Gå til innhold

Hva gjør man når barnefar flytter så langt fra barnemor at man må kjøre bil i mellom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det vanskeliggjør jo en 50-50-deling når barnefar nå flytter for langt unna for barna å gå/sykle. De må kjøres eller ta buss.

Er det noen som bor langt fra hverandre hvor dette fungerer helt fint?

Eller er det på tide å fordele samværet annerledes?

Anonymous poster hash: 5be6e...c59
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det sånt og det fungerer helt fint. Barna er 8-13 år. De tar buss selv eller vi kjører dem. Ingen problem.

Anonymous poster hash: 20360...047
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var ganske normalt jeg. :)

Anonymous poster hash: 08043...222
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Har det slik nå.. er ikke noe problem...

Anonymous poster hash: 6da7b...f29
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet? Buss eller kjøring så lenge vi ikke snakker om 50 mil er da ikke et problem. Det er mer om å sette godvilja til.

Hvor langt snakker TS om?

Anonymous poster hash: 53526...bd5
AnonymBruker
Skrevet

Oi, tenk om han hadde flytta så langt at barna måtte reise med fly?

Bil eller buss, kan ikke se det skal være noe problem. Siden det er snakk om 50/50 deling som skal opprettholdes så antar jeg at det ikke er flere timers tur?

Anonymous poster hash: 969c4...1c3

AnonymBruker
Skrevet

Vi har til nå bodd så nære hverandre at barna har kunnet gå mellom hjemmene.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer vel litt an på alderen til barnet/ barna. Hvis det er barn i skolealder, er det en ulempe for barnet hvis den ene av foreldrene bor et stykke utenfor skolekretsen.

• Liker 1
Skrevet

Det er to timers kjøring mellom oss og mor til mitt stebarn. Funker fint det :)

Skrevet

Det er to timers kjøring mellom oss og mor til mitt stebarn. Funker fint det :)

Oi, det blir da veldig mye tid i bil for barnet. Er det to timer hver dag til barnehage/skole når barnet er hos dere da?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er jævla dårlig gjort mot barnet. Snakk om å lage rotløse mennesker!! Barna fortjener å ha kun ett nærmilljø med faste venner. Tenk om dere måttet flyttet mellom hjem hver andre uke, som ligger så langt fra at man ikke kan møte de vennene som holder til i det andre hjemmet?? Skulle vært forbudt med 50/50, spesielt når foreldrene ikke bor nærme nok hverandre.

Anonymous poster hash: 2f8a2...978
  • Liker 15
Skrevet

Synes det er jævla dårlig gjort mot barnet. Snakk om å lage rotløse mennesker!! Barna fortjener å ha kun ett nærmilljø med faste venner. Tenk om dere måttet flyttet mellom hjem hver andre uke, som ligger så langt fra at man ikke kan møte de vennene som holder til i det andre hjemmet?? Skulle vært forbudt med 50/50, spesielt når foreldrene ikke bor nærme nok hverandre.

Anonymous poster hash: 2f8a2...978

Enig :takke: Tror mange mener det, men det er bare veldig lite politisk riktig å si det.

• Liker 1
Skrevet

Oi, beklager maria b, fikk ikke med meg at det var snakk om 50/50 :) da blir det selvfølgelig for langt å kjøre mtp skole ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, for oss som bor utenfor byene er det veldig vanlig å måtte kjøre bil og buss, både for å komme på skole, handle eller treffe andre. Er ikke alle som bor midt i smørøyet og kan rusle overalt. Så lenge dt ikke er snakk om timer tror jeg nok barnet greier en halvtime på bil eller buss altså.

Anonymous poster hash: c3166...df7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva man gjør da?? Da kjører man bil!

Er vel vanlig å ikke være naboer!

Det vanskeliggjør jo en 50-50-deling når barnefar nå flytter for langt unna for barna å gå/sykle. De må kjøres eller ta buss.

Er det noen som bor langt fra hverandre hvor dette fungerer helt fint?

Eller er det på tide å fordele samværet annerledes?

Anonymous poster hash: 82557...2f0

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, for oss som bor utenfor byene er det veldig vanlig å måtte kjøre bil og buss, både for å komme på skole, handle eller treffe andre. Er ikke alle som bor midt i smørøyet og kan rusle overalt. Så lenge dt ikke er snakk om timer tror jeg nok barnet greier en halvtime på bil eller buss altså.

Anonymous poster hash: c3166...df7

Det er ikke et spørsmål om å rusle OVERALT, men å kunne gå mellom hjemmene. Sånn som noen av dere svarer her høres det ut som om det er en fordel at foreldrene bor langt fra hverandre og barna skal kjøres til og fra skole annenhver uke.

Håper nesten dere som svarer sånn ikke har barn....

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 82557...2f0

Det blir feil når du svarer inne i sitatet fra mitt innlegg.

TS

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er ikke et spørsmål om å rusle OVERALT, men å kunne gå mellom hjemmene. Sånn som noen av dere svarer her høres det ut som om det er en fordel at foreldrene bor langt fra hverandre og barna skal kjøres til og fra skole annenhver uke.

Håper nesten dere som svarer sånn ikke har barn....

TS

Hvor lang tids kjøring er det snakk om? Mange mil? Det går an å avtale et møtested midtveis, også.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er et eventyr for de fleste at foreldre skal bo i samme nabolag.

De aller fleste bor et stykke frahvrandre.

i en periode da ungene er små så må begge foreldre kjøre.

Anonymous poster hash: ae08c...91c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen jeg kjenner bor 3 mil fra hverandre og praktiserer 50-50. De fleste voksne reiser jo såpass til jobb uansett.

Anonymous poster hash: aeeae...01a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...