Gjest mumi Skrevet 12. juni 2004 #1 Skrevet 12. juni 2004 for dere som husker innlegget mitt fra tidligere, om ufrivillig sex med mannen min, nå har det skjedd igjen.... Det gikk mye bedre en periode, forholdet og tilliten var på vei opp og livet mitt var mye bedre. Men selvfølgelig, ting var ikke bra. I dag tidlig skjedde det igjen, og det har vært på trappene flere kvelder på forhånd med beføling og litt slikking. Men i dag altså, gjennomførte han samleie, mot min vilje, selv om jeg sa jeg ikke ville, selv om jeg lå som frosset til senga, selv om jeg gråt, selv om jeg ikke klarte å svare på spørsmålene hans. jeg kan ikke vente mer. jeg gjør det av kjærlighet. Jeg ønsker å gjøre deg gravid. sa han. vi har fått snakket sammen etterpå i dag og han har igjen lovet å ikke gjøre det mer.......tror jeg på det? jeg har det ikke godt,trenger å snakke med noen, men det er lenge til vi skal på familieterapi neste gang for mannen min reiser bort og jeg får ikke lov å komme alene, MEN JEG TRENGER Å PRATE!!!!!!!!! jeg tror jeg sprekker snart..........
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2004 #2 Skrevet 12. juni 2004 Dette kan i mine øyne slik du forteller det kun kalles en ting, og det er voldtekt. Vil du fortsatt være sammen med en slik mann?
Gjest Phair Skrevet 12. juni 2004 #3 Skrevet 12. juni 2004 Dette kan i mine øyne slik du forteller det kun kalles en ting, og det er voldtekt. Vil du fortsatt være sammen med en slik mann? Glemte å logge meg på.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2004 #4 Skrevet 12. juni 2004 Jeg håper du er klar over at sånt ikke kan godtas - du blir voldtatt av mannen din, hva har du tenkt å gjøre med det? K
Gjest MrsL Skrevet 12. juni 2004 #5 Skrevet 12. juni 2004 Uff, dette er absolutt ikke en bra situasjon for deg. Vet ikke helt hva jeg skal si annet enn å gi deg en
Catzy Skrevet 12. juni 2004 #6 Skrevet 12. juni 2004 ??? Kjipt, kjipt, kjipt. Hvor lenge skal du holde ut med dette? Helt til han gjør deg gravid? Er du klar for å få et barn på den måten? For en situasjon! Catzy
Lorangemy Skrevet 13. juni 2004 #7 Skrevet 13. juni 2004 Nå har ikke jeg lest det tideligere innlegget du prater om, men dette høres ikke bra ut i det hele tatt. Hadde dette vært meg, så hadde jeg freaket ut!! Hadde ikke funnet meg i dette. Skjønner godt om du ikke tror på det han sier. Ta fart, jente og komj deg unna. Eller tror du at han forandrer seg, kanskje?
Fakse Skrevet 13. juni 2004 #9 Skrevet 13. juni 2004 Er det familievernkontoret som sier at du ikke får lov til å komme alene? Ring dem og forklar situasjonen, si at du trenger noen å prate med. Om du ikke når gjennom går du til fastlegen din. Fastlegen har taushetsplikt, og mange av dem er flinke til å lytte, har god erfarig med å gi råd. Fastlegen kan også henvise deg vidre til andre. Det viktigste av alt er like vel at du kommer deg bort fra han. Du kan ikke leve på denne måten!
Ylajali Skrevet 13. juni 2004 #11 Skrevet 13. juni 2004 Dette kan du ikke godta? Er veldig enig i at du må komme deg vekk, fort. Lykke til videre i alle fall :trøste:
Nabodama Skrevet 14. juni 2004 #12 Skrevet 14. juni 2004 Jeg skrev svar til deg forrige gang du la inn innlegg, fordi jeg har opplevd det samme selv. Vær klar over en ting: Han kommer ikke til å forandre seg på det området! Når han kan gjennomføre et samleie med deg når du ligger stiv som en stokk med tårer på kinnene for det han gjør, dreier det seg kun om å dekke egne fysiske behov. Men han skylder på deg, ved at han bruker "kjærligheten" og sine sterke følelser for deg som en grunn. Det gjorde eksen min også. Han sa at jeg var så deilig at han ikke klarte å la være. På den måten blir handlingen mer legitim for ham. Men det det egentlig dreier seg om er ham og hans behov. De aller fleste menn hadde ikke klart å gjennomføre samleie i en slik situasjon. Det er voldtekt, enten du vil innse det eller ikke. Mannen din mangler noe vesentlig når det gjelder empati, det tør jeg si for sikkert. Dessuten, når han gjør dette mot deg nå, vil han også gjøre det senere. Etter det jeg husker fra forrige innlegg har han også gjort det før. Gjorde han noe slikt før dere fikk problemer? Og en ting jeg lurer veldig på er om han bryr seg om hvordan du har det seksuelt. Har han noen gang vært opptatt av at du skal ha det godt? Har det vært viktig for ham at du også får nytelse? Eller har han pleid å kjøre sitt eget løp? Veldig personlige spørsmål dette her, men jeg spør fordi jeg lurer på om dette er slik han egentlig er, eller om det er håp om endring. (Noe jeg egentlig ikke tror!)
Gjest TomKrus Skrevet 14. juni 2004 #13 Skrevet 14. juni 2004 De aller fleste menn hadde ikke klart å gjennomføre samleie i en slik situasjon. Det er voldtekt, enten du vil innse det eller ikke. Mannen din mangler noe vesentlig når det gjelder empati, det tør jeg si for sikkert. Det kan jeg skrive under på, for jeg blir rett og slett kvalm av å lese om det.
aline Skrevet 14. juni 2004 #14 Skrevet 14. juni 2004 ... jeg kan ikke vente mer. jeg gjør det av kjærlighet. Jeg ønsker å gjøre deg gravid. sa han. vi har fått snakket sammen etterpå i dag og han har igjen lovet å ikke gjøre det mer.......tror jeg på det?........ hans uttalelse om at det er av kjærlighet er bullshit!! VIT det, det er i tilfelle kun av kjærlighet til seg selv, deg MÅ han jo bare gi f.... i!!! :evil: Han ønsker å gjøre deg gravid, men ønsker du at han skal gjøre deg gravid? Ønsker du barn med en mann som overhode ikke tar hensyn til deg og som voldtar deg gang på gang? Kan en så lite empatisk og så lite hensynsfull mann være den faren til barna dine som du ønsker deg? Hva da når du gråter over hans voldtekter og du har barn som må tåle å se på mamma gråte? hva vil det gjøre med deg og dem? Hvis dette hadde hendt din bestevenninde eller søster, hva ville du sagt til dem? hva ville du tenkt om mannen dersom du ser på det hele utenifra? Som andre sier, han voldtar deg!! Kom deg vekk!!
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #15 Skrevet 14. juni 2004 Kontakt fastlegen din. Forklar problemstillingen. Viktig å få det dokumentert i legejournalen. Overgrepene kan utvikle seg og bli mer alvorligere. Derfor er dokumentasjon viktig (hvis det en gang blir så alvorlig at du velger å anmelde det). Legen anmelder ikke saken. Legen har taushetsplikt. Familievernkontoret har liten kompetanse ift voldtekt og vold i parforholdet. Jeg ble utsatt for grov vold over lang tid. Familievernkontoret ga meg ingen veiledning. Deres råd var at jeg måtte slutte å provosere partneren. I mitt tilfelle innebar det å slutte å stille spørsmål. Gi han sex når han ønsket. La han få disposisjonsrett over lønnen min. La han bestemme over alt i livet mitt. Late som om alt var ok dagen etter jeg var blitt mishandlet så jeg var helt øm i kroppen. Familievernkontoret var en omvei for meg til å komme ut av et svært destruktivt forhold. Det har jeg forstått nå i ettertid. Nå får jeg endelig den behandling og oppfølging jeg trenger. Denne hjelpen får jeg fra psykolog og politi. Ta vare på deg selv!
Gjest gjest2 Skrevet 14. juni 2004 #16 Skrevet 14. juni 2004 Til siste gjest... Hvorfor må det være sånn? Min eks har sånn halvveis gått i behandling, og får så stor medfølelse for at han har slått meg og truet meg på livet, "fordi jeg provoserte han". Hva var det jeg egentlig gjorde, da? Vi var aldri sammen særlig lenge så det var ikke snakk om at han skulle disponere lønna mi, men det var andre ting. Alt skulle se så "fint" ut. Jeg skulle rettes på. Lytte til han, særlig når han gråt over eksdamene. Alltid vise forståelse når han var furten. Tro han på løgnene hans. Finne meg i sjalusi og forhør om min fortid, men selv kunne han lyve. Alltid forskjellige regler for oss to, og jeg påpekte det, han eksploderte. Han kunne kritisere meg og rakke ned på meg, og forventet at jeg skulle smile og være utadvendt og sprudlende tvert vi kom blant folk igjen. Jeg ble etter hvert både deprimert og fikk masse angst, og da "provoserte"/"irriterte" jeg han visst enda mer. Vet du hva, nå har han ny dame. En som er så snill og lyttende. En som ikke provoserer han. En som er blid og sprudlende og ikke henger seg opp i "bagateller". Hyggelig. Hva er det egentlig med behandlere som får til å unnskylde hvordan de holder på? Jeg synes ikke selv jeg er noe "troll til kvinnfolk", og det gjør ikke saken noe bedre at jeg får høre at jeg "kunne for det selv".
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #17 Skrevet 14. juni 2004 Ta vare på deg selv jente! Bruk p-piller... Men viktigst av alt, gå fra han!!
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2004 #18 Skrevet 14. juni 2004 Kom deg vekk NÅ! Kun en virkelig psykopat ville ha gjort noe sånt mot noen de "elsker" (for ikke å si mot noen som helst!). En mann som gjør noe slikt er alvorlig mentalt syk. Han trenger behandling, og du trenger å komme deg bort fra ham.
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2004 #19 Skrevet 15. juni 2004 Til Gjest 2. Tror slike personer lyver på en så troverdig måte at de klarer å frestille seg selv som "offeret". Overfor hjelpeapparat og politi kan de fremstå som høflige, rolige og flinke til å ordlegge seg. De har ikke skruppler med å lyve. Ingen tror at de kan være så kyniske. Derfor får de sympati. Samtidig blir vi frustrerte, provosert og nesten hysteriske fordi vi ikke føler oss trodd og forstått. Da får han jo bare "bekreftet" at det er vi som er "gale". De er eksperter på å manipulere og hjernevake menneskene rundt seg. All hans aggresjon blir tatt ut på oss hjemme. Annen familie, venner og kolleger oppfører han seg høflig og kontrollert overfor. Hvis han opplever nederlag på jobb eller blandt venner får vi skylden selv om vi ikke har noe med det å gjøre. Han får utløp for denne aggresjonen ved å mishandle oss. Ingen andre vet at han er i stand til å gjøre så grusomme ting. I begynnelsen av forholdet oppfører han seg oftest bra. Denne atferden starter først når forholdet har blitt så seriøst at det er vanskeligere å dra. Hvis man blir, tilgir og tror at det ikke vil skje igjen er man "fanget". Jo lenger tid man blir i et mishandlingsforhold jo vanskeligere er det å komme ut av det. Man får kanskje så dårlig selvtillit at man tror ikke man klarer seg uten partneren. Man blir avhengig både økonomisk, praktisk og følelsesmessig. man blir overvåket og kontrollert. Et "fluktforsøk" er derfor vanskelig å planlegge. Samtidig er man redd for å gå pga trussler og faren for at man selv eller andre som står nær skal bli skadet eller drept. Hvis man har barn vet man at voldsutøveren fortsatt vil få samvær med barna. Dette er ikke bra for barna. Man blir fanget. Forholdet og hjemmet blir et fengsel. Etterhvert får vi veldig dårlig selvtillit. Vi blir derfor usikkre når vi er i terapi på familievernkontoret. Han beholder sin selvsikkerhet, og får kanskje derfor mer respekt. Det er vondt å stri med denne skyldfølelsen i tillegg. Ofte er denne skyldfølelsen helt ubegrunnet. Selv om man blir provosert er det ikke lov å utøve vold eller voldtekt. Håper det går bra med deg nå. Håper du har klart å bearbeide det. Jeg får behandling hos psykolog med kompetanse på voldsproblematikk en gang i uken. Det er til stor hjelp for meg. Sliter med symptomer på Posttraumatisk stresslidelse. Til alle dere som er i mishandlingsforhold: Kom dere vekk og/eller søk hjelp!
Gjest gjest 2 Skrevet 15. juni 2004 #20 Skrevet 15. juni 2004 Til gjest.. Takk for svar. Jeg har også mest sannsynlig PTSD. Men jeg har også merket at jeg blir "besatt" av tanker om han, hvordan vi kunne gjort ting annerledes, og hva det var som egentlig skjedde, og at jeg vil at han også skal bry seg og finne ut av det, istedet for å finne en ny. Kanskje det er en del av PTSD? Jeg føler at han brukte det at jeg til slutt ble usikker som et enda bedre tegn på at HAN måtte finne seg noe bedre. Det ble for slitsomt for han å takle konsekvensene av egne handlinger. Han setter en selvsikker fremtreden veldig høyt, og savnet det hos meg. Men hva er det de egentlig vil? Min sa at han "bare ville ha det bra". Og at "det ikke gikk fordi vi ikke passet sammen". Alt han har gjort tatt i betraktning, sårer det at han ser det på den måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå