AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #21 Skrevet 7. mai 2014 Syns bunader er stygge, og ikke liker jeg is eller pølser. Blir sliten av folkemengder. God mat skal jeg lage meg på 17.mai men det gjør jeg hver lørdag uansett Pleier vanligvis å være i Frankrike på 17.mai, takler ikke å være i Norge egentlig på den dagen. Anonymous poster hash: e7aef...72c
Tøytigern Skrevet 7. mai 2014 #22 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er enig med ts og en til her. 17 mai er blitt et massekonsum. Tenker på all den maten, isen, kakene og grillmaten folk kjøper inn, som går i søpla fordi de kjøpte for mye.. Trist, synes jeg. Men det jeg reagerer mest på er den ekstremt nasjonalpatriotiske romantikken som skyller over folkemengden. Tre ganger tre hurra for flagget som vaier fritt over byen, mens Terje Vigen ror til England etter brød og Kong Håkon gjemmer seg under bjerkene på Hamar, på vei i eksil for tyskerne. Jammen er vi et langstrakt, værhårdt folk, som tar vennlig imot alle godt integrerte, nye landsmenn i bunad,denne dagen... Man kan bli sliten av mindre.
Irovar Skrevet 7. mai 2014 #23 Skrevet 7. mai 2014 Ser ikke noe negativt med å rømme til fjells?! Norsk natur er jo varemerket vårt. 1
tøydokka Skrevet 7. mai 2014 #24 Skrevet 7. mai 2014 jeg liker ikke store folkemengder og bråk, og har holdt meg innendørs de siste 14 årene på denne dagen. Det betyr ikke at jeg ikke setter pris på at norge er et fritt land med egen grunnlov.. Men for meg blir denne dagen spetakkel og oppstyr fremfor feiring..
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #25 Skrevet 7. mai 2014 Skal heller ikke feire 17. mai, men det er fordi jeg ikke har noen å feire med.. Elsker egentlig den dagen! Anonymous poster hash: 7a8c9...33d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #26 Skrevet 7. mai 2014 Har ikke feiret 17.Mai på flere år jeg. Men det er på grunn av sosial angst da. men det gjør meg ingenting. Kun det dumme toget som starter så forbaskede tidlig, og som må absolutt gå rett forbi huset mitt. Anonymous poster hash: c538e...d61
Petalouda Skrevet 8. mai 2014 #27 Skrevet 8. mai 2014 Skal heller ikke feire 17. mai, men det er fordi jeg ikke har noen å feire med.. Elsker egentlig den dagen! Anonymous poster hash: 7a8c9...33d Det er bare å gå ut døren og feire med hele Norge 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå