AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Nei jeg er ikke så glad i 17 mai. Greit at det er grunnlovsdagen og alt det der. Men alt dette maset rundt denne dagen? Nei. Jeg lever godt uten bunader og 17 mai tog og stivpyntede 17 maibord. Jeg blir hjemme eller på fjellet. I år også Anonymous poster hash: 66a8d...758 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Ok. Lykke til. Anonymous poster hash: d0e74...591 4
Hoppetaujenta Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Jeg tror at jeg også blir hjemme, eller tar meg en tur i skogen hvis været er levelig.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 Ok. Lykke til. Anonymous poster hash: d0e74...591 Takk Men ellers ønsker jeg alle andre en fin dag da Anonymous poster hash: 66a8d...758
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #5 Skrevet 7. mai 2014 Trenger man å være negativt innstilt til 17. mai? Vi feirer grunnlovsdagen, det er ingen som sier man må feire med bunad og pølser og skrikende unger i Storgata. Jeg digger 17. mai, jeg - men jeg feirer den gjerne på fjellet med bikkja Anonymous poster hash: 60fd1...fdd 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #6 Skrevet 7. mai 2014 Trenger man å være negativt innstilt til 17. mai? Vi feirer grunnlovsdagen, det er ingen som sier man må feire med bunad og pølser og skrikende unger i Storgata. Jeg digger 17. mai, jeg - men jeg feirer den gjerne på fjellet med bikkja Anonymous poster hash: 60fd1...fdd Nei det er mange som sier man ikke må, men det er også de som stiller spørsmålstegn ved deg dersom du vagger gjennom sentrum i joggebuksen på vei til fjellet. Ville bare ha en positiv motvektstråd Anonymous poster hash: 66a8d...758 1
Tøytigern Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 Tenk om alle begynte å boikotte 17 mai. Da ville det blitt like trist i Norge den dagen som det er i Sverige 6.juni... Nei, TS. Jeg syns du skal feire. I det minste litt. Med et lite flagg eller nasjonalfargede servietter på bordet, i allefall og noe godt å spise og drikke. Pluss en søttendemaisløyfe på klærne, hvis du bare har vanlige hverdagsklær. Du må jo ikke feire helt vilt. 2
Tøytigern Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Nei det er mange som sier man ikke må, men det er også de som stiller spørsmålstegn ved deg dersom du vagger gjennom sentrum i joggebuksen på vei til fjellet. Ville bare ha en positiv motvektstråd Anonymous poster hash: 66a8d...758 Kan ikke si at russen er spesielt rent og pent kledd den 17de. Men de feirer likevel. Man må ikke kle seg opp. Så lenge man titter litt ut døren, er det bra. Man kan jo ha med et flagg..
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Tenk om alle begynte å boikotte 17 mai. Da ville det blitt like trist i Norge den dagen som det er i Sverige 6.juni... Nei, TS. Jeg syns du skal feire. I det minste litt. Med et lite flagg eller nasjonalfargede servietter på bordet, i allefall og noe godt å spise og drikke. Pluss en søttendemaisløyfe på klærne, hvis du bare har vanlige hverdagsklær. Du må jo ikke feire helt vilt. Nei beklager, men det er akkurat slikt jeg ikke liker. Jeg liker at flagget er på flaggstangen og ikke alle andre steder. Mat og drikke nyter jeg ofte, selv enkel mat. Så det er ikke maten det står på. Anonymous poster hash: 66a8d...758 1
Tøytigern Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Nei beklager, men det er akkurat slikt jeg ikke liker. Jeg liker at flagget er på flaggstangen og ikke alle andre steder. Mat og drikke nyter jeg ofte, selv enkel mat. Så det er ikke maten det står på. Anonymous poster hash: 66a8d...758 Så lenge man flagger litt så er det jo bra
Gjest heihade Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Har ikke bevegd meg ut på denne dagen på sikkert 3 år. Det er ikke så veldig bevisst egentlig. Jeg bare husker ikke at det er 17. mai og når det faktisk slår meg føler jeg ikke helt behovet. Foretrekker å bevege meg ute i gatene på dager der det er litt roligere. Synes uansett det er flott at andre gidder å feire denne dagen. Vi skal være stolte og takknemlige for det landet vi lever i. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er glad for at Norge er et fritt land etc, men jeg liker ikke all ståheien som folk holder på med. Jeg trenger ikke å ha på meg flagg og alle de ytre tingene for å ha det bra med meg og nasjonaldagen. Jeg syns at folk flest gjør det samme med 17 mai som de gjør med julen. Det er så mye unødvendig staffasje rundt alt sammen. Tingfiksering, mas og unger som skal bruke masse penger til alt de har lyst på. Det har visst bare blitt sånn og ingen tenker noe mere over det. Alle gjør som de andre gjør, slik de alltid har gjort det. Det vil ikke jeg, men jeg er ikke negativ til 17 mai for det. Jeg bare velger å bruke den dagen litt annerledes enn flertallet. Anonymous poster hash: fc304...bda 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Så lenge man flagger litt så er det jo bra Ja, jeg burde vel si at det er alt maset og styret og overforbruket jeg ikke liker ved 17 mai. Her en dag så jeg noen som hamstret fløyter, snop osv med de typiske 17 mai utseendet på tingene. Sukker og søppel, servietter, plast og hva mer. Hvor ble det av den helt enkle 17 mai feiringen, med vanlig middag og enkel dessert? Nå skal alt være is og taco til du sprekker. Stivpyntet og helst i dyre bunader. For å sette det på spissen....... Anonymous poster hash: 66a8d...758 2
Gjest Silverstream Skrevet 7. mai 2014 #15 Skrevet 7. mai 2014 Elsker 17. mai, gleder meg til å ha på meg bunaden og spise mye pølser, is og brus
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er glad for at Norge er et fritt land etc, men jeg liker ikke all ståheien som folk holder på med. Jeg trenger ikke å ha på meg flagg og alle de ytre tingene for å ha det bra med meg og nasjonaldagen. Jeg syns at folk flest gjør det samme med 17 mai som de gjør med julen. Det er så mye unødvendig staffasje rundt alt sammen. Tingfiksering, mas og unger som skal bruke masse penger til alt de har lyst på. Det har visst bare blitt sånn og ingen tenker noe mere over det. Alle gjør som de andre gjør, slik de alltid har gjort det. Det vil ikke jeg, men jeg er ikke negativ til 17 mai for det. Jeg bare velger å bruke den dagen litt annerledes enn flertallet. Anonymous poster hash: fc304...bda Det er slikt jeg tenker også. Anonymous poster hash: 66a8d...758 1
Gjest Silverstream Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Stivpyntet og helst i dyre bunader. For å sette det på spissen....... Anonymous poster hash: 66a8d...758 Bunader er jo et plagg man har gjennom hele livet, altså en investering. Og det er ikke bare på 17. mai man har på seg bunaden, den passer til det meste Elsker å se folk i bunad, uansett kroppsfasong man har, så sitter den fint på deg.
Gjest Tris Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Jeg er enig med ts og en til her. 17 mai er blitt et massekonsum.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #19 Skrevet 7. mai 2014 Bunader er jo et plagg man har gjennom hele livet, altså en investering. Og det er ikke bare på 17. mai man har på seg bunaden, den passer til det meste Elsker å se folk i bunad, uansett kroppsfasong man har, så sitter den fint på deg. Akk, hvor mange jeg kjenner som har vært helt på styr med å forsøke å slanke seg, og oppdaget at bunaden var for liten på 17 mai........ Anonymous poster hash: 66a8d...758
Tøytigern Skrevet 7. mai 2014 #20 Skrevet 7. mai 2014 Ja, jeg burde vel si at det er alt maset og styret og overforbruket jeg ikke liker ved 17 mai. Her en dag så jeg noen som hamstret fløyter, snop osv med de typiske 17 mai utseendet på tingene. Sukker og søppel, servietter, plast og hva mer. Hvor ble det av den helt enkle 17 mai feiringen, med vanlig middag og enkel dessert? Nå skal alt være is og taco til du sprekker. Stivpyntet og helst i dyre bunader. For å sette det på spissen....... Anonymous poster hash: 66a8d...758 Veldig enig. Jeg foretrekker den avstressede feiringen med vanlig middag og enkel dessert. Jeg slår til med kake til kaffen, men ellers er det fint lite jeg gjør av "obligatoriske" ting som skal foregå ute i byen og rundt på disverse skolegårder og i parker. Dressen tar jeg av når jeg kommer hjem, etter å ha hørt på en tale og sunget litt nasjonalsang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå