AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er så lei av hverdagsrutinene og av hverdage min! Den er så forutsigbar og intetsigende. Føler ikke at jeg lever i det hele tatt, det føles som at jeg bare puster og eksisterer. Og det er jeg bare jeg som kan endre situasjonen jeg er i. Har alltid vært fornuftig, gjort de riktige valgene og fremstått som et eksemplarisk eksempel på hvordan leve et liv! Nå vil jeg gjøre endringer for å bli lykkeligere og mer tilfreds med livet. Men jeg er lei. Orker ikke mer av studiene (er så lei av fagene). Det begynte med at jeg var brennende interessert i fagene, fikk gode karakterer i komplekse og tøffe emner, har hatt studierelevant sommerjobb og jobbtilbudene vil stå i kø den dagen jeg er ferdig med utdannelsen min. Men, jeg er ikke i lykkelig i det hele tatt! Jeg er sikkert det mest ulykkelige mennesket fortiden og trenger forandring i hverdagen! Er så lei at jeg har vondt i magen. Så planen neste høst er: 1. Å ta de fagene jeg trenger for å komme inn på et annet studium. Har gode karakterer, men har ikke tatt fordypning i et fag som jeg trenger for å kvalifisere for studiet. I tillegg vil jeg ta emner som interesserer meg! 2. Jeg vil finne en hobby som gir meg glede! Hva det er, vet jeg ikke enda (noen som har forslag?) 3. Jobbe som frivillig på fritiden. Det må jo være givende? 4. Reise! Ta ekstravakter slik at jeg får anledning til å reise mer. Til å dra på impulsive utenlandsreiser! Det er jo ikke noe som stopper meg fra å gjøre dette, så hvorfor er det så vanskelig å gjøre de store endringene, istedenfor å sitte og være misfornøyd? Anonymous poster hash: 0a428...5a7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Ja, jeg er lei...dette her er bunnen, det må det være. Sagt det før da...nå tror jeg at jeg er der. Anonymous poster hash: 8ca78...010
Gjest M1A Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Å jobbe som frivillig er veldig givende! Og det er mange som trenger en hjelpende hånd der ute. Sjekk med frivillighetssentralen osv? Hobbyer.. hva gir deg glede da? Lese? Å ta et vinkurs? Et kokkekurs, så du lærer å lage noe ekstra godt og spennende? Pistolskyting? Gå turer? Ta et kurs for å lære noe kreativt? Male? Reis masse ja! Finnes nesten ikke noe mer spennende :-) Endret 7. mai 2014 av M1A
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Ja, jeg er lei...dette her er bunnen, det må det være. Sagt det før da...nå tror jeg at jeg er der. Anonymous poster hash: 8ca78...010 Livet er jo hva en gjør det til? Hvorfor ikke prøve å gjøre de endringene som må til for at du blir mer tilfreds? Jeg orker ikke å vente lenger, og fra med neste høst skal jeg gjøre det som må til for å få slutt på dette. Blir bare deprimert av å ha det slik som jeg har det nå. Anonymous poster hash: 0a428...5a7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Å jobbe som frivillig er veldig givende! Og det er mange som trenger en hjelpende hånd der ute. Sjekk med frivillighetssentralen osv? Hobbyer.. hva gir deg glede da? Lese? Å ta et vinkurs? Et kokkekurs, så du lærer å lage noe ekstra godt og spennende? Pistolskyting? Gå turer? Ta et kurs for å lære noe kreativt? Male? Reis masse ja! Finnes nesten ikke noe mer spennende :-) Ja, vil gjerne jobbe som frivillig! Aldri hørt om "frivillighetssentralen" før. Hvilken type frivillighetsarbeid er det de utfører? Jeg liker å lese, men det blir mye lesing når en er student, så blir mest pensumlesing på meg. Et kokkekurs hadde vært noe, men ikke noe jeg tror jeg kan ha som hobby. Malekurs høres koselig ut, men det er kanskje ikke så sosialt. Lurer på om det finnes slike grupper for uteaktiviteter? Det hadde vært gøy. Liker å være ute i naturen. Reising kommer til å bli prioritert, men det betyr også at jeg må jobbe en del. Anonymous poster hash: 0a428...5a7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Livet er jo hva en gjør det til? Hvorfor ikke prøve å gjøre de endringene som må til for at du blir mer tilfreds? Jeg orker ikke å vente lenger, og fra med neste høst skal jeg gjøre det som må til for å få slutt på dette. Blir bare deprimert av å ha det slik som jeg har det nå. Anonymous poster hash: 0a428...5a7 Er der jeg kommer fra nå...et forsøk på alt det der som endte kraftig på trynet...Anonymous poster hash: 8ca78...010
Gjest M1A Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Frivillighetssentralen kan hjelpe med slt mulig. Være turvenn, bli med på kino eller teater, hjelpe de som kan null om data ting som kan være nyttig for dem (nettbank, aviser, bruke Word osv), hjelpe folk med diverse de ikke får hjelp til fra det offentlige (komme seg til frisøren, tannlegen osv), bare være besøksvenn for noen som er ensomme og trenger selskap. Listen over hva man kan gjøre er laaaang :-)
Gjest M1A Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 Sjekk http://frivilligsentral.no/?pageslug=hjem-3895 hvis du er interessert :-)
Gjest M1A Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Jeg syns det er verdt det å jobbe litt ekstra for å kunne reise litt ekstra. Man får så mange unike opplevelser, ting man aldri vil glemme. Du skal ikke si for bestemt at f.eks malekurs er usosiale. Jeg har fått nye venner på den måten i alle fall :-) I hvilken kant av landet bor du? Så kanskje jeg kommer på noe mer (ikke alt som tilbys alle steder).
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #10 Skrevet 8. mai 2014 Jeg syns det er verdt det å jobbe litt ekstra for å kunne reise litt ekstra. Man får så mange unike opplevelser, ting man aldri vil glemme. Du skal ikke si for bestemt at f.eks malekurs er usosiale. Jeg har fått nye venner på den måten i alle fall :-) I hvilken kant av landet bor du? Så kanskje jeg kommer på noe mer (ikke alt som tilbys alle steder). Det høres veldig bra ut! Å stille opp for andre er givende, og du lærer så mye i prosessen! Takk for linken Ja, skal jobbe ekstra, slik at jeg får reist litt. Kjenner at jeg har behov for det. Hmm, kanskje det, maling høres jo koselig ut! Bor i Trondheim! :-) Anonymous poster hash: 0a428...5a7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #11 Skrevet 8. mai 2014 Er der jeg kommer fra nå...et forsøk på alt det der som endte kraftig på trynet...Anonymous poster hash: 8ca78...010 Da syns jeg du skal prøve igjen. Det er bedre å prøve å endre dagens situasjonen, enn å sitte å være misfornøyd? Det skader ikke å prøve, og ikke gi opp så lett. En faller og reiser seg opp igjen. Nå er ikke jeg den rette til å uttale meg, meg jeg skal prøve mitt beste for å bli litt lykkeligere. Anonymous poster hash: 0a428...5a7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #12 Skrevet 8. mai 2014 Da syns jeg du skal prøve igjen. Det er bedre å prøve å endre dagens situasjonen, enn å sitte å være misfornøyd? Det skader ikke å prøve, og ikke gi opp så lett. En faller og reiser seg opp igjen. Nå er ikke jeg den rette til å uttale meg, meg jeg skal prøve mitt beste for å bli litt lykkeligere. Anonymous poster hash: 0a428...5a7 Det har du selvsagt rett i da...er bare utrolig håpløst nå... Alt gikk rett vest...absolutt "alt"... Jeg har lyst å flytte. Bare starte på nytt et annet sted...Anonymous poster hash: 8ca78...010
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 8. mai 2014 #13 Skrevet 8. mai 2014 (endret) Jeg kjenner også på den rutineprega hverdagen. Føler at livet bare passerer uten at jeg får gjort så veldig mye gøy. Jeg vil også finne meg en hobby, men det er liksom ingenting som frister sånn skikkelig? Svette meg ihjel inne på et treningsstudio er dritkjedelig. Å reise er alltid gøy, men kortvarig lykke dessverre. Endret 8. mai 2014 av Lady.In.Heels
Nowayback Skrevet 8. mai 2014 #14 Skrevet 8. mai 2014 Jeg er faktisk lei av å IKKE ha rutiner. Altså, sunne rutiner som jobb. Så ikke klag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå