Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et så stort problem med at håret fort blir fett. Jeg vasker håret annenhver dag pga dette.

Har hørt om flere som har sluttet å bruke shampo, og som bare vasker håret med vann eller balsam.

Konklusjonen etter at man må tåle fett hår en stund til kroppen har forstått at det ikke kommer noe syntetisk for å vaske bort fettlaget og at etter den perioden blir ikke håret mer blir fett, men blir flottere og mer glansfullt.

Er det noen her som har prøvd dette og kan komme med sine erfaringer?

Hvor lang tid fra du sluttet å vaske håret sluttet håret å bli fett?

Bruker du bare vann eller balsam?

Evt. hvilken balsam og bruker du dette i hele håret (også hodebunnen) eller bare fra nakken og ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte balsammetoden i en periode for noen år siden. I en tilvenningsfase var håret mitt mye mer fett enn vanlig, men når det fikk stabilisert seg og jeg hadde teknikken inne kunne jeg gå opp til fem dager før det ble fett. I tillegg fikk jeg mye mer volum enn når jeg bruker shampo. Jeg brukte First Price og Änglamark balsam, og vasket håret nesten som om jeg brukte shampo, bare med enorme mengder balsam. Veldig viktig å få balsamen godt ned i hodebunnen, særlig på krona, og massere godt. Og skylle enda bedre!

Jeg sluttet etter en stund fordi det var så utrolig upraktisk mtp at det tar en del tid. Men det funket bra, det gjorde det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte balsammetoden i en periode for noen år siden. I en tilvenningsfase var håret mitt mye mer fett enn vanlig, men når det fikk stabilisert seg og jeg hadde teknikken inne kunne jeg gå opp til fem dager før det ble fett. I tillegg fikk jeg mye mer volum enn når jeg bruker shampo. Jeg brukte First Price og Änglamark balsam, og vasket håret nesten som om jeg brukte shampo, bare med enorme mengder balsam. Veldig viktig å få balsamen godt ned i hodebunnen, særlig på krona, og massere godt. Og skylle enda bedre!

Jeg sluttet etter en stund fordi det var så utrolig upraktisk mtp at det tar en del tid. Men det funket bra, det gjorde det.

Men blir håret vasket rent da, kun ved bruk av balsam?

Anonymous poster hash: 1075b...592

Skrevet

Men blir håret vasket rent da, kun ved bruk av balsam?

Ja, det blir det absolutt, så lenge man holder seg unna hårprodukter med silikoner, mineraloljer og andre ikke-vannløselige stoffer. Men det krever litt mer innsats enn shampo gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir det absolutt, så lenge man holder seg unna hårprodukter med silikoner, mineraloljer og andre ikke-vannløselige stoffer. Men det krever litt mer innsats enn shampo gjør.

Balsam skal ikke gnis inn i hodebunnen, bare sånn FYI.

Anonymous poster hash: 90473...c8c

Skrevet

Det funket veldig fint for meg :)

Gjest Hyssingen
Skrevet

og shampo skal ikke vaskes inn i lengdene på håret.

AnonymBruker
Skrevet

Takk! :)

og shampo skal ikke vaskes inn i lengdene på håret.

Mener du at det kun er hodebunnen som skal vaskes inn med sjampo? I så fall, blir håret rent da?

Har jeg gjort det på feil måte hele livet?

AnonymBruker
Skrevet

Æææææssssjjjjj!!!!!!

Anonymous poster hash: 2c83a...c59

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker også balsam kun i nederste halvdel av håret. Jeg gjør det slik mest fordi jeg synes at balsam er ekkelt å få i øynene.

Gjest Hyssingen
Skrevet

Mener du at det kun er hodebunnen som skal vaskes inn med sjampo? I så fall, blir håret rent da?

Har jeg gjort det på feil måte hele livet?

Bare hodebunnen skal vaskes med sjampo, det er hodebunnen og håret nærmest hodebunnen som blir skitten og fettete. Lengdene blir automatisk vasket når sjampoen skylles ut. Balsam skal bare i endene og det vasker lengden godt nok. Sjampo er mere dehydrerende enn balsam, og det er endene av håret som er tørrest, så der vil du bare ha balsam.

AnonymBruker
Skrevet

Bare hodebunnen skal vaskes med sjampo, det er hodebunnen og håret nærmest hodebunnen som blir skitten og fettete. Lengdene blir automatisk vasket når sjampoen skylles ut. Balsam skal bare i endene og det vasker lengden godt nok. Sjampo er mere dehydrerende enn balsam, og det er endene av håret som er tørrest, så der vil du bare ha balsam.

Tusen takk for gode råd om hvordan få fint hår og sunn hodebunn! :blomst:

I tillegg har jeg sluttet å frottere håret med håndduk, etter å ha lest om at det sliter på håret. Så nå klemmer jeg bare vannet ut av håret med håndduken, forsiktig, og lufttørker det etterpå :)

AnonymBruker
Skrevet

Veldig lettvint å ha 4 mm over hele hodet.... Skjønner nå at jeg slipper mye pes :).

Anonymous poster hash: 3dee1...875

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...