludert meg i dem, ikke bryte tvert med alt. Og de er helt oppgitt over at han ikke skjønner at "alle" tenker som han. Hva de skal bli når de blir voksne, at de vil oppleve noe spennende, at livet burde bestå av spennende reiser og masse deilig sex til enhver tid. Alle tenker sånn, noen gjør noe med det. Men han valgte feil måte å gjøre det på. Tenker det stikker litt når han hører det. Men han vet jo at jeg ikke vil være sammen med han lenger så det er ikke noen retrett mulighet eller angrefrist ute og går. Han ene kompisen tror at han er tilbake om 4 mnd. og står på døre mi igjen. Og at jeg da tar han tilbake. Da sa min venninge at det kommer aldri til å skje. Titti er ferdig med å være hushjelp/klagemur/backup/bank for han og det har hun rett i. Jeg er glad i han enda, men ikke nok til å være sammen med han. Nok for nå. Ferien starter om 3,5 time og varer i hele 4 uker. Da håper jeg at humøret er som normalt og at han er helt ute av huet mitt. Det jeg nå ønsker meg er en elsker med stor E. En som slår beina under meg og tar meg med storm. Ikke kjæreste, men en deilig elsker, som er litt vill og utemt. En som kan k****e med meg, rått og heftig, får så og gå og ikke forvente noe mer. DET TRENGER JEG NÅ!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 9. juli 2004 #42 Del Skrevet 9. juli 2004 Hei Når jeg leser ting du skriver så kjenner jeg meg godt igjen. Håper du får en kjempe fin ferie og koser deg masse. Jeg tror også at eksen din vil angre masse, og da kan han se hvor dum han var. Gutter er rare. Vet du hva min eks faktisk sa ? Jeg vil gjerne ha et bilde av deg og hunden slik at jeg om noen år kan se på det og angre ..... :o Hallo ....... Mannfolk :evil: Uansett, synes du er en sterk og flott jente som klarer dette kjempe fint Ønsker deg en super goood ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 9. juli 2004 Forfatter #43 Del Skrevet 9. juli 2004 Takk og tilbake LaToya. Det er så greit å lese hva du skriver også for jeg blir sittende og nikke forran skjermen og er helt enig med deg og det du skriver/mener/tenker! :oops: Gleder meg til deg dagen blåmandagen hans kommer. Når han skjønner hvilken brøler han har gjort. Da har jeg kommet videre, og har han helt ute av systemet mitt. Der han skal jobbe dette året, har en kompis av han allerede reist til. De skal jobbe sammen det kommende året og rocke rundt sammen på kveldstid. Eneste forskjellen er at kompisen er 1/2 generasjon under x'en, og aldri har vært i et seriøst forhold tidligere og bare er pikenes jens ute på byen. Kompisen er ung (26/27 år, x'en er 35), han har alt håret i behold, jenter i alderen 15-45 blir sjarmert i senk av han, karismaen hans suger deg til han, skikkelig pen/barsk utseendemessig, og for en kropp!! Høres nesten ut som om jeg er betatt av han, og det blir jeg jo når han er i nærheten.... :oops: Så min x må nok spise smulene fra hans bord og ta restene etter han. Det er INGEN tvil om hvem jentene velger av de to. Min x har mage, ikke noe hår omtrene (jeg liker det da), slitne øyer, plager med munnsår alltid, eksem på hender/armer/knær, litt overvektig, men han har jo sin sjarm selvom guttefaktoren hans er borte. Han er en voksen mann, ikke en ung hingst som han selv tror. He he.... *ondskapsfult glis x 3* Lurer på hva din x tenker og mener med det bildet. Så han skal se på det og angre??!! Tosk. Nei vær glad for at han ikke er i ditt liv, for du fortjener så mye bedre LaToya!! God helg og god ferie til deg også!! Sleik vofsen i øret fra meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 9. juli 2004 #44 Del Skrevet 9. juli 2004 Boffs tilbake fra vofsen :D Spør du meg spør jeg deg, men jeg tror min eks på en måte skjønner /skjønte at han gjorde noe dumt, men gjorde det likevel. Kort tenkt tulling med andre ord. Høres ut som din eks skal få slite litt også. Er et ordtak som heter at man vet ikke hva man har før man har mistet det. Og det tror jeg han vil oppdage *ler litt ondskapsfult jeg også * Han finner nok fort ut av livet ikke er en dans på roser lengre og selv om han vil k***** rundt så oppdager han at han faktisk er blitt eldre og ting ikke er som da han var 20. He he he he vi gotter oss ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 9. juli 2004 Forfatter #45 Del Skrevet 9. juli 2004 Jeg gotter meg stort. Han var en gladlaks som fløy rundt som en bie før. Kun 2 lange (1. 1 1/2 år 2. nesten 2 år.) forhold før han traff meg. Jeg kaldte han "lillehora" mi i begynnelsen, og det sier jo litt. Tror han kjapt skal få merke at tiden har forandret seg, og at han også har det. Blir nok litt stusselig å dele hyber med 3 stk. når mørketiden i nord setter inn!! Han har jo liksom vokst fra ungdomstiden sin nå, selv om han ikke halt er klar over det. *doblelt ondskapsfult glis* Vi får glede oss til den dagen det går et lys opp for våre x'er.!!! Da kan de sitte der med skjegget i postkassa og angre..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 10. juli 2004 Forfatter #46 Del Skrevet 10. juli 2004 I dag flyttet han ut for godt. Dvs reiste på ferie en uke man han har sovet sin siste natt i min leilighet. Når hans 1-ukes ferie er over skal han sove i leiligheten til naboen istedenfor (de er våre venner). Han har surmult de siste dagene mens han har pakket tingene sine, og vi har nesten ikke snakket sammen. Han sov siste natta på sofaen, der jeg lå de 2 forrige. Han sa ikke med en 10 ord i dagmorgest før han tok med sekkene sine og fiskestange og sa: Adios.... Det var hans siste ord til meg før han flyttet Adios. For en type. Jeg ønsket han en god ferie og ba han kjøre pent. Selv om han er en dust så trenger ikke jeg å være det. Livet går videre. Over til noe annet. Jeg har shopet i dag!! Nytt sengetøy laken + 2 ekstra putetrekk (farges nå i vaskemaskinen) Sengeteppe (litt mørkere en sengesettet) 2 matter til soveromsgulvet Ny duk til spisebordet. Jeg skulle egentlig ha reist til hytta i dag, men har utsatt det til i morgen så jeg får vasket huset, skiftet på sengene (på med det nye) og "få" x'n litt ut herfra. Er ikke mange tegn på at han har bodd her, men de små som er her skal ryddes ut. Når han kommer om litt over en uke så er alle spor etter han borte. Jeg skal henge opp noen bilder på soverommet så blir det som nytt. Hilser til alle som titter innom boka mi og ønsker dem en god helg og ferie til de som har det. Jeg kommer tilbake om en uke og besøker KG. Holder meg ikke borte i 4 uker bare fordi jeg har ferie!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 10. juli 2004 #47 Del Skrevet 10. juli 2004 Hei Titti Ser du har fått eks`en ut av huset, kan tenke meg at det er både godt og vondt, men håper at det er mest en lettelse for deg. Høres ut som du virkelig har shinet opp leiligheten og fått det flott, lykke til videre Håper du får en deilig lang ferie, kos deg. fra Betty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 15. juli 2004 #48 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei Titti. Har vært en snartur innom og lest i boka di. Synes du er tøff jeg, og vet at du kommer til å klare dette helt fint. Han eksen din høres ikke ut som noe særlig å samle på. Flott at du har fått rydda ham ut og gått videre med livet ditt. Shopping er bra Jeg likte tanken din om å få tak i en elsker. Kanskje det var sånn vi skulle hatt det alle sammen? En mann til hvert sitt bruk (man trenger en handyman innimellom og) og så slippe å bo sammen med dem. Ønsker deg en skikkelig god ferie sammen med jenta di. Kos dere masse. fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 19. juli 2004 Forfatter #49 Del Skrevet 19. juli 2004 Hytteturen er over. 1 uke "oppå" mange andre kan bli i det meste laget for meg. Vi var 2 voksne, 3 halvvoksne "over intelligente" 16-19 åringer, 2 nestentenåringer og et 1 åring + en overivrig/hyper bikkje som ikke skjønner at vi ikke lever og ånder for han. Han kommer og maser 24-7. Fra jeg sto opp til jeg la meg + at han fiser HELE jævla tiden. Det er ikke kødd!!! Det endte med at vi måtte tenne på fyrstikker for å få bort det værste av lukta. De siste dagene klarte jeg faktisk å venne meg til lukten!?! Da rant ikke tårene lenger og jeg måtte ikke gå ut av hytta når han "fyrte" opp med 3 i strekk. Jeg husker nå hva det er jeg ikke savner med å ha bikkje selv. Men jeg fikk meg mange lange turer med han da. Han er ikke så godt dressert så jeg og datteren min tok på oss oppdragerrollen og lærte han å gå på plass, ikke dra i båndet, og sitte mens vi kastet pinner som han fikk ikke lov å ta dem før vi gav han tillatelse til det. Flinke gutten det!! Han har også eksem/utslett som gjør at han må vaskes hver 2. dag og den shampooen luktet helt sinnsykt jævlig. Våt, møkkete og svett bikkje med masse tåfislukt er som parfyme i forhold til den shampolukten. I går hadde min datter avskjed med x'n siden hun reiste bort i dag og han ikke er her lenger når hun kommer tilbake. Det var en trist affære. Masse gråt etterpå og hun måtte ligge i armkroken og prate/sørge etter at han hadde dratt. Det er så kjip at jeg ikke kan ta bort sorgen hennes. Dette er noe hun må klare/komme gjennom selv, men jeg er der for henne og vi kan snakke om alt. Det er ihvertfall godt. Hun er en overfølsom jente som tar alt til seg. Når vi hadde 4 trostunger til oppforing i våres/tidlig på sommeren så gråt hun hver kveld i en uke pga at den ene døde. Det var ingen trøst at vi reddet 3 av dem. En døde og det var et helvete for henne. X'n skulle komme i dag og pakke det siste av tøyet sitt, men det ble utsatt. Han tar det i morgen i stedenfor. Han ringte i kveld for å høre hvordan jentungen tok det, og for å høre hvordan jeg har det. Jeg hørte på han at han ikke hadde det bra og han sa at det ikke var kult å bo i andres leilighet denne uken. Det var så definitiv som han sa. Han har oppturer og nedturer og humøret hans er ikke der han trodde det skulle være. Han gleder seg til å reise, men det er også et helvete å reise fra oss. Alt i livet hans blir forandret. Ikke er han en familiefar lenger, ikke har han sitt eget hjem, ikke har han vennene sine og alt blir en fullstendig omveltning i hans liv. Det er ikke så mye å gjøre med det sa jeg, han har tatt et valg, og uansett så har ikke vi en fremtid sammen lenger. Jeg kan ikke leve med en som ikke er førnøyd med et liv sammen med meg. Han har trekt seg unna meg i så lang tid at jeg selv har fått han såpass på avstand at et samliv med han virker helt fjernt for meg. Han har hatt sin sjanse og missbrukt den/ikke tatt den. Jeg forlanger ikke mye, har nærmest levd som en alenemor i disse årene så det å bli 100% singel er ikke helt ukjent. Jeg har gjort alt i forbindelse med jentungen alt fra foreldremøter, fotballkamper og cuper, 17.maikomite, skoleballkomite, dugnader, fikset ting i huset, holdt orden på hagen/hjemmet, fikset bilen min selv. Hva har han gjort for meg? Igrunn ingen ting. Kun holdt meg med selskap 2-3 timer hver kveld når han har kommet hven fra overtid/hengt sammen med kompisene. Og ofte har han vært så sliten at han ikke har hatt så mange ord å bidra med. Nei, da er det bedre med ensonhet en den forferdelige tosomheten. Den tar knekken på meg. Jeg vet nå at jeg kommer til å få det bra uten han. Hans liv kommer til å gå mange skritt tilbake og ikke bli filr så bra. Jeg ser det veldig tydelig men det gjør desverre ikke han. For en blåmandag han kommer til å få etter noen mnd. der oppe i mørketiden. Synes faktisk synd på han. Ellers skjer det ikke mye. Har vel hatt 5 "viktige" tlf. fra jobben ang. ting de ikke helt vet hvordan de skal løse. Da er det godt å kunne logge seg på serveren fra hjemmepc'n og løse problemene selv istedenfor å forklare de samme tingene 4 ganger og alikevel ikke bli forstått. Nok for denne gang. Ser innleggene mine er så passe lange siden det går mange dager imellom hver gang jeg skrive i min dagbok. Takk til Betty og anonyma for hilsner. Jeg klarer meg kjempe bra. Er ikke ofte trist, og det er en glede å få han ut av leiligheten og livet mitt. Det med en elsker er noe jeg må tenke på. Nå er det min tur til å være egoistisk. Jeg skal tenke på meg selv heretter og ikke alle andre!!! Det er mitt nye livsmotto! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #50 Del Skrevet 20. juli 2004 Hælvetes bil!!!!!!!!!!! Står på verksted nå. Skulle bytte endeledd eller noe annet med ordet endexxxx i. Hadde delene og byttingen skulle koste meg 1.600,- Nå viser det seg at de/det stabilisatorstaget må btyyes istedenfor. Endexxxx var ok. Men de burde byttes alikevel siden bilen er gammel og det er en del som blir brukt opp. Nå er prisen på herligheten oppe i 5.000,- og de er enda ikke ferdig. Dette er en helvetes dritt og et jævelskap av merket OPEL. *hater opel og de som lager bilene* Hvorfor ikke bruke skruer og muttere som ALLE andre bruker. Neida. Slå inn bolter og knekk dem av etterpå sånn at de må borres ut og liskes med for i det heletatt å få byttet en enkel del...... Hater opel!!!!!!!!!!! *hvor er den tråden som disser opel hen??* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 20. juli 2004 #51 Del Skrevet 20. juli 2004 Opel er skropel ..... Godt å høre at du har det bra. Helt enig med deg, ensomhet er mye bedre en tom tosomhet. Du fortjener så mye bedre !! Skjønner at det trist for datteren din og hun er kjempe heldig som har en flott mor som deg Ikke alle unger som har det. Jeg tror også at eksen din får seg en sikkelig blå mandag og spør du meg så har han godt av å våkne opp litt. Goood fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #52 Del Skrevet 20. juli 2004 Nå har han vært her og tatt med resten av tingene sine. Det var en trist affære. Jeg er glad i han ennå og ikke 100% ferdig med han, så humøret er ikke på topp nå. Jeg så det var tøft for han også. Når alt var bært opp, og nøkkelen avlevert sto han bare å så på meg lenge. Så kom han bort og holdt hardt rundt meg. Det var så godt. Jeg gråt litt og holdt godt i han også mens jeg inni meg forbannet hans "opplevelsestrang/egoisme/redsel for å gå glipp av noe". Han er en flott fyr og jeg kunne ha blitt gammel med han. Han er snill og grei, og selv om jeg har skrevet her om hans egosider så har han alle de egenskapene jeg liker og forventer hos en mann. Hadde han fått roen, og ikke vært så rastløs så hadde vi kunnet hatt det kjempe fint. Vårt forhold var mye bedre en alle de andre vennene våres, og ellers alt av bekjente. Ønsker han alt godt videre og gleder meg til jeg kan tenke på han uten å få vondt i magen. Jeg ønsket han en god tur hvis vi ikke skulle møtes før han dro og da sa han at det måtte vi. Han ville gjerne se meg og prate med meg før han dro. Han sa også at jeg måtte ringe han så vi kunne holde kontakten. Han blir bare borte 1 år, så når han er tilbake igjen så er ses vi ofte delvis pga vennekretsen vår og at vi har jo vokst opp på samme sted og bodd her hele livet så vi kjenner alle de samme folkene. Han vil nok alltid være en venn av meg og når jeg får ting på avstand så kommer jeg til å sette pris på det. Ikke alle forhold som ender i hat og bitterhet.... Han sa også at han tenker ofte på meg, og at det stikker i han når han gjør det. Jeg vil alltid være spesiell for han og han mener at jeg kommer til å være jenta hans i tankene lenge selvom det er over. Det samme er det jo jeg føler noen ganger, men samtidig er jeg glad for at det er over og han snart reiser, for jeg trenger tid for meg selv. Jeg har nesten aldri bodd alene, ihvertfall ikke i lange perioder (har kun hatt 2 samboere altså, dette hørtes ille ut når jeg skrev det). Jeg gleder meg til å ta fatt på livet igjen. Har gått i hvilemodus lenge nå, og egentlig vist i 1 år at dette ikke kom til å funke men ikke turt å ta skrittet videre for det. Nå har tiden kommet og jeg må stå på egne ben. Jeg vil utvide min horisont og få noen nye venner som bare er mine. Ingen fellesvenne som kjenne hele min livshistorie. Jeg har noen opplevelser i livet som gjør at det til tider kan være vanskelig å ta opp kontakt med gamle venner for da kommer spørsmålene jeg ikke har lyst til å svare på og som de brenner etter å spørre om. Sladder er noe dritt, jeg har ikke gjort noe "galt" det har andre rundt meg gjort og det påvirker meg i forhold til kontakt med "venner" som ikke er nære venner. Jeg har lært meg hvem jeg kan stole på og hvem som kun er ute etter å sanke opplysninger, og har brent meg såpass mange ganger at jeg er skeptisk til gamle bekjente som jeg møter. Lurer på hva som ligger rundt neste sving. Hva dette året bringer meg av erfaringer og opplevelser. Hvor er jeg når han kommer tilbake? Hvor er han? Har han endelig skjønt hva livet dreier seg om? Og vet han da hva han vil? Jeg vet jeg ikke kan gå inn i et forhold med han igjen, kanskje om 10 år, men jeg orker ikke en ny runde med han. Vi har prøvd 2 ganger i 7 1/2 år og se hvor jeg er nå.... (Vi var også tenåringskjærester, så røttene går laaaangt tilbake med han. Da er vi oppe i over 8 år!) Gode nyheter. Drittopelen var ikke så ille alikevel. Kostet bare 2.500,- En del de trodde måtte byttes var i bra tilstand så der sparte jeg noen tusen. Det var ihvertfall bra. Han tok ikke med PlayStationen heller så da sparte jeg nesten 2.000,- der også! Lykken står den kjekke bi!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 20. juli 2004 Forfatter #53 Del Skrevet 20. juli 2004 Takk for hilsnen LaToya. Håper resten av sommeren gjør oss godt og at vi er tilfreds og glad når høsten kommer. Brudd tar tid å komme over uansett hvorfor bruddet skjer. Ønsker deg alt godt videre og at ludderet spiser seg bælfeit iløpet av vinteren!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 21. juli 2004 #54 Del Skrevet 21. juli 2004 Hei snuppa ! Godt å høre at det gikk bra, selv om det er tungt og rart. Nå kan du endelig se fremover og legge han bak deg. Tror det blir godt for deg. Siden du har vist dette i 1 år er det sikkert deilig at ting endelig skjer. Og godt at dere fortsatt er venner, det gjkør jo ting litt lettere. Ikke noe morro når bitterhet og andre sure ting blander seg inn. Og du, vi krysser fingrene for en flott sommer og høst Ønsker deg en flott onsdag :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma Skrevet 21. juli 2004 #55 Del Skrevet 21. juli 2004 Håper resten av sommeren gjør oss godt og at vi er tilfreds og glad når høsten kommer. Den er jeg med på!!! Ha en fortsatt god dag i sola. Er du fortsatt rosa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 21. juli 2004 #56 Del Skrevet 21. juli 2004 Legger igjen Tror du trenger det, vennen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 21. juli 2004 Forfatter #57 Del Skrevet 21. juli 2004 Den er jeg med på!!! Ha en fortsatt god dag i sola. Er du fortsatt rosa? Jeg er enda mer rosa i dag. Det har ikke vært en eneste sky på himmelen i dag og jeg har ommøblert trusa hele tiden for å få minst mulig skiller. Nå er jeg rosa på puppene, resten av rumpa og der hvor shortsen har vært tidligere forran (altså motsatt side som var rosa i går). Dette blir bra når fargen har roetseg og går over til brunt. Takk for hilsen forresten. Det er hyggelig at dere legger igjen spor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 22. juli 2004 #58 Del Skrevet 22. juli 2004 Stakk innom for å gi deg en som takk for oppmuntrende ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 23. juli 2004 Forfatter #59 Del Skrevet 23. juli 2004 Takk for hilsner jenter!!! Er så kos å se at noen faktisk gidder å ta seg tid til å lese om mitt liv og frustrasjoner. Nå er det 2. dagen med overskyet vær, så dagene må brukes til produktive ting. I går jobbet jeg ca. 2 timer hjemmeifra. Greit med ekstra i lønn når den kommer neste gang. En annen ting jeg gjorde var en skikkelig guttegreie!! Jeg har en ventilator/kjøkkenvifte som går rett opp i luftekanalen. Det er strengt forbudt, og seff måtte styre gå rundt i alle leiligheter å sjekke om noen hadde koblet seg på den (det er forrige eier som byttet kjøkkenet som har gjort dette, jeg var faktisk ikke klar over det). Derfor måtte jeg ta ut dette sølvfargede røret ut av ventilatoren. Den er sikkert 10 meter lan og den delte seg i sånne smale renser som jeg dro, dro, dro og dro i for å få ut. Så kjøpte jeg avtrekksxxx (etellerannet) og fikk lånt en sag + stikksag. Hullet måtte være 9 cm stort og det var den jobben å få sagd det og atpåtil få det sånn nogenlunde rund. Når den jobben var ferdig var kjøkkenet nedsprutet med sagspon (eller noe annet dritt), så fant jeg ut at den klemmegreia jeg har kjøpt for å få sølvrøret til å passe til ventilen ikke funket som jeg trodde så da bar det ut til Bygg og Bo igjen og fikk tak i skjøtestykke som har en stor side og en liten side. Gjett om den store siden gikk inn i mitt lille perfekte nylagde hull???? Da var det fram med stikksaga igjen og frese rundt og så brukte jeg hammeren til å slå den inn med. Sølvrøret ble presset sammen rundt den tykke siden og og den tynne lagt inntil ventilen . Dette var en skikkelig drittjobb for jeg holdt på og skru/presse/klippe/svette med en og en hånd inn i dette hælvetes lille hulllet. 11,5 cm er ikke stort når du skal montere til innenfor åpningen!!! Neste jobb var å kjøpe taklist. Det har manglet 1 list på 130 cm i snart 3 år (over døra til gangen, men inni stua). ALLE kommenterer at vi mangler lista, akkuratt som om jeg ikke vet det!!??!! X'n mente listen var gått ut av produksjon så vi ikke fikk tak i ny. So what?? Finn noe som ligner da!! Jeg målte lengden og høyden/bredden, dro tilbake til B & Bo for 4. gang i går og fant en list som halvveis ligner. Bedre med list en ikke noe. Så gjerdet jeg hver side, det er å skråskjære så den passer inn/møter den andre listen i hjørnet. Jeg var redd for å måtte sage såpass mange ganger pga feilsaging så jeg kjøpte en list på 150 cm. Siden gjæringen gikk så bra fikk jeg et nytt problem. Perfekte kanter men alt for lang list..... Listen kuttet jeg i 2, festet den ene godt inn i hjørnet, og målte hvor lang den andre lista skulle være. Så kuttet jeg av så den ble riktig, og tok sammtidig et jafs med saga på tommelen min så nå vet alle naboene at Titti sagde i går. Blodet randt, mens jeg hoppet rundt og bannet som en ekte nordlending. Jeg fuget kantene og hjørnene så det ikke var noen sprekker synlig, og nå skal jeg male i dag. Dagens prosjekt, som jeg skal begynne på om 10 min. er å slipe baksiden av kontordøren her hjemme. Den er hvitmalt ut i stua og furu på baksiden. Døra inn på soverommet er grunnet og trenger bare å males så den skal også tas. Dørene/karmene må slipes, grunnes med heftgrunn, muligens sparkles og slipes på nytt, og så males. Jeg kjpte alt jeg trenge i går kveld så nå er det bare å starte. Tror jeg skal døpe X'n til halvgjort/fortgjort. Stua er ikke ferdig pga 1 list!!!! Soveromsdøra har bare heftgrunn og ingen dørhåndtak. Kontoret har kåkens eneste furudør. Listene rundt disse dørene er fortsatt i furu.... Dette har irritert meg lenge men fordi jeg har bodd med en maler, så kan jeg ikke gjøre noen ting. Uansett hva jeg gjør så må han blande seg inn og komme med forslag eller si at "dette tar vi senere". Nå har det gått 3 år siden vi pusset opp stue/kontor/soverom. Kommer dette "senere" snart tro?? Ha.... Trenger ingen mann. Jeg gjør jobben og det gir meg en sånn tilfredstillelse å kunne gjøre sånne manneting selv. Nå må jeg til pers jenter. Titter innom div. dagbøker og nye innlegg i kveld når jeg ikke orker å jobbe lenger. Litt av greia også til at jeg gjør det nå er at halvgjort/fortgjort kommer innom en tur i morgen før han drar og da kan han se hva jeg har gjort som han ikke har klart på 3 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 23. juli 2004 #60 Del Skrevet 23. juli 2004 Du er flink du :D Kjempe bra jobbet. Han kommer til å angre noe så innmari etterhvert Og så er det utrolig deilig å vise at man klarer seg sjøl ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå