Gå til innhold

Kjøpt ny bolig - lekker vann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vel, jeg kjøpte en leilighet for noen måneder siden. Inntil nylig har jeg dusjet hos kjæresten og på treningssenter. Men etter å ha begynt å bruke dusjen her hjemme noen ganger, fant jeg ut at det lekker vann av dusjen. Det renner altså vann ut av dusjhodet. Det stopper dersom jeg skrur av hovedkrana for vask og dusj på badet, men kan jo ikke drive å skru av og på denne.

Hva kan dette være? Og hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: ddc67...28d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min umiddelbare tanke er jo at det er et problem med dusjarmaturen. Bytt dusjarmaturet - så er problemet sannsynligvis fikset... Dette er en såpass liten kostnad at du neppe får det dekket via noe kjøpsforsikring, men om badet er helt nytt kan det jo være at du kan reklamere om du har fått kvittering på kjøpet av forrige eier..

Anonymous poster hash: b7edb...8ab
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, men hva er dusjarmatur? og er det lett å bytte det på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, men hva er dusjarmatur? og er det lett å bytte det på egenhånd?

Dusjarmaturet er det som er festet i veggen med vridere på som du slår av og på vannet med.. Jeg ville ikke prøvd å bytte noe sånt på egen hånd men hadde kontaktet en rørlegger. Han kan også fastslå om problemet er selve armaturet og om det eventuelt kan repareres heller enn byttes ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dusjarmaturet er det som er festet i veggen med vridere på som du slår av og på vannet med.. Jeg ville ikke prøvd å bytte noe sånt på egen hånd men hadde kontaktet en rørlegger. Han kan også fastslå om problemet er selve armaturet og om det eventuelt kan repareres heller enn byttes ut..

Selve dusjarmaturet koster rundt 1000 kroner for en rimelig type av et anerkjent merke (kjøpt på nettet f.eks.), så jeg ville ikke ha vurdert reparasjon.

Men selv om jeg ikke ville ha tatt bryderiet med å lage en langvarig sak og krangel, så ville jeg forsøkt å klage på salget. Hvis selger visste at armaturet var defekt, burde han/hun ha opplyst om det eller reparert det. Men som forrige AB skriver, det er avhengig om det er et nytt eller gammelt bad.

Armaturet er ikke dyrt, men det er rørlegger!

Hvis du kjenner noen som er litt handy, ville jeg bedt om hjelp til å montere et nytt i stedet for å bruke en dyr rørlegger.

Er det bare litt drypp nå og da i en stund etterpå, eller er det mer vann som kommer?

Jeg fikk nylig renovert mitt bad, og oppdaget etter en stund at blandebatteriet lakk. Feilvare.

Jeg klaget, og fikk det skiftet. De prøvde å overbevise meg om at jeg kunne gjøre det selv, men jeg hadde jo ikke egnet utstyr.

Anonymous poster hash: 9ebcc...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...