AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Del Skrevet 7. mai 2014 Når man skriver prosenter som kommatall (f. eks. 95% = 0,95), hva kaller man da kommatallet? Anonymous poster hash: d22f1...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. mai 2014 #2 Del Skrevet 7. mai 2014 (endret) Desimaltall Endret 7. mai 2014 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Del Skrevet 7. mai 2014 Desimaltall Jeg er ikke på jakt etter et annet ord for kommatall (som jeg nok egentlig burde kalt et desimaltall), men ord på prosent skrevet som desimaltall.Anonymous poster hash: d22f1...4af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likeasir Skrevet 7. mai 2014 #4 Del Skrevet 7. mai 2014 Aldri hørt noe spesielt uttrykk for dette. Prosent skrevet som desimaltall er jo bare en brøk som regnes ut, altså divisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noisy Skrevet 8. mai 2014 #5 Del Skrevet 8. mai 2014 Andel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 10. mai 2014 #6 Del Skrevet 10. mai 2014 Jeg tror ikke dette desimaltallet har noen benevning. Min erfaring er at beregningsresultater gis i prosent, mens sannsynlighet gis med et slikt tall mellom 0 og 1. For eksempel: En undersøkelse viser at 95 % av de spurte likte brunost bedre enn gulost. Da er sannsynligheten for at neste kunde vil foretrekke brunost fremfor gulost 0,95. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2014 #7 Del Skrevet 10. mai 2014 En undersøkelse viser at 95 % av de spurte likte brunost bedre enn gulost. Da er sannsynligheten for at neste kunde vil foretrekke brunost fremfor gulost 0,95. Det kommer da an på hvem og hvor mange man har spurt, så det er ikke så enkelt.Anonymous poster hash: c5f1a...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå