Zilas Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Takk for svar Endret 7. mai 2014 av Zilas 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Hun kalte ikke søsteren din for en hore.Anonymous poster hash: 5b3e4...238 17
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Høres ut som hun bare satte det på spissen og skjønte i det hun sa det og så reaksjonen din at det bare ble feil. Hun har jo sagt unnskyld. Anonymous poster hash: b2e4c...497 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #4 Skrevet 7. mai 2014 1: Herregud så barnslige dere er, begge to! Fordomsfulle og kverulerende, er det mulig. Og dere skal være voksne? 2: Har dere ingen ting bedre å gjøre enn å diskutere hva en trettenåring skal studere årevis frem i tid?? Jenta kommer til å bestemme og ombestemme seg ørten ganger innen den tid, og dette bruker dere tid på å sitte å kverulere om? 3: Hun er ikke spesielt flink til å diskutere når hun tyr til så billige argumenter. Det var teit sagt, men nei - det hun sa var absolutt ikke det samme som å kalle søsteren din en hore. 4: Du overreagerer. Veldig. Anonymous poster hash: 0f9e8...1a3 11
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #7 Skrevet 7. mai 2014 *FOR SÅ VIDT Ellers syntes jeg egentlig hun pekte på noe veldig korrekt, og at det egentlig var et veldig godt svar til deg. Anonymous poster hash: c37da...15e 5
Gjest heihade Skrevet 7. mai 2014 #8 Skrevet 7. mai 2014 (endret) Hun dro en dum sammenligning som hun unnskyldte seg for. Jeg ville vært mer bekymret for at dere faktisk sitter og diskuterer hva det er bra nok for deg at søsteren din gjør med livet sitt. Er enig med kjæresten din ang fordommene dine. Håper ikke søsteren din vet at du har så sterke meninger om henne og lar seg påvirke av dette. Hun bør få velge studie etter hva hun selv ønsker når den tid kommer. Endret 7. mai 2014 av heihade 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #9 Skrevet 7. mai 2014 Eh nei det var bare en slengbemerkning for å sette noe på spissen. Poenget var at man kan utmerke seg innen mange områder hvis man jobber hardt nok - det betyr ikke at man skal utdanne seg til det. De fleste kan bli mange ting og den ytterste måten å si dette på er å bruke hore-eksempelet; alle kvinner kan bli horer. Hun kalte henne ikke for en hore. Hun uttalte seg barnslig, men utifra dette virker dere omtrent på samme nivå der. Anonymous poster hash: 6d0d5...e68 3
Irovar Skrevet 7. mai 2014 #10 Skrevet 7. mai 2014 Det ligger vel mer i at du er lei av kveruleringen hennes, men at denne samtalen fikk begeret til å gå over, og dermed, DU overreagerer. Du er nok mer lei av at hun skal ha rett, diskutere og kverulere for enhver pris, enn du vil innrømme. Og egt var den samtalen en filleting, tror nok problemet er større enn som så. Som med alt! Men, jeg kan også ta feil.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #11 Skrevet 7. mai 2014 Hun kalte ikke søsteren din for hore, og jeg tror ikke hun mente noe vondt med det hun sa. Skulle bare sette det på spissen, og så oppdaget hun etterpå at det ble litt feil. Anonymous poster hash: 907eb...25f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #12 Skrevet 7. mai 2014 Du lager et stort poeng av at søsteren din er 13 år, da du diskuterte hva hun skulle studere, regner jeg med du mente når hun blir eldre? En trettenåring studerer ikke juss, så... hun brukte det som en metafor... Gud så sær du er!Anonymous poster hash: ec79b...92a 1
Timza Skrevet 7. mai 2014 #13 Skrevet 7. mai 2014 Hun kalte ikke søsteren din for en hore.Anonymous poster hash: 5b3e4...238 Hvorfor unnskyldningen hvis ikke?
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #14 Skrevet 7. mai 2014 Jeg synes du overreagerer. Hun kalte ikke søstern din en hore. Hun dro kanskje en litt dårlig sammenlikning, men her er du i overkant nærtagende altså. Synes også det er sprøtt at dere sitter å diskuterer hva en trettenåring bør eller ikke bør studere om... seks år? Sju? Åtte? Og du virker ganske fordomsfull rundt dette. Hva som er "bra nok" for henne og i det hele tatt. Som lillesøster hadde jeg synes det siste var værst. At ikke bror hadde tillit til at jeg ville velge noe bra, og at han hadde sterke meninger om hva jeg måtte bruke livet mitt til - og hva jeg IKKE måtte gjøre. Det ville vært verre for meg enn at noen sa "hun kunne sikkert blitt en flink hore også, det betyr ikke at hun burde bli det". Det er jo nesten i nærheten av et kompliment, siden kjæresten din åpenbart mener at hun IKKE burde bli det, at hun kan gjøre det bedre enn som så. Det er ikke en "spissformulering" å si hun kalte søsteren din en hore, det er helt galt i forhold til hva hun faktisk sa. Og hun sa unnskyld. Tror dette handler om noe helt annet, som f.eks. at du er lei av at hun kverulererer. For dette er en ikke-sak. Anonymous poster hash: 14be8...e0a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #16 Skrevet 7. mai 2014 Det heter ikke forsovet, det heter for såvidt! Forsovet er å ha forsovet seg, Anonymous poster hash: c3f81...6d7
Ferny Skrevet 7. mai 2014 #17 Skrevet 7. mai 2014 Seriøst - la nå den 13 år gamle jenten ta stilling til hva hun vil studere selv... en gang om sånn FEM ÅR. Når det er sagt, kjæresten din kalte da ikke søsteren din for en hore. Det var et eksempel - sånn for å få frem at man kan bli alt mulig når man blir stor, uten at det betyr at man vil trives i yrket. Snakk om å lage problemer ut av ingenting. 2
Irovar Skrevet 7. mai 2014 #18 Skrevet 7. mai 2014 Mja, kanskje. Det har nok litt med situasjonen vi er i å gjøre også tenker jeg. Avstandsforhold er vanskelig i utgangspunktet, og hvis man er gretten fra før skal det ikke mye til før det smeller. Som sagt har jeg også at par dårlige egenskaper, og dermed synes jeg ikke jeg skal klage for mye på ting ved henne jeg ikke synes er så farlig. Det skal legges til at jeg svarte på snappen etter et par timer og sa hun var tilgitt. Men hadde som sagt en litt dårlig følelse i dag.. Derfor jeg ville lufte casen. Tror du har svaret der! Rett og slett. Helt greit, så lenge man ikke gjør noe drastisk før man har reflektert nøye gjennom det. Ofte går forhold på en smell der, de angriper før de har rukket roe seg ned og kommet til "fornuft".
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #20 Skrevet 7. mai 2014 Jeg synes det er du som virker urimelig her. Hun kalte jo ikke søsteren din for en hore i det hele tatt, hun brukte yrket som et eksempel. Jeg synes ikke du virker noe mindre kverulant enn henne i det hele tatt. Tvert imot, hun ba deg jo til og med om unnskyldning, for noe som ikke var ment stygt i det hele tatt? Nei, her synes jeg du bør gå inn i deg selv. Både med tanke på såpass sterke fordommer mot humaniora, for å virke unormalt opptatt av din tretten år gamle søsters utdannelse, og for stivbeinhet mot kjæresten. Anonymous poster hash: 680b0...a4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå