Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bodd sammen i 6 måneder og han gidder ikke gjøre noe hjemme. Jeg lager mat, vasker klær, støvsuger... eneste jeg ber han om er å legge sine klær sammen og på plass i skapet, men han gidder ikke det engang!

Jeg har mast en uke, men klærene ligger fortsatt bare på den andre sofaen vår. Når jeg tar det opp sier han bare " du viste hvordan jeg var da vi ble sammen"

Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre.. jeg har fortalt han at jeg blir både frustrert og lei meg, men han tar det ikke seriøst. Det kan nevnes at vi begge er under 25 og det er første gang han ikke bor hjemme hos mamma...

SUKK!

Anonymous poster hash: 608d9...446
Videoannonse
Annonse
Gjest Keikolina
Skrevet

De forandrer seg ikke

AnonymBruker
Skrevet

Streik!

La han vaske sine egne klær!

Slutt å varte opp med mat!

La han rydde etter egen matlaging!

Ikke rydd etter han!

Spør etter en uke eller to om det er slik han vil ha det?

Rydd bare det du må for å komme fram, og det du rydder legger du i en svartsekk..

Anonymous poster hash: c9dd0...307
  • Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Sett foten ekstremt hardt ned. Det virker som om det er en del jenter her inne som ikke tør å blir forbanna. Og det er det du skal blir. Bli RASENDE og gi grei beskjed. Eneste som funker.

Anonymous poster hash: b5bf7...368
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Streik!

Ikke rydd etter han!

Rydd bare det du må for å komme fram, og det du rydder legger du i en svartsekk..

Dette. Han fortsetter sånn fordi det er behagelig. Og fordi du lar ham. Lag mat til deg selv, rydd opp dine egne ting, vask dine klær. "Gidder ikke du bidra, så gidder ikke jeg det heller" kan du svare med når han spør. Kommer garantert til å se ut som et lite helvete en stund der, men forhåpentligvis kan det fungere. Ikke vær redd for å få folk på besøk i den perioden heller, at det ser ut som det gjør er hans feil - og jeg hadde jaggu ikke vært redd for å forklare akkurat dét.

Anonymous poster hash: 0a67f...375

• Liker 13
Skrevet

Streik!

Ikke rydd etter han!

Jepp, dette er det samme rådet jeg hadde tenkt å gi :) Hva gjorde han før dere flyttet sammen? Selvsagt skal du rydde og vaske slik at det blir en noenlunde grei standard i leiligheten, men nekt å vaske og rydde hans ting :)

• Liker 1
Skrevet

Når jeg tar det opp sier han bare " du viste hvordan jeg var da vi ble sammen"

Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre.. jeg har fortalt han at jeg blir både frustrert og lei meg, men han tar det ikke seriøst

Her høres det dessverre ut som at du har blitt sammen med en som ikke har særlig respekt for deg som person. En som synes det er greit at dama drar lasset, mens han selv lener seg tilbake og er lat.

Når du sier at du vil ha team-arbeid i forholdet, "tar han det ikke seriøst" og svarer med et umodent "du visste hvordan jeg var da vi ble sammen", som igjen betyr: jeg har ikke tenkt til å forandre meg for deg.

Jeg ville rett og slett tatt det forholdet der som en dårlig erfaring, og funnet meg en motsatt type partner. En som har litt moral, og som IKKE synes det er greit at dama ufrivillig blir hushjelpen i forholdet.

Tenk deg med et par barn på lasset da, og når dere begge har fulltidsjobber, og skal styre økonomi og planlegging sammen også?

Nei, gå mens du kan.

• Liker 6
Gjest Mojitoo
Skrevet

Sett foten ekstremt hardt ned. Det virker som om det er en del jenter her inne som ikke tør å blir forbanna. Og det er det du skal blir. Bli RASENDE og gi grei beskjed. Eneste som funker. Anonymous poster hash: b5bf7...368

Helt enig! Om man bor sammen så er man to om det. Og skjønner han ikke det så SØRG for at han virkelig forstår det.

• Liker 2
Skrevet

Streik!

Ikke rydd etter han!

Mja, men skal TS virkelig gidde å finne seg i å bli "den masete mammaen" i forholdet? Fortjener hun ikke bedre? En som ikke må "oppdras", hales og draes i?

Dessuten er jeg redd menn som det der kan ta i et lite skippertak, og så er det over til gamle synder igjen så fort det har gått noen uker.

Mon tro hvem som får ene-ansvaret for bleieskift av fremtidige barn?

• Liker 2
Gjest Tris
Skrevet

Enkelte menn vil kun begynne å snakke om hysteriske damer når damen setter ned foten og blir forbannet. Det varer en stund og så glir det tilbake til som før.

Nei, ts er nødt til å dumpe han fordi han ikke har respekt for henne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det samme som de over. La han ordne for seg selv, klarer han ikke det og du ikke klarer å banke noe vett inn i skallen hans innen rimelig tid bør du bare gå.

Har ei venninne som var i et forhold og bodde sammen med en sånn. Hun fortalte at han aldri gadd å brette sammen klærne eller putte de i skapet, så hun gikk til innkjøp av en ekstra "skitten"tøyskurv og bare la klærne hans oppi den når de hadde tørka.. Ikke gjorde han noe annet i hjemmet heller. Det ble, like greit, slutt mellom de.

Anonymous poster hash: 02ec4...791
  • Liker 2
Skrevet

Noen må faktisk oppdras litt når de kommer rett fra mamma ja. Det som skiller klinten fra hveten er hvordan de takler det :P

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har bodd sammen i 6 måneder og han gidder ikke gjøre noe hjemme. Jeg lager mat, vasker klær, støvsuger... eneste jeg ber han om er å legge sine klær sammen og på plass i skapet, men han gidder ikke det engang!

Jeg har mast en uke, men klærene ligger fortsatt bare på den andre sofaen vår. Når jeg tar det opp sier han bare " du viste hvordan jeg var da vi ble sammen"

Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre.. jeg har fortalt han at jeg blir både frustrert og lei meg, men han tar det ikke seriøst. Det kan nevnes at vi begge er under 25 og det er første gang han ikke bor hjemme hos mamma...

SUKK!

Hvordan er han i senga?

Er det du som gir og gir der også?

Anonymous poster hash: 3c897...0c6

Skrevet

Inlegg som dette gjør meg litt ekstra forelska i mannen min kjenner jeg. <3

• Liker 8
Skrevet

Inlegg som dette gjør meg litt ekstra forelska i mannen min kjenner jeg. <3

Samme her :) Flinke mannen :)

• Liker 1
Skrevet

Samme her :) Flinke mannen :)

<3 <3 <3

• Liker 1
Gjest Tris
Skrevet (endret)

Noen må faktisk oppdras litt når de kommer rett fra mamma ja. Det som skiller klinten fra hveten er hvordan de takler det :P

Noen er ikke verdt å bruke sin energi på å oppdra, og strengt tatt skal det være unødvendig å måtte oppdra kjæresten sin. Det fører bare til brudd allikevel. Hvorfor tror du en kjæreste ofte blir sur og misfornøyd på dama? Jo, fordi hun tar på seg en oppdrager-rolle. Hvor ofte hører du ikke om menn som blir forbannet fordi dama forteller de hva de skal gjøre og ikke gjøre?

Edit: Hvis det var det du mente, og jeg ikke misforsto deg da..

Endret av Tris
  • Liker 3
Skrevet

Noen er ikke verdt å bruke sin energi på å oppdra, og strengt tatt skal det være unødvendig å måtte oppdra kjæresten sin. Det fører bare til brudd allikevel. Hvorfor tror du en kjæreste ofte blir sur og misfornøyd på dama? Jo, fordi hun tar på seg en oppdrager-rolle. Hvor ofte hører du ikke om menn som blir forbannet fordi dama forteller de hva de skal gjøre og ikke gjøre?

Edit: Hvis det var det du mente, og jeg ikke misforsto deg da..

Nei, nei, jeg er helt enig med deg! :)

• Liker 1
Skrevet

Nå bodde samboeren med eksen sin i 8 år, det var hun som ryddet og vasket etter han hele tiden. Etter det ble slutt var han ikke så flink til å rydde leiligheten sin, det er farlig å ha andre som rydder og vasker etter deg over flere år... Nå som vi bor sammen har jeg sagt til han at så lenge han er sammen med meg, blir han pent nødt til å finne seg i rydding og vasking. Sånn kjempeflink er han ikke, men det blir gjort uten at jeg må mase 10 ganger :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...