sånnkandetgå Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Ok, her er saken. For 4 år siden var jeg hjemme en tur , i Canada jeg er opprinnelig deri fra. Om under mitt besøk så var jeg og en annen ute å kjørte og så ble vi truffert av en fyllekjører. Vi ble begge godt skadd, fartsgrensa var 100 der vi kjørte( hvis ikke jeg husker feil) han kjørte way over det. Vel jeg sitter i dag i rullestol, lam fra livet og ned sånn ca korsryggen. Men jeg har jobbet med dette, med meg selv og vet at dette er noe som skjer over hele. Så kommer dagen da vi får vite at Nortug har fyllekjørt. Og at hastigheten må ha vært høy. Min venninne er skikkelig Nortug fan og syntes så synd på han, mens jeg ikke gjør det, og da syntes hun at jeg er rar, for stakkars mann, han visste ikke hva han gjorde osv. Så hun babler om dette hele tiden. Og kaller meg egoist osv ER jeg det , er det synd i han? 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Man må jo få lov å ha forskjellige meninger om ting, Anonymous poster hash: d55c6...45b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 Nei. Jeg har mistet et familiemedlem på grunn av en fyllekjører. Jeg har null sympati med de som velger å fyllekjøre. Jeg oppfatter dem som vanvittig egoistiske mennesker, som ikke bryr seg om at de setter andres liv i fare.Anonymous poster hash: 036b7...b48 2
Gjest Solsmil Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 Jeg synes det er respektløst av henne å si det til deg, selv om hun selvsagt får mene hva hun vil. Men personlig synes jeg ikke synd i en som på fylla har valgt å sette seg inn i dn bil og begynner å kjøre.
Chloe- Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Jeg syns "Støtt Nortug"-kampanjene er jævlig usmaklige. Spesielt for trafikkskadde der alkohol har vært involvert. La mannen få rydde opp etter seg, men ikke lat som om alt er flott og fint. 14
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Nei, egentlig er det ikke synd i ham, har man fyllekjørt så har man gjort noe man ikke skal gjøre! MEN hele problematikken rundt Nortug er jo at hele verden vet om det før hans egen familie gjør det, og han får verken tid til å samle seg eller rom for å gå på butikken for å handle seg en trøstesjokolade.... HELE verden skal i tillegg ha rett til å mene akkurat de de vil - UTAD! DET slipper "mannen i gata" når en gjør noe dumt. Klart det er medaljens bakside med å vere en kjendis, men ja, jeg syns synd i ham også, i tillegg til at jeg har nulltoleranse for fyllekjøring! MEN han står for det han har gjort, og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg tror at han aldri gjør det igjen Hilsen ei som var millimeter fra å bli meid ned av en fyllekjører. Anonymous poster hash: 992e5...e01 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Støtter deg. Fyllekjører er siste sort! Selv har jeg mistet mi mor til lungekreft pga hennes passive røyking pga jobb i kafe før røykeloven. Derfor omgås jeg overhodet ikke røykere. Der hår grensen. Om noen jeg kjenner hadde fyllekjørt, vikke jeg droppet dem på sekundet!Anonymous poster hash: 7088c...f4e
spektralkatt Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 Ang Nortug, så han har selv valgt handlingene sine, og jeg er sikker på rettsvesenet tar hånd om resten på en ryddig måte. Det var et lykketreff at han ikke skadet eller drepte noen, istedet for å syns synd på ham, så kan man tenke på hvor ufattelig heldig han er som ikke har liv på samvittigheten nå, og at han kom fra det lite skade. Til TS: du er ikke rar, og du er aldeles ikke egoist, utifra det du forteller her. Jeg tenker at jeg oppfatter heller venninnen din som rar her, det virker ikke som hun har forståelse eller empati i forhold til din situasjon, og oppfører seg etter min mening ganske usmakelig.
Gjest Bud Skrevet 8. mai 2014 #9 Skrevet 8. mai 2014 Sett bort fra overgrep mot barn så er fyllekjøring det verste man kan ta seg til, det er så egoistisk og lett unngåelig.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #10 Skrevet 8. mai 2014 Æh, nei, du er ikke rar. Jeg er imot hetsing av Northug, og synes foreløpig det virker som han har taklet dette fint. Men han har gjort noe alvorlig og må ta sin straff. De nærmeste får støtte ham i denne perioden, så får vi andre ta vel imot ham når straffen er sonet. Å synes synd i ham kan familien hans ta seg av inntil videre. Anonymous poster hash: 95758...73b
Thorn Skrevet 8. mai 2014 #11 Skrevet 8. mai 2014 Du er IKKE rar. Jeg syns det er forkastelig hvor mye støtte han får, hadde han ikke hatt flaks kunne han vært morder! Blir faktisk nesten personlig fornærmet når folk unnskylder ham med at "alle kan gjøre feil"! Man fyllekjører ikke ved et uhell, og det er slettes ingen feil alle kunne gjort. Jeg syns også det er ekstra skummelt at han som er et forbilde for barn og unge, gjør noe slikt. MEN: samtidig, når jeg ser hvor mye hets han får, så tenker jeg også at det noen ganger går langt over streken. Mange virker å se på kjente folk som fritt vilt, og det er mye de må tåle. Tross alt er de også bare mennesker, så det er lov å ta et fnugg av hensyn til dem også. Syns han får uforholdsmessig mye tyn i forhold til ikke-kjente fyllekjørere som faktisk har drept noen. Så jeg kan forstå at de som er fan av ham innimellom har behov for å be folk roe seg, når til og med jeg som ikke liker ham får lyst til det...
Anglofil Skrevet 8. mai 2014 #12 Skrevet 8. mai 2014 Nei, du er ikke rar, og disse støtt-Northug-kampanjene synes jeg er veldig merkelige. Han får stå for det han har gjort, og nei, jeg synes ikke synd på han i det hele tatt. Å fyllekjøre er noe av det mest egoistiske man kan gjøre i mine øyne. Mvh Yvonne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå