Gå til innhold

Får ikke knekken på soppinfeksjon!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har et problem med en soppinfeksjon som aldri aldri vil gå bort!

Jeg fikk først sopp av at jeg hadde mye sex med kjæresten min en periode..jeg fikk sopp og behandlet det med en gang med canesten engangskur (1 stikkpille + krem). Kløen og svien gikk bort, og jeg trodde jeg var kvitt soppen. Noe jeg lurte på var at jeg fortsatt var veldig "våt" i skjeden. Merket ikke noe rart på utfloden, men så har jeg aldri vært noe flink til å se forskjell fra vanlig eller annerledes heller. Men det som var rart var at jeg aldri aldri har vært særlig våt i skjeden. Har alltid måttet bløyte mye med spytt for at kjæresten skulle kunne trenge inn.

Etterhvert fikk jeg soppinfeksjon igjen. Kjæresten min ble behandlet osv. Men jeg fikk sopp igjen..det virket som den nektet å bli borte! Fikk det opp igjen fire ganger på to mnd. (Jeg har heller ikke mensen pga p-sprøyten).

Nå nylig har jeg vært med gynekolog, ingenting er i veien, men jeg har sopp. Jeg har brukt to Diflucan tabletter oralt og har behandlet meg med en 6 dagers canesten kur, da jeg hørte den var sterkere enn engangskuren. Det som er så irriterende er at jeg fortsatt er våt nedentil og har mer utflod enn vanlig, uten at jeg ser noe er galt med den. Jeg har nå derfor mistanke om at soppen ikke er borte, at den koser seg der inne ennå, men at jeg ikke har "utbrudd", da jeg ikke kjenner noen plager.

Så nå lurer jeg på om noen har vært i samme situasjon, og om noen har råd til hva jeg skal gjøre videre? Er så irriterende at jeg skal ha denne "væsken" i skjeden (som jeg kjenner er der hver gang vi har sex..når jeg vet det ikke er vanlige kjønnssafter en får når en blir kåt). Er det noen som vet hva jeg skal gjøre for å bli helt kvitt soppen? Jeg vet hva jeg bør unngå, men..noe middel for å bli kvitt denne "væsken"?

hjelp meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilleulv

Klipte ut dette fra en annen tråd om soppinfeksjon jeg:

"Jeg har slitt leeeenge med dette... Så jeg har ganske mye erfaringer kan du si. Du bør avstå fra sex til du er bra igjen. Dette fordi du blir så sår i huden der at du bare for nye og nye rifter som det gror sopp i... Ta 1 vagitorie, og i tillegg bør du være flink med kremen, helst smøre deg 3-4 ganger om dagen i minst 1 uke. I tillegg bør du ta en kur med Vivag (melkesyretabletter etterpå).

Andre forebyggende tiltak:

- Bruk kun bomullstruser

- Bruk vaskepulver og skyllemiddel merket "Sensitive"

- Bruk ikke resirkulert toalettpapir som er parfymert (kjøp heller hvitt papir)

- Skyll skjeden 2 ganger om dagen med eddikskyllevann (1 dl edikk blandes i 1 liter vann, bruk en sprøyte eller øreskylleballong)

Jeg har erfart at når man først får dette svineriet, så kan det være vanskelig å bli kvitt. Derfor er det viktig å fullføre behandlingen nøye... "

:) Håper dette var til hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet
- Skyll skjeden 2 ganger om dagen med eddikskyllevann (1 dl edikk blandes i 1 liter vann, bruk en sprøyte eller øreskylleballong)

Du kan også bruke melkesyre, de kan blande dette til deg på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Gjest Anonymous
Intimvask med Cultura,

drikk mye Cultura.

Altså vaske seg med cultura melk som man får kjøpt i dagligvarebutikken?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Klipte ut dette fra en annen tråd om soppinfeksjon jeg:

"Jeg har slitt leeeenge med dette... Så jeg har ganske mye erfaringer kan du si. Du bør avstå fra sex til du er bra igjen. Dette fordi du blir så sår i huden der at du bare for nye og nye rifter som det gror sopp i... Ta 1 vagitorie, og i tillegg bør du være flink med kremen, helst smøre deg 3-4 ganger om dagen i minst 1 uke. I tillegg bør du ta en kur med Vivag (melkesyretabletter etterpå).

Andre forebyggende tiltak:

- Bruk kun bomullstruser

- Bruk vaskepulver og skyllemiddel merket "Sensitive"

- Bruk ikke resirkulert toalettpapir som er parfymert (kjøp heller hvitt papir)

Jeg har erfart at når man først får dette svineriet, så kan det være vanskelig å bli kvitt. Derfor er det viktig å fullføre behandlingen nøye... "

:) Håper dette var til hjelp

Men hvor ofte skal man skylle skjeden i eddikvann? Hver dag gjennom hele måneden eller til bestemte tider?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...