Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest diverse tråder her inne om utroskap, så lurer jeg på dette; Hva hvis man er gift, men separert, og ikke bor sammen, er det forventet at en ikke skal finne seg en ny kjæreste, ha ONS etc? Vet ikke om det er vanlig, men hva hvis man er separert i la oss si, 1 år eller mer, regnes det som utroskap hvis man finner seg en ny en? Eller er det vanlig å bare vente til man er formelt skilt? Hva gjør man da hvis skilsmissen tar veldig lang tid?

Synspunkter, anyone?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne som var i et grusomt ekteskap i mange år. Psykisk og fysisk mishandling. Når hun endelig ble separert så var det ikke for å tenke som mange mener at separasjonstiden skal brukes til, hun var fast bestemt på at han skulle hun aldri tilbake til. Dette ga hun også han klar beskjed om fra dag 1. Når hun da fant seg en ny etter et par mnd, som hun traff iblant og hadde det hyggelig med, så syntes vi vennene hennes at det var bra, og støttet henne i det. Jeg vet at mange reagerte, mente at hun var utro osv. Men de som mener det kjenner ikke hele historien.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det må være i orden. Før noen blir separert har de gjerne nedskalert forholdet en stund også.

Men det er klart, hvis det skjer veldig tidlig i løpet blir det en flytende overgang til overlappingsforhold, noe som er veldig vanlig. Det er nesten slik at det nye forholdet får deg til å endelig avslutte det gamle. Jeg har ikke rett til å dømme noen uansett, men at det i noen tilfeller er en uklar overgang mellom gammelt og nytt er ganske klart, og da kan nok den som ble forlatt føle seg sviktet og bedratt (rettmessig eller ikke!)

En litt annen situasjon er det hvis du har vært separert i et halvt år og så møter en ny.

Det kommer også litt an på hvordan det gamle forholdet og bruddet var. Jo høyere konfliktnivå, jo mer langvarig forhold, jo mer forsiktig ville jeg vært med ny kjæreste. Ikke minst hvis det er barn inne i bildet.

Anonymous poster hash: 98f65...55b
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Separasjonstiden var ment som en tankeperiode for å se om man virkelig ville ha skilsmisse. Men nå for tiden betyr separasjonstiden ingenting for folk, man kan liksom ikke fort nok komme seg ut av et forhold og inn i et nytt.

Anonymous poster hash: 791ec...10a
  • Liker 2
Skrevet

Har vært separert siden august. Nå var det ikke planlagt at jeg skulle møte noen ny mann med det første. Jeg skulle ha kun meg selv og barna å renke på. Men plutselig sto HAN foran meg. De som vet om oss har absolutt ikke reagert negativt. De synes det er koselig at vi to har funnet hverandre. Men vi tar det med ro, barna er ikke involvert på noen måte ennå. Det jeg mener er at skjer det så skjer det. Men å ta den random som kommer blir bare tull...

• Liker 2
Gjest Naria
Skrevet

Som separert står man fritt til å gå videre og det er på ingen måte utroskap. Når det er sagt ville jeg ikke involvert meg med en separert mann selv. For meg er det viktig at alle tidligere forhold er avsluttet og avklart før jeg vil satse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nå vært separert siden februar, og hatt ny kjæreste like lenge. For meg er separasjonen en ventetid til jeg kan ta ut skilsmisse, og hvor man står fritt til å gå videre.

I mitt tilfelle har det dog vært klart lenge før jeg ble separert. Jeg sa jeg ville skille meg lenge før separasjonen var et faktum, og min eksmann og jeg har bodd fra hverandre i snart 2 1/2 år. For meg er det altså helt oppgjort og klart. Dessverre har det vært vanskelig for meg å ta ut separasjon før grunnet frykt for min eksmann og jeg følte meg ganske forsvarsløs. Kjæresten min derimot var det incentivet jeg trengte for å ta en endelig avgjørelse. Separasjonen hadde kommet uansett, men det ville tatt lengre tid.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at det kommer an på situasjonen ettersom separasjon er noe juridisk man ikke kommer utenom før skilsmisse.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg skal ikke si det er galt. Men jeg synes det er litt merkelig og hoppe fra et forhold til et annet. Det kan virke som noen rett og slett ikke er i stand til å leve alene.

AnonymBruker
Skrevet

Ja selvsagt er det greit. Når det er sagt ville jeg vegret meg for å involvere meg med en separert mann.

Anonymous poster hash: 23858...3bc
Skrevet

Jeg skal ikke si det er galt. Men jeg synes det er litt merkelig og hoppe fra et forhold til et annet. Det kan virke som noen rett og slett ikke er i stand til å leve alene.

Jeg ville ikke sammenligne det med å hoppe fra et forhold til et annet, forholdet har jo som regel skrantet før man blir separert. Som flere har nevnt over, ville jeg se på separasjon som en ventetid til skilsmissen er ferdig.

• Liker 1
Gjest Tris
Skrevet

Ja det mener jeg bør være greit, spesielt dersom en vet at ekteskapet er over for sin egen del. Mange er ferdig med forholdet/ekteskapet lenge før separasjonspapirene blir undertegnet. Jeg for min del foretrekker en tid som singel for å være sikker på at jeg er ferdig med eksen, og det samme vil jeg kreve av en mulig kjæreste. Jeg syns ikke noe om å være sammen med noen og deretter hoppe direkte inn i et forhold med en annen to dager/uker etter at det ble slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...