AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #1 Skrevet 8. mai 2014 Katten min, nå 10 mnd, ble kastret for ca 2 mnd siden. Før fulgte han etter meg over alt. Han elsket å bli bært rundt, ligge å sove i fanget. Bli kost med osv... Men nå, etter han ble kastrert har det endret seg helt og jeg kjenner han nesten ikke igjen. Han smyger seg rundt på gulvet. Han stykker til om vi prøver å klappe han. Det er kun om vi sitter eller ligger nedpå i sengen at han tør komme fram. Hva har skjedd?? Hvor ble katten min av?? Ødela kastreringen katten? Skjærte dyrlegen i han før bedøvelsen virka? Er han traumatisert? Vi snakket om omplassering, for er jo tydelig at han ikke trivs... Men er så glad i han og vil ikke omplassere han. Vi vet jo ikke om han hadde trivs bedre et annet sted heller...Anonymous poster hash: 761b8...ff4
Capricorn Skrevet 8. mai 2014 #2 Skrevet 8. mai 2014 Kan han ha vondt ennå? At noe ikke er grodd helt? Ring dyrlegen og spør. De har sikkert vært borti det før. 1
Thorn Skrevet 8. mai 2014 #3 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Så trist å lese Har det vært sånn hele tiden etter operasjonen, eller har det blitt sånn? Er det noe annet som har endret seg på omtrent samme tid? Ei venninne av meg sin katt klarte å snike seg ut en dag før den var gammel nok, og ble veldig nervøs i tiden etterpå. Ene min kan bli fryktelig nervøs hvis det skjer "skumle" ting utenfor, som at noen bygger over lengre tid, eller bare leker i hagen... Skal ikke egentlig så mye til innimellom. Er det noe nytt som har skjedd i nabolaget? Ellers er jeg enig i at det nesten kan høres ut som om han har vondt. Ville også ringt eller tatt en tur til dyrlegen. Endret 8. mai 2014 av Thorn
Gjest Skrevet 8. mai 2014 #4 Skrevet 8. mai 2014 At dyr kan skifte personlighet totalt etter kastrering er ikke ukjent nei, men dette hørtes voldsomt ut! Ville tatt en tur til dyrlegen!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #5 Skrevet 8. mai 2014 Har han vært hos veterinær i etterkant? Jeg ville absolutt ha fått sjekket at alt er som det skal, at det ikke har skjedd noe galt som gjør at han går med smerter. Anonymous poster hash: 1d918...311
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #6 Skrevet 8. mai 2014 Har ikke vært hos veterinær etterpå nei. Har ikke tenkt på at det kan være pga av smerte. Såret grodde helt fint, og han var ikke plutselig vettskremt. Rett etter operasjonen, etter at han hadde begynt å våkne litt til, var det første han gjorde å sjangle ut fra badet (har varme i gulvet der) og hoppe (det var forsøk på å hoppe iallefall) opp i fanget mitt. Jeg la han tilbake på badet flere ganger og han kom like bestemt sjanglende og klossete tilbake. Han var ekstremt klengete, men så ble han gradvis mer og mer sky. Off kjenner jeg er så lei meg. Skal absolutt kontakte veterinær. Anonymous poster hash: 761b8...ff4
Gjest Hyssingen Skrevet 8. mai 2014 #7 Skrevet 8. mai 2014 Det er derfor man ikke kastrerer hunder i hytt og pine uten å ha kjemisk testet de først. Er ikke unormalt at personligheten forandres når man fjerner testosteronet, det har jo en funksjon. Men som de andre sier også, ta en tur til dyrlegen så du er 100% sikker på at han ikke har vondt.
Aurora M. Skrevet 8. mai 2014 #8 Skrevet 8. mai 2014 Har han begynt å gå ute enda? Hvis ja, kan svaret ligge der. De blir ofte mer forsiktig av seg og står ikke opp for seg selv på samme måten som en som ikke er kastrert. Det er veldig individuelt hvor tidlig de blir kjønnsmodne, så det er en mulighet for at han rakk å bli det før operasjonen. Hvis det da reker ukastrerte hanner i området, så kan det hende han får gjennomgå mer enn ønskelig, noe som også vil gjøre han nervøs og engstelig på hjemmebane.. Ellers så holder jeg med de andre over her i at det kan skyldes smerte og plager etter inngrepet. I 99% av tilfellene går det helt knirkefritt, men det er alltids en mulighet for at noe ikke går helt som det skal. Jeg vil absolutt anbefale en tur til vetten for en grundig sjekk, gjerne med røntgen og/eller ultralyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå