Gå til innhold

Ny start

Titti72

Anbefalte innlegg

Nå står jeg i en ny fase av livet mitt.

Et 7 år langt forhold er over. Jeg er spent/skremt for det som ligger foran meg.

Det som jeg nå har avsluttet. Skulle jeg ha kjempet for det eller var det over og ingen ting å gjøre med det.

Hadde jeg noe valg, ønsket jeg å gjøre noe anderledes tidligere. Vi hadde våre ting som alle andre har, men ingen store problemer. Hvorfor lot jeg det gå i stå? Var jeg ferdig allerede for 2 år siden? Var han?

Gruer meg til han flytter ut, og gleder meg til jeg får leiligheten for meg selv igjen. Nå som det er endelig, er det pyton å skal dele hverdagen med han. Jeg kan ikke slippe tårene, før jeg vet at han ikke plutselig står der i døra igjen. Det gjør vondt i magen, jeg har på maska men nå sliter det på meg. Det er tungt å late som ikke noe overnfor jentungen som ikke har en anelse om hva som skal skje i livet vårt.

Vi ble enige i går om at det ikke var noe vits i å fortsette lenger. Vi er for forskjellige.

Jeg er en som må mases litt på, han er en som trenger en som tar styringen og finner på ting. Jeg er tilfreds med mitt liv, han jager etter noe. Han vet bare ikke hva. Jeg har gitt han mange muligheter til å finne seg selv og å prøve nye ting. Jeg har kanskje latt han slippe for billig unna fordi jeg har trodd at kompisene kan gi han noe av den spenningen han søker og for at livet ikke skal bli for A4 for han.

Hva som skjer nå vet jeg jo. Leiligheten er min. Vi får det tøft økonomisk men det skal vi klare.

Planer for sommeren har jeg ikke, og det blir for søkt å tenke på det nå. Jeg er langt unna det stadiet.

Skulle ønske jeg hadde en helg for meg selv så jeg kunne gråte og få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk til dere begge!!

Kjenner jeg er sliten i dag. Sovnet kl. 04.00 i natt og bråvåknet av mobilen kl. 8.20. Føler at jeg har hangover. I dag får x-en vite om han kan få en jobb laaangt avgårde. Det er i norge, men så langt unna meg som over hode mulig. Får han den så reiser han muligen i august. Selv om det snart er 4 ukers ferie og vi da ikke trenger å se så mye til hverandre så er det slitsomt å skal bo så lenge sammen etter dette. Kan jo ikke kaste han ut heller for vi er jo faktisk gode kompiser. Om ikke annet. Jeg trenger de vennene jeg har, og vil ikke at dette vennskapet skal gå i stykker pga et brudd.

Lurer på hvordan jentungen takler dette her. Faren hennes flytter langt unna om 14 dager og for å komme dit må hun ta fly. Så skal også "hverdags" pappan hennes flytte i tillegg til dette. Stakkars jenta mi.

X-en har sagt at hvis han blir boende her nede så skal han holde seg i nærheten av oss så hun kan komme og gå så ofte hun vil hos han. Det setter jeg så stor pris på, for hun er veldig knyttet til han og har et dårlig forhold til sin biologiske far. Gruer og gleder meg til i kveld for da vet jeg mere om hva jeg har og forholde meg til ang hvor lenge han blir boende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok. :) Håper alt ordner seg for deg, og lykke til videre. :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble kontaktet i går av et firma som er skandinavisk.

De har tidligere vært samarbeidspartnere med min nåværende arbeidsgiver, men det ble brutt. De ønsker nå å starte opp i Norge, og har kontaktet meg fordi de ønsker at jeg skal hjelpe dem og starte/drive dette datterselskapet. Det er et stort og solig firma, med god økonomi. Nå er jeg i tvil om hva jeg skal gjøre. Jeg har gått med på et møte, mest for nysgjerrighetens skyld.

Jeg er kjempe fornøyd med jobben min, får godt betalt og har masse frihet i det daglige. Starter jeg noe nytt, så vet jeg det blir slitsomt, masse overtid og et vanvittig press på meg. Men jeg tror jeg har lyst til å ta den utfordringen. Det er jo en kjempe sjanse og et skikkelig hopp videre i livet.

Aberet er at hvis det ikke fungerer så kan jeg ikke gå tilbake til jobben jeg har i dag. Jeg kan alltids få meg en annen jobb, men den jeg har i dag er så bra med alle de godene jeg har, så jeg vet at jeg ikke finner noe i nærheten en gang hvis ting skjærer seg.

Så er det dette med lønn. Jeg gidder ikke bytte jobb og gå inn i dette for noen tusen mer i mnd. Der bør det ligge en skikkelig gulrot, og en saftig bonus/eierskap.

Blir spennende å se hva som skjer etterpå. Rep. fra firmaet er på vei til Norge nå så vi skal møtes etterpå.

Uansett så har jeg muligheten til å sondere terrenget litt og informere min arb.giver om hva som er på gang. Og evnt. bruke dette under de neste lønnsforhandlingene til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. x og flytting så vet vi ikke om han får jobben før i slutten av uka.

Det går greit og dele leilighet med han, for vi er jo fortsatt gode kompiser, men jeg kjenner at det skal bli godt å snart finne ut av hva som skjer, hvor lenge han skal bli boende og ikke minst om han blir i nabolaget eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som øser ut klemmer!! Klem tilbake til dere!!

:kose:

Takk til alle som tenker på og bryr seg om meg og mitt. Det er koselig å få en hilsen i dagboka!!

Jeg hadde lenge lurt på å starte min egen dagbok her, og fant ut at nå som det skjer så mye i livet mitt kan det være godt å ha ting nedskrevet så jeg kan gå tilbake å se hvordan det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jobben er vannvittig spennende!!!!

Jeg sjekket min kontrakt i går og desverre har jeg en klausul om ikke å gå til en konkurent inntil 2 år etter at jeg slutter her. Hmmm.... Fanker'n!!!!! Sinnsykt irriterende å ikke engang kan vurdere å ta jobben.

I går kom x-en hjem med høytrykkspyler m/varmtvann, så plattingen i hagen ble renset og skrubbet. Treverket var skikkelig skittent og kjipt, men nå ser det veldig bra ut. Jeg skal olje den til helgen med en olje som har litt glød/farge, så da tenker jeg den skal se myyye bedre ut.

Ang. x'en. Hmmm..... :oops:

Hva er det med x'er og sex?

Hvorfor er den mye bedre når man ikke skal gjøre det lenger? Det er jo idiotisk at "forbuden frukt" liksom skal være mer spennende/deilig.

Vi hadde en skikkelig k***l i går. Bedre en på lenge. Lengre en på lenge. Hvorfor??

I går var han sånn som jeg ønsker at han skal være. Han er ikke sånn ellers, og derfor er ting blitt som det er .

Når vi jobbet med plattingen i går var det kjempe hyggelig. Vi er oppriktig gode kompiser! Vi fleiper og ler, og ingen bærer nag på noen som helst måte. Vi er begge enige at det er over. Ikke bare litt men HELT over mellom oss. Vi er fortsatt glad i hverandre, men det er ikke nok for noen av oss. Vi vet hva som funket og hva som manglet. Vi ønsker oss ikke tilbake til den trygge hverdagen, men vil gå videre i livet.

Det er godt vi har et sånt forhold at vi ikke trenger å analysere alt som skjer. Vi har behov innimellom og kan vi dekke de sammen så greit nok. Hvis jeg ikke får kjipe viber av det, og ikke forventer en "takk for deilig sex/natt" sms dagen etterpå så hvorfor ikke?

*tenke, tenke, tenke....*

Nei. Er det noe jeg har lært så er sex med x forbudt og bare en idiotisk ting. Fy Titti!!!!!

*knyter en innbilt knute på fingeren som skal minne meg på å ikke gjøre dustete ting med x'en*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe spesielt med ekser..

Men det er jo bra at dere er så gode venner selv om det er slutt, det er kjedelig å miste en god venn fordi dere ikke er kjærester lenger.

Ønsker deg en god torsdag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Mylan. Ha en fortreffelig dag du også!

I dag skal jeg passe på nabojenta fordi moren jobber til 19.00. Så er det skoleavslutning kl. 18.00. Da er det ting jeg må handle inn. Kaffe, brus, servietter og glass. Er ikke alltid kult å være klassekontakt. Jeg har sendt ut påmeldingslapper hvor jeg spør om ant. barn og voksne som kommer. Jeg har fått 3 svar fra 22 barn!!!

Skal jeg kjøpe inn en 10 pk. men glass og 3 stk. 1 1/2 brus og være litt ufin tro??!! :tunge1:

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig å gi beskjed tilbake. Noen folk er ganske iriterende!!!!

Etter avslutningen skal jentungen på fotbalkamp kl. 20.00. Så da er vi vel hjemme til kl. halv ti. Da er dagen nesten over. Ganske mye som skjer de siste ukene før ferien.

Gleder meg til 4 uker med fri. Vet ikke hva jeg skal finne på enda, men deilig blir det uansett. Eller, jentungen og jeg skal til hytta til en kjempegod venninde av meg. Hun og mannen er fellesvenn med meg og x'en. Noe av mitt ønske om å bevare vennskapet med x'en er pga alle være felles venne. Vi har bare noen få utenom som ikke vi "deler".

Vi har kjent hverandre siden vi lekte i sandkassa, så derfor er vennene våres de samme.

Tror også jeg kommer til å bruke campingvogna til mamma en uke. Det er alltid så mange barn på campingen, så da vil jentungen storkose seg.

Faren til jentungen flytter på fredag. Han skulle komme å si hadet/hilse på henne tirsdag/onsdag. Så ble det til at han skulle komme på avslutningen i dag. Så ringer han i går kveld (kl. 22.00) og sier han kommer på fredag! *kapper hodet av idioten*

Så i går kveld hadde vi en gråterunde hvor jentungen bare måtte innse at han drar uten å si hade, og har ingen avtaler om at hun skal komme til han i ferien. Stakkars jenta mi. Jeg føler sånn med henne. Det er ikke morsomt når pappaen har startet på nytt og glemt at han har barn fra tidligere. Guttevalper som han skulle vært kastrert. Kan ikke forstå han nye kone som er en pådriver til alt faanskapet som har pågått fra deres kant. Hun har ingen stjerner i min bok kan man si. At en som er mamma, selv kan se på at et barn blir behandlet på denne måten, uten å si at nok er nok..... Knurrr....

Det er ikke et godt menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Titti :)

Har smuglest meg gjennom dagboken din, og du har jammen litt og stri med nå skjønner jeg.

Samlivsbrudd er tøft for både kropp og sjel, men det er godt og se at dere har et bra forhold til hverandre fremdeles, det gjør jo tingene litt enklere.

Lykke til videre fremover, og håper du får en avslappende og rolig sommer, det trenger du :wink:

:klem: fra Betty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Betty!

Livet kan være stritt av og til. Jeg er en sterk person som ikke lar ting gå for hardt innpå meg, men når det kommer til min kjære datter så blir jeg så følsom og beskyttende og alt det triste som skjer henne går hardt innpå meg. I går møtte vi hennes farmor på butikken. Farmor bor "rett nedi gata her". Hun er en spesiell person, med mange problemer. Hun har også kuttet ut all kontakt men min datter i mange år, og nå later hun som ingen ting og smiler og hilser som om ingen ting har skjedd. Mot meg har hun vært direkte slem og ondskapsfull, men jeg har kommet meg gjennom det og kan gå med hodet høyt hevet. Vet at jeg ikke har sagt eller gjort noe galt. Hun derimot blir skikkelig usikker når vi møter og prater bare skit og tull. Jeg er glad for at jeg ikke har noe med den fam. å gjøre lenger, man jentungen sliter med det at hun ikke leger er gulljenta deres (farmog og farfar). De passet henne hele tiden før. Maste og maste. Kom nesten hver kveld for å få med kveldsbadet o.l. Og når det ble slutt så ble hun droppet som en gammel vaskefille. Ingen bursdags/julegaver. Ikke en telefon, eller besøk noen gang. Det er jentungen som nå sktivt oppsøker dem for å holde litt kontakt. God jenta til mammaen sin det. Jeg er glad for det gode forholdet jeg har til henne og jeg er veldig stolt av henne.

På kampen i går spilte hun spiss. Hun var sliten etter de 5!! kampene i forrige uke, og spilte ikke bra. Bommet på målet flere ganger, og sparket fislespark. Da blir hun så sint og skuffet på seg selv, og lei seg ovenfor laget. Jeg sier at dette er en lagsport, så alt er ikke avhengig av hennes innsats. 2 "drittunger" på laget hadde kommet meg ufine kommentarer og sagt at det var hennes skyld at de ikke ble mål (endte 0-0), og at dagens spiss var bare såååå dårlig. Dette fikk jeg ikke vite om før i bilen på vei hjem da hun begynte å gråte. Skulle gjerne ha nagla de jentene fast i målet og øvd meg på å score!!! *Knurr*

Spent på svaret x'en får i dag. Han ringer så fort han vet noe. Litt kjipt når "ikke nære" venner spør hvor vi skal i ferien, om vi skal flytte eller ikke (har hatt planer om det, men fant ut at det ikke er trang leilighet som var problemet).

Håper han kan flytte ut snart for selv om vi er aldri så gode venner så trenger jeg tid for meg selv nå. Vi har vært sammen i over 7 år, så følesene er ikke over og jeg syns det er tøft alikevel. Han er en mann jeg gjerne skulle blitt gammel med, men det går desverre ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, blir så sint når jeg leser om mennesker som ikke tar seg tid og tar hensyn til barn :evil: . Når det attpå til er besteforeldre, blir jeg helt matt. At det går an......hva tenker sånne mennesker med kan jo umulig være hjernen hvertfall. :roll:

Godt at du virker som en oppegående og sterk person , det er ikke bare bare for deg heller og skulle være både mor og far...

Og hvis man attpå til en en hønemor( som jeg er :wink: ) ja da er det mange situasjoner hvor man bare vil "klore ut øynene" på de som ikke er snille mot barna mine :evil:

Ha en forts fin fre :)

:klem: fra Betty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag i dag. Jentungen er borte fra 10 til klokka 4.

X'en reiste en halvtime etter at han sto opp.

Jeg har tatt meg et laaangt, glovarmt bad. Skrubbet huden, tatt hårkur, barbert meg og smurt meg inn med krem 3 ganger. Nå sitter jeg på jobben for å ta igjen noe av det jeg ikke gjorde i løpet av uka som var. Har ikke vært effektiv kan man si.....

X'en fikk ikke den telefonen han ventet på i går så foreløbig vet vi ikke hva som skjer. Han venter til mandag med å ringe etter svar, men vi regner med at det toget har gått. Siden de ikke ringte som avtalt, kan de ikke ha noe positivt svar tenker jeg.

Regner med at han skal pløye utleieannonser i uken som kommer. Dette var ikke helt den spennende starten han hadde regnet med. Å bo på hybel her og fortsette i den samme vante jobben er ikke akkurat en utfordring, og en ny start med sceneforandring. Tror jeg skal prøve å hinte om at han kanskje burde snakke med noen om det å ikke bli fornøyd og tilfreds. Kanskje det er lykkepiller han trenger. Han har nevnt det selv tidligere, og det er muligens det eneste som kan hjelpe han.

Jeg er glad leiligheten er min. Jeg må kjøpe meg sofa + bord og kaffetrakter. Resten er mitt. Tv'n i stua er hans mens min står på soverommet. Alt av stereostæsj er hans, og det ser jeg ikke på som en nødvendighet. Jeg har CD spiller m/radio, som holder i lange baner foreløbig. Syns det er viktigere med ny PS2. Jeg gleder meg til 3 nye spill som kommer til høsten så da må den være i hus. Litt kjipt at jeg rakk og bruke opp bonusen jeg fikk så kjapt. Ny PC, masse tøy og spising ute er ikke det pengene burde ha gått til ser jeg nå. Men når de kom så var vi 2 stk, 2 inntekter og 2 sett med feriepenger. Nå er situasjonen helt anderledes. Feriepengene må gå til regninger og det jeg trenger i huset. Skal bort i 2 uker, og da bruker jeg kun penger til mat og digg. Ikke noe dyr hytteleie utgifter eller noe annet skit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen var rolig, og jeg var bare hjemme i drittværet. X'en har spurt meg om vi skal se en film på kino sammen. Det ble avlyst forrige helg, men jeg sa at den filmen hadde jeg lyst til å se, så ikke se den uten meg. I går var han borte hele ettermiddagen og kom hjem ved 9-tiden. Da hadde han vært med en kompis og sett den. Ja jøss.... Det er ikke rart jeg blir irritert på han. Først sier han at vi ikke gjør noe sammen, når vi har avtalt noe, så driter han i det alikevel. Vi hadde ikke trengt barnevakt for å reise å se den, så det er ingen unskyldning der om hvorfor han bare dro uten meg. Jeg vet at jeg ikke har noen "krav" til han, men det er han som har insistert at vi kan fortsette å gjøre ting sammen.

Kjenne at jeg trenger å FÅ HAN UT AV HUSET omgående. Nå irriterer han vettet ut av meg. Jeg ser hans egoistiske sider mye klarere nå som vi ikke lenger er sammen. Jeg har "underholdt" han økonomisk i snart 3 år, pga at han har startet et firma. Firmaet gikk på dunken så nå jobber han i gamle jobben igjen. Der startet han før jul. Vi har en avtale om hvor mye han skulle betale meg pr. mnd i husleie og til mat. Han har bet. halvparten pga firmaet. Jeg sa når han startet det firmaet, at jeg skulle hjelpe til økonomisk, så den biten er ok. Men nå har han vært fast ansatt i 6 mnd. og fortsatt betaler han halvparten. I og med at jeg ikke har dårlig råd så har det vært ok, men når han reiser ut og handler tøy for 4.500,- og er ute og drikker i tillegg så tråkker han litt på tærne mine. Måte på å kun tenke på seg selv!!!!

Jobben ser det ut til at han ikke får. Han hørte ikke noe fra mannen hele helgen, og han ringte opp for noen timer siden men ingen tok tlf. og ingen har ringt tilbake. Da er det bare å lese boligannonser i dag. Han skal ikke bo hos meg en dag mer en nødvendig. Vet jeg ønsker å fortsette vennskapet med han, men skal det bevares så må han ut fort som faan. Ellers kommer jeg til å sprekke og da får han passet påskrevet til de grader.

I dag kjenner jeg at jeg er frustrert til tusen. Har ingen tålmodighet overhode, og vil bare reise hjem og legge meg under dyna. Sovnet ikke før kl. 3 i natt og forsov meg i dag. Det gir jo ikke akkurat en knall start på dagen kan man si. Har bare lyst til å be x'en om å reise til hælvete, og ikke forstyrre meg noe mer. Mitt liv med han er over og da er det dritt og ikke komme videre. Dette er dag 11 etter bruddet, og jeg er .... Vet ikke hva det er men det er ihvertfall ikke bra å fortsette å tråkke oppå hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...