Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er livredd akkurat nå....

Jeg bor i utlandet men en periode hadde jeg adresse hjemme i Oslo, der det nå er leietakere. Jeg byttet adresse for lenge siden og har fått all post jeg trengte hit (trodde jeg).

Har fått en epost fra leietaker om at det er en bunke post til meg der. Hun sier at ett av dem er fra politiet og at jeg kanskje ville ha dem. Jeg ba henne sende alt, med signatur, til meg hit. Jeg ser fra bildet at det står Oslo Namnskontor.

Jeg har noe utestående gjeld som jeg har slitt med. Har forhandlet til betalingsavtale men ett av kravene forfalt og ble en betalingsanmerkning.

Jeg eier bolig med lavt lån og vil ha hevet dette, men det tar noe tid å ordne.

Har korrespondanse med de jeg skylder så tenkte dette var greit.

Nå vet jeg ikke hva som foregår. Kan dette bety et brev ang. betalingsanmerkningen min eller er det noe verre? Iom. at det står Namnskontoret lurer jeg på om det er bekreftelse på dette.

Jeg vil gjerne sende en epost nå eller ringe dem imorgen og lure for nå er det underveis i posten og er mulig det tar tid og jeg ikke får det umiddelbart.

Er helt på gråten. Er det fortsatt mulig å forhandle på hva enn det er, eller er jeg i store vanskeligheter?

Anonymous poster hash: 19f03...016
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

til pass for deg. dårlige betalere bør straffes hardt

Anonymous poster hash: 99610...ddd
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel egentlig ikke svar på spm... har aldri sagt at jeg ikke skal betale det jeg skylder.

Lurer på hva som skjer eller om jeg kan få svar tidligere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg googlet litt nå og ser at det som regel er et brev man får ang. betalingsanmerkning. Så jeg regner med at det er det. Kan ikke se noe annet jeg er anmeldt for? :(

AnonymBruker
Skrevet

Du er nok ikke anmeldt for noe. Regner med du hadde visst det om du hadde gjort noe kriminelt. Er nok fra forliksrådet.

Anonymous poster hash: 31774...2c3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har driti deg ut som har flyttet utenlands uten å gjøre opp for deg. I det minste kunne du meldt adresseforandring kjapt.

Brevet fra namsmannen er mest sannsynlig en utleggsforretning. Dvs pant i formuegoder og/eller trekk i lønn/ytelser. Dvs. Du har bolig sier du. Så da er det ganske sannsynlig det er tatt pant i din bolig og varsel om tvangssalg.

Du hadde fremforhandlet en betalingsavtale (ikke alle som er så heldig å få det). Bryter du denne så vil ikke kreditor være særlig vennlig innstilt. Da er namsmannen kjapt neste skritt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok ikke anmeldt for noe. Regner med du hadde visst det om du hadde gjort noe kriminelt. Er nok fra forliksrådet.

Er dette noe jeg kan forhandle? Eller spinner det ut av kontroll?

Gjelden er på ca 30,000,- og dette er penger jeg får inn de neste månede og kan betale tilbake, bare ikke akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet

Gjelden er på ca 30,000,- og dette er penger jeg får inn de neste månede og kan betale tilbake, bare ikke akkurat nå.

Jeg kan ikke noe om sånt, men kan jo hende du kan gjøre en avtale med de?

AnonymBruker
Skrevet

Du har driti deg ut som har flyttet utenlands uten å gjøre opp for deg. I det minste kunne du meldt adresseforandring kjapt.

Brevet fra namsmannen er mest sannsynlig en utleggsforretning. Dvs pant i formuegoder og/eller trekk i lønn/ytelser. Dvs. Du har bolig sier du. Så da er det ganske sannsynlig det er tatt pant i din bolig og varsel om tvangssalg.

Du hadde fremforhandlet en betalingsavtale (ikke alle som er så heldig å få det). Bryter du denne så vil ikke kreditor være særlig vennlig innstilt. Da er namsmannen kjapt neste skritt.

Gjelden har oppstått etter at jeg flyttet utenlands. Jeg har endret adresse i Folkeregisteret samt alle banker jeg er registrert hos og dette ble gjort for flere måneder siden. Men jeg har opplevd flere ganger at dette ikke er blitt skikkelig registrert (f.eks. varslet jeg Tele2 tre ganger).

Inntekten jeg har nå er leieinntekt. Denne går til leie her nå, men jeg har den disponibel fra sommeren av, da jeg bor gratis hjemme.

Det er ikke lenge siden jeg fikk varsel om betalingsanmerkning. Jeg håper vel jeg kan forhandle dette uten at det går til tvangssalg? Jeg mener ettersom det kan betjenes de neste månedene. Eller går det slag i slag?

AnonymBruker
Skrevet

Slapp nå av, menneske. Dette er ikke noe å være redd for.

Men ta kontakt med de du skylder penger asap og få en avtale med de. Det burde gå greit. De aller fleste er interessert i å få ordnet slike saker i minnelighet.

Anonymous poster hash: f2df1...80c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjelden har oppstått etter at jeg flyttet utenlands. Jeg har endret adresse i Folkeregisteret samt alle banker jeg er registrert hos og dette ble gjort for flere måneder siden. Men jeg har opplevd flere ganger at dette ikke er blitt skikkelig registrert (f.eks. varslet jeg Tele2 tre ganger).

Inntekten jeg har nå er leieinntekt. Denne går til leie her nå, men jeg har den disponibel fra sommeren av, da jeg bor gratis hjemme.

Det er ikke lenge siden jeg fikk varsel om betalingsanmerkning. Jeg håper vel jeg kan forhandle dette uten at det går til tvangssalg? Jeg mener ettersom det kan betjenes de neste månedene. Eller går det slag i slag?

Det kommer helt an på kreditorene. Ta kontakt med de og hør. Hjelper ikke å spørre her.. Enten er de drittlei av at du ikke har gjort opp for deg ennå, eller så har de litt mer is i magen..

Har du fått flere enn ett brev fra namsmannen du ikke har fått lest...så er du ihvertfall rævkjørt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått flere enn ett brev fra namsmannen du ikke har fått lest...så er du ihvertfall rævkjørt..

Det har jeg ikke. Det ligger kun ett brev fra Namnsmannen/Politiet i posten og heldigvis tok leietaker kontakt med en gang hun fant det.

All korrespondanse med de jeg skylder får jeg sendt hit.

AnonymBruker
Skrevet

Slapp nå av, menneske. Dette er ikke noe å være redd for.

Men ta kontakt med de du skylder penger asap og få en avtale med de. Det burde gå greit. De aller fleste er interessert i å få ordnet slike saker i minnelighet.

Anonymous poster hash: f2df1...80c

Jeg skal sende mail nå.

Problemet var at jeg har nesten ikke hatt noe penger til overs etter at bedriften jeg jobbet ble lagt ned. Jeg har hatt intervju og begynner antakelig i ny jobb neste uke men vil ha vakter og vet ikke helt hva inntekten vil bli eller hva jeg har til overs...får se om jeg kan få et lavt belop på avtale?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal sende mail nå.

Problemet var at jeg har nesten ikke hatt noe penger til overs etter at bedriften jeg jobbet ble lagt ned. Jeg har hatt intervju og begynner antakelig i ny jobb neste uke men vil ha vakter og vet ikke helt hva inntekten vil bli eller hva jeg har til overs...får se om jeg kan få et lavt belop på avtale?

Du må ha noe konkret av inntekt å slå i bordet med. Kanskje jobb som du ikke vet hva du inntekten blir..? Hvordan skal kreditor forholde seg til slikt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må ha noe konkret av inntekt å slå i bordet med. Kanskje jobb som du ikke vet hva du inntekten blir..? Hvordan skal kreditor forholde seg til slikt?

Den konkrete inntekten jeg har er leieinntektt. Den blir også satt opp med 1000 kr f.o.m. august (var veldig lav tidligere). Boligen jeg eier er ganske dyr og er bare belånt til 20%.

Håper jeg får en kontrakt på inntekten jeg vil ha her ganske raskt...

AnonymBruker
Skrevet

Den konkrete inntekten jeg har er leieinntektt. Den blir også satt opp med 1000 kr f.o.m. august (var veldig lav tidligere). Boligen jeg eier er ganske dyr og er bare belånt til 20%.

Håper jeg får en kontrakt på inntekten jeg vil ha her ganske raskt...

Kan man sette opp leie så mye om gangen? :sjokkert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan man sette opp leie så mye om gangen? :sjokkert:

Ja, kan sette opp til "gjengs leie" når de har bodd der en stund.

Leien var veldig lav i utgangspunktet - jeg hadde dårlig tid ift. å leie den ut, så la den ut underpriset.

AnonymBruker
Skrevet

til pass for deg. dårlige betalere bør straffes hardt

Håper du har en fin kveld...

Anonymous poster hash: 128b5...adb

AnonymBruker
Skrevet

Ring namsmannen! De selger ikke boligen for et så lite beløp når pengene kan komme ved vanlig lønnstrekk. Alle parter ønsker å få til en best mulig løsning og det er mer fleksibelt enn du tror, men du får nok ikke så mye tid på deg. Opprett kontakt.

Du skal ha fått noen varsler om dette fra før. Minst 3 brev, men det kommer litt an på hva det er.

Brevet fra namsmannen skal gå til den folkeregistrerte adressen. Hvis det ikke er gjort det har de gjort en litt slett jobb...

Anonymous poster hash: 95fc0...3a1

AnonymBruker
Skrevet

Men kjære vene, kan ikke bare be foreldrene dine om et lån?? Hvor mange tråder har du laget om dette her nå? Og for hver gang sitter du enda finere i det. Nå må du se til å få ordnet opp her. Selg den jævla leiligheten om det er det som må til.

Anonymous poster hash: 89cf2...ed9
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...