Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Beklager om dette blir feil side å legge dette innlegget i, men jeg trenger å få litt utløp.

Min samboer, som sådan, er ikke en kjæreste eller tilsvarende. Dette er en jente jeg fant på hybel.no og tenkte at, "Oi, hun virket koselig!". Long story short, she wasn't.

Litt bakgrunnsinformasjon: Jeg flyttet til østlandet for tre år siden, og eier en egen leilighet i Oslo sentrum. Jeg prøvde en annen studieretning før jeg fant den som passet meg, men nå trives jeg svært godt ved Universitetet i Oslo, forutenom roommaten min.

Min roommate er fra Østerrike. Jeg vet ikke hvordan kulturen er der, men den virker svært annerledes enn det den er her.

1. Min roomie vasker ALDRI hendene. Dette er noe som irritererer meg særlig mye, da jeg er skikkelig "germaphob" og føler at jeg må desinfisere hele kjøkkenet hver gang hun har oppholdt seg i fellesarealene.

2. Hun dusjer sjelden, og vasker klær enda mer sjeldent. I tillegg er hun en "hugger", noe som innebærer at jeg må gi henne en klem i ny og nå. Jeg er det motsatte, foretrekker null kroppskontakt, men kan hvis jeg må.

3. Hun inviterer folk fritt herover. Vi har besøk bokstavelig talt hver helg. Jeg er veldig dårlig på konfrontasjoner, men jeg har prøvd å ta dette opp med henne flere ganger. Jeg synes det er veldig slitsom å ha 2+ gjester her hver eneste helg, og hver gang de er her så er det som om jeg ikke eksisterer.

4. Hun kjøper aldri nye ting til fellesforbruket, selv om jeg har sagt til henne at dette er ting vi skal dele på med hensyn til utgitene.ar kjøpt 14 billige fra Kiwi.

5. Jeg er redd for å spør henne om å kjøpe mer håndsåpe, for jeg er redd svaret er "Jeg bruker ikke håndsåpe, så hvorfor skal jeg kjøpe det?".

Problemet mitt er, hva er egentlig rimelig å si i fra om? Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg holder på å gå fra vettet!

Endret av Hodor
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett deg ned å ha en skikkelig samtale med henne.

Ha punkter på en lapp.

Vær konkret, ikke pakk det inn i bomull.

Sånn går det ikke an å leve.

Selv om hun kanskje blir litt lei seg der og da, er det bedre å få renset luften så hun slipper å ha en skuffet samboer gående rundt seg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Virker som om hun sliter med å bruke penger. Er hun betydelig blakkere enn deg?

Kanskje hun ikke vasker hendene pga det er din såpe, hun har ikke råd til egen.

Kanskje hun ikke kjøper de store og dyre dorullene pga hun har dårlig råd.

Har hun da også dårlig råd til vanlig fra hjemlandet, så er det vanlig at de ikke dusjer/vasker klær så ofte, de kan rett og slett ikke pga det koster for mye penger.

Endret av Timza
Skrevet

Innfør fellespott til fellesting. Begge legger f.eks 100 kr i et syltetøyglass og så kan den som kjøper noe legge igjen kvittering og få tilbakebetalt penger for det den legger ut. Da kan du kjøpe så mye rema-dopapir som du vil.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg aldri orket, spesielt med tanke på at hun virker utrolig uhygienisk.

Anonymous poster hash: b7ca4...456
Gjest Evans
Skrevet

Enig med Chloe- her, du må sette deg ned å ta en prat med dama.

Høres veldig lite hyggelig ut.

Skrevet

Kan du ikke si opp leieavtalen med hun da? (Fikk inntrykk at du eier leiligheten og hun leier rom?) Er vel nok av andre som vil leie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...