AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Kom over denne: http://www.nrk.no/programmer/radio/radiodokumentaren/3065041.html og denne her på forumet: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=509383&page=1 Ble overasket. Er dette baksiden av likestillingen og oppdragelsen av gutter? Jentene legger seg på ryggen for innvandrergutter og barn av dem og asylsøkere? Stemmer dette virkelig i Oslo? Anonymous poster hash: 7196f...2cb
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Jeg bor i Oslo, og kan vel si at gutter som er fra land som Sverige, Danmark, England og Nederland er mer ønskelig enn gutter fra Norge. Anonymous poster hash: 261d4...5d8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Jeg bor i Oslo, og kan vel si at gutter som er fra land som Sverige, Danmark, England og Nederland er mer ønskelig enn gutter fra Norge. Anonymous poster hash: 261d4...5d8 Vel, men de er jo helt like som de norske. Så rart med det. Anonymous poster hash: 7196f...2cb 1
Kontormus Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Ha! Nå ble jeg litt overrasket, og det virker som om jeg fikk mine antagelser bekreftet der. Har bodd mange år i en slik bydel, og de unge jentene jeg kjenner der er akkurat sånn. Når drittsekk på drittsekk har gjort både entré og exit kommer jo spørsmålet om hvorfor de heller ikke ser etter de norske. Og har fått svar som ligner på det som står beskrevet i artikkelen. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Ha! Nå ble jeg litt overrasket, og det virker som om jeg fikk mine antagelser bekreftet der. Har bodd mange år i en slik bydel, og de unge jentene jeg kjenner der er akkurat sånn. Når drittsekk på drittsekk har gjort både entré og exit kommer jo spørsmålet om hvorfor de heller ikke ser etter de norske. Og har fått svar som ligner på det som står beskrevet i artikkelen. Så da ødelegger vi guttene med denne tolerante og likestilte oppdragelsen, der de skal løse ting med ord. Må si dette er helt utrolig. Anonymous poster hash: 7196f...2cb
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 De det gjelder tørr vel ikke annet...tragiskAnonymous poster hash: b758d...0dd
Kontormus Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Så da ødelegger vi guttene med denne tolerante og likestilte oppdragelsen, der de skal løse ting med ord. Må si dette er helt utrolig. Anonymous poster hash: 7196f...2cb Nei, jeg vil si det er noe forskrudd i hodet på disse jentene. Og mener de norske gutter fortjener bedre. Men det er sikkert noe i det at de norske blir minoriteten og tilpasser seg. Og enkelte etnisk norske gutter som vokser opp i et slikt miljø blir faktisk blir også "somalisk" i adferd. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Stemmer ikke med meg og mine venninner. Vi er født og oppvokst i Oslo. Ingen av oss som noen gang har hatt en utenlandsk type. Tror det er en fjortisgreie. Går vel over når jentene blir litt mer voksne og skjønner at ambisjoner er viktigere enn musklerAnonymous poster hash: 8aec5...086 1
Kontormus Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Stemmer ikke med meg og mine venninner. Vi er født og oppvokst i Oslo. Ingen av oss som noen gang har hatt en utenlandsk type. Tror det er en fjortisgreie. Går vel over når jentene blir litt mer voksne og skjønner at ambisjoner er viktigere enn musklerAnonymous poster hash: 8aec5...086 Gjelder jo ikke alle i Oslo da, bare de bydelene som har flere med fremmed etnisk bakgrunn enn norske.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Kriminalitet er vel ensbetydende med mye penger for unge jenter? Anonymous poster hash: 4234d...b74 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Dette er bare Bad Boy prinsippet med fargelapper på.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er født og oppvokst i Oslo, og er i starten av 20 årene. Jeg har aldri hatt en kjæreste med noe annet enn norsk bakgrunn, men herlighet så fine noen av de er å se på! Har mange guttevenner som ikke er norske, men fra muslimske land men født og oppvokst her. Det at alle de kommer til å undertrykke jenta og mishandle dem er BARE TULL, finnes så mange fine og integrerte utlendinger som oppfører seg ordentlig. Har vært med noen av disse guttene på besøk hjem og spist med familien deres, han ene sitter jeg ofte barnevakt for lillesøsteren til, og jeg og moren kommer godt overens. Faren jobber mye, men han er alltid hyggelig og imøtekommende når jeg er på besøk. Har aldri merket noe form for undertrykkelse eller noe slikt i noen av de familiene til de jeg kjenner. Men det kommer sikkert ann på familie, mye forskjell. denne familien er fra Pakistan forresten. Anonymous poster hash: d2f3c...f19 4
Genesis Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Kom over denne: http://www.nrk.no/programmer/radio/radiodokumentaren/3065041.html og denne her på forumet: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=509383&page=1 Ble overasket. Er dette baksiden av likestillingen og oppdragelsen av gutter? Jentene legger seg på ryggen for innvandrergutter og barn av dem og asylsøkere? Stemmer dette virkelig i Oslo? Anonymous poster hash: 7196f...2cb Tja, det er kanskje baksiden når man er 14-15, og vokser opp i et innvandrermiljø som etnisk norsk..Men den type "maskuline" etniske ungdomsmiljøer som det er snakk om her ender jo opp som tapere i voksen alder. Og jeg vet av erfaring at i midten av 20-årene så er det helt andre ting enn muskler, "ære", og brølapefakter som er viktig for kvinner. Høyest troner selvfølgelig fremtidig sosial status og inntekstpotensial. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Høyest troner selvfølgelig fremtidig sosial status og inntekstpotensial. Det er det jo liten tvil om. Money, its so funny, in a rich mans world. Anonymous poster hash: 7196f...2cb 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #15 Skrevet 8. mai 2014 Hvordan klarte du å finne en artikkel fra 2003? Anonymous poster hash: e3368...005
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #16 Skrevet 8. mai 2014 23 år, født og oppvokst på vestkanten. I min omgangskrets er det ingen som har funnet seg noen med annen etnisk bakgrunn. Men hadde noen av mine venninder funnet seg en, så hadde jeg ikke rynket på nesen om han var snill og hyggelig. Forelskelse er jo forelskelse Men tror aldri personlig jeg vil finne meg en gutt som ikke er etnisk norsk. Ei eller en som ikke er fra samme bydel, hehe!Anonymous poster hash: 71ad8...af5 2
Gjest.22 Skrevet 8. mai 2014 #17 Skrevet 8. mai 2014 23 år, født og oppvokst på vestkanten. I min omgangskrets er det ingen som har funnet seg noen med annen etnisk bakgrunn. Men hadde noen av mine venninder funnet seg en, så hadde jeg ikke rynket på nesen om han var snill og hyggelig. Forelskelse er jo forelskelse Men tror aldri personlig jeg vil finne meg en gutt som ikke er etnisk norsk. Ei eller en som ikke er fra samme bydel, hehe!Anonymous poster hash: 71ad8...af5 Aldri si aldri Aldri si aldri 😩
Chloe- Skrevet 8. mai 2014 #18 Skrevet 8. mai 2014 Jeg bor i Oslo, og kan vel si at gutter som er fra land som Sverige, Danmark, England og Nederland er mer ønskelig enn gutter fra Norge.Anonymous poster hash: 261d4...5d8 Det har jeg aldri sett noe til. Mine venninner går heller etter norske partnere, enn en svensk arbeidsturist eller nederlandsk utvekslingsstudent. ------ Og angående hovedspørsmålet føler jeg meg ikke helt i målgruppen for å besvare spørsmålet: Dette gjelder vel helst bydeler med høy innvandringstetthet. Der har jeg ingen problemer med å se at de utenlandske alfahannene får mer oppmerksomhet enn den gjengse norske gutt.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #19 Skrevet 8. mai 2014 Har vokst opp på østkanten, og kjenner meg ikke igjen i artikkelen (fra 2003!). Anonymous poster hash: 4677f...9fe
Gjest alegria Skrevet 8. mai 2014 #20 Skrevet 8. mai 2014 Når jeg var yngre (15 år) gjaldt det. Men har fått så avsmak av gutter spes fra Midtøsten områder. Er halvt spansk så spanjolere er tipp topp, men menn fra muslimske land; nei takk. Bare opplevd dritt, alt for mange av de har et forferdelig kvinnesyn. Så foretrekker norske gutter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå