kaffekjærring Skrevet 7. mai 2014 #1 Del Skrevet 7. mai 2014 Hei! Nå har det seg sånn at jeg EEEENDELIG har klart å slutte og bite negler, slik at hendene mine ser myyyye mer feminin ut! Men jeg lurte på en ting. Mine negler er så myke/bøyelige/tynne slik at de lett knekker. Jeg vasker hender ofte ettersom jeg har en jobb hvor det kreves. Har hørt at å ha neglene mye i vann kan styrke de, at å ha på blank neglelakk kan gjøre så de ikke knekker, og at hvis man ikke grever under de og filer de når det trengs så skal det liksom hjelpe. Men så har det seg sånn at det hjelper ikke på mine negler likevel! Er det noen kjerringråd der ute som dere vet hjelper? Og som ikke koster allverden. Har ikke super god råd så kan ikke gå å få neglene fikset hver 4 uke heller. Hjeeelp! Setter pris på ALT av svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffekjærring Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #2 Del Skrevet 7. mai 2014 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 8. mai 2014 #3 Del Skrevet 8. mai 2014 Jeg merker alltid at neglene mine blir så fine etter å ha brukt hårkur/balsam (får det jo på neglene når man tar det i håret), så av og til smører jeg det på neglene mens jeg dusjer. Vann er absolutt ikke bra, det tørker dem ut. Når negler tørker ut, blir de sprø og kan knekke. Jeg foretrekker å ha noe på neglene til enhver tid, som regel blank eller lys rosa neglelakk. Man bør ikke fjerne neglelakk for ofte, neglelakkfjerner tørker også neglene ut. Falske negler kan over tid ødelegge dine egne negler, bare aldri begynn med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #4 Del Skrevet 8. mai 2014 En god neglebåndsolje. Matolje funker, men lukter ikke like bra. Gni inn i neglebåndene og det sprer seg i neglen. Fukt i form av olje gjør at de ikke tørker ut, og i mange tilfeller vil bøye seg heller enn å knekke, og de sprekker ikke opp eller flaker av så lett med riktig fukt. Stemmer i med den som sier at man ikke bør skifte neglelakk for ofte, og bruker du neglelakkfjerner en dag, kan du med fordel ha på olje etterpå og la neglene hvile/puste til neste dag før du lakker dem igjen. Når jeg får litt lengde på neglene MÅ jeg lakke dem, ellers brekker de lett.. Anonymous poster hash: 78e29...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffekjærring Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 11. mai 2014 Ok, kanskje jeg skal begynne å bruke blank lakk da! Jeg bruker jo den der "Hand & Nail" håndkremen på neglene, siden jeg har hørt at den er bra! Men jeg vil prøve med olje og hårkur også! Tusen takk for tips dere! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 11. mai 2014 #6 Del Skrevet 11. mai 2014 Kaldpresset olivenolje, og en myk neglebørste! Utrolig hvor godt det gjør neglene med litt massasje B-vitaminer og sink er også noe som er godt for negler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 11. mai 2014 #7 Del Skrevet 11. mai 2014 Neglebåndsolje gjør underverker. Jeg er veldig tørr rundt neglene og kan bli det på selve neglene, bruker denne oljen et par ganger i uka, eller ved behov: http://www.ebay.com/itm/SKINFOOD-Pine-Nut-Cuticle-Oil-Korea-Cosmetics-/271183055439?pt=US_Nail_Care&hash=item3f23c50a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffekjærring Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 11. mai 2014 Åååh! Herlig! Takk for link :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2014 #9 Del Skrevet 11. mai 2014 Neem nail oil far dr.Hauschka, hver kveld og etter hver dusj. Ha alltid med neglefil og polér neglene regelmessig. Glycinello håndkrem hver kveld er også bra. Anonymous poster hash: 8189f...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffekjærring Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 11. mai 2014 Ja jeg skulle gjerne ha funnet en bra poleringsneglefil, istedenfor bare en vanlig neglefil. Ikke noen av dere som tilfeldigvis har ett bra tips til det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rouge noir Skrevet 11. mai 2014 #11 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg bruker Nail Envy. Alltid. Har gjort at jeg har lange negler som sjelden brekker. Det finnes ulike typer som skal hjelpe på ulike problemer, men jeg har litt av hvert, så jeg går bare for den orginale. Den kommer også i matt, så det ser naturlig ut: http://www.beautybay.com/_/N-?Ntk=All&Ntt=Nail%20Envy&Ntx=mode%2bmatchallpartial Beautybay har gratis shipping og så lenge du handler for under 200 kroner, blir det ingen moms eller toll I tillegg til dette, tar jeg olje fra microcell under neglene hver kveld og neglebåndskrem fra Lush, i tillegg til at jeg har en neglebåndskrem på jobb som jeg tar på med ujevne mellomrom, uten at jeg vet hvor mye det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeaMichele Skrevet 11. mai 2014 #12 Del Skrevet 11. mai 2014 Jeg hadde slike negler som deg før, og det som hjalp meg var å file dem hver dag og bruke neglforsterker. Tror det var trind jeg brukte da, men er også veldig fornøyd opi sine. Og så er vel runde kanter på neglene sterkere enn firkantede negler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffekjærring Skrevet 11. mai 2014 Forfatter #13 Del Skrevet 11. mai 2014 Ååh jeg håper virkelig at tipsene deres funker! Har så lyst til å ha litt sterkere negler! Tusen takk folkens! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Egiett Skrevet 11. mai 2014 #14 Del Skrevet 11. mai 2014 Olje er fantastisk om neglene mangler fukt og bare fliser seg! Ellers hjelper det for meg å file neglene litt sånn at de ikke blir alt for lange, pluss å være flink med håndkrem - jeg bruker gjerne etter hver vask Ellers er min erfaring at neglelakk faktisk virker litt mot sin hensikt, altså at neglene mine bare blir tørre og fliser seg. Om jeg skal ha hendene mine mye i vann over tid, er det vel og merke kjekt, men jeg kan da ikke pirke neglelakken bort, eller bruke neglelakkfjerner med aceton. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest earthquake Skrevet 11. mai 2014 #15 Del Skrevet 11. mai 2014 MicroCell! Verdens beste negleforsterker. Jeg har helt myke tynne negler som er helt umulige å få lange, men etter microcell har de blitt steinharde og sterke. Jeg merket best effekt av å påføre ett lag, fjerne det neste dag og påføre på nytt i ca. 3 uker. Etter det har jeg bare brukt den som basecoat før vanlig neglelakk. Den FUNKER. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 12. mai 2014 #16 Del Skrevet 12. mai 2014 (endret) Ja jeg skulle gjerne ha funnet en bra poleringsneglefil, istedenfor bare en vanlig neglefil. Ikke noen av dere som tilfeldigvis har ett bra tips til det da? Ser noen anbefaler poleringsfil. Jeg bruker det kun på tærne, for de er mindre utsatt så da er det ikke så farlig. Ville ikke gjort det for ofte på fingrene. Få heller tak i en ridge-filling neglelakk. http://www.nailcarehq.com/ridges-in-nails/ Forresten, noen ganger bruker jeg poleringsfila på samme måte som ei neglfil, etter å ha filt dem. Da får man enda glattere kant, og sjansen er mindre for at de skal flise seg. Endret 12. mai 2014 av Professor Orm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffekjærring Skrevet 12. mai 2014 Forfatter #17 Del Skrevet 12. mai 2014 MicroCell! Verdens beste negleforsterker. Jeg har helt myke tynne negler som er helt umulige å få lange, men etter microcell har de blitt steinharde og sterke. Jeg merket best effekt av å påføre ett lag, fjerne det neste dag og påføre på nytt i ca. 3 uker. Etter det har jeg bare brukt den som basecoat før vanlig neglelakk. Den FUNKER. Ååh! Ja stemmer det! Den har jeg hørt mye positivt om! hvor kjøpes den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2014 #18 Del Skrevet 12. mai 2014 B-vitamin i brusetablett, da får du så sterkt hår og negler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 12. mai 2014 #19 Del Skrevet 12. mai 2014 Jeg har samme problem som deg, neglene mine er tynne, brekker lett og fliser seg for et godt ord. Jeg ble anbefalt å prøve depende gele-lakk, det har jeg brukt siden påske, og for første gang begynner neglene mine å bli lange. Det holder lenge med startsettet, det kostet meg i underkant av 500 kr. på kicks. Jeg kjøpte i tillegg en lys rosa neglelakk (french pink), og har tenkt å kjøpe en hvit så jeg kan få fransk manikyr. Startsettet inneholder ikke farget lakk, men hvis poenget "bare" er å få lengre/sterkere negler trenger du ikke det. Farget lakk koster vel i underkant av 80 kr. Lakken sitter også bedre enn med annen lakk (jeg har problemer med å få vanlig neglelakk til å sitte en hel dag), men ikke så lenge som 2-3 uker som det står på pakken. Har vel sittet 5-7 dager på meg, men det har selvfølgelig også med øvelse å gjøre, å ikke ta på for tykke lag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest earthquake Skrevet 12. mai 2014 #20 Del Skrevet 12. mai 2014 Ååh! Ja stemmer det! Den har jeg hørt mye positivt om! hvor kjøpes den? På de fleste parfymerier! Vet Skin Tonic/Fredrik&Louisa har den, er litt usikker på de andre. Koster vel rundt 200kr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå