Gå til innhold

Har "venner" på Facebook som jeg gjerne vil glemme for alltid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg skrev "venner", er fordi de egentlig ikke er vennene mine lenger. De var kanskje bedre venner før, vi var en gjeng, men det er vi ikke lenger. Vi har glidd fra hverandre, eller rettere sagt så har jeg glidd fra dem.

Jeg har alltid følt meg jævlig deppa og utestengt av de. Det meste av livet mitt. Noen av dem utfryste meg på ungdom/videregående skole, men det har det på en måte glemt. De vet ikke at de var sånn nå. Tror ikke de vet hvor stor skade de gjorde på meg. Jeg selvskadet en godt stund, har nå synlige arr for livet, jeg gjorde det fordi jeg følte meg så lite verdt, og følte meg som en liten dritt når jeg var sammen med dem, de utfryste meg, de var frekke og hakket på meg.

Jeg sliter fortsatt med depresjoner og angst pga det. Og jeg får på en måte de samme følelsene når de poster ting på facebook, når de er sammen, blitt gode venner noen av dem. Uten meg, jeg skjønner jo det. Jeg vil jo egentlig ikke være med noen av dem lenger.. Men uansett.. gjør det så vondt, fordi da føler jeg at jeg ikke har noen venner lenger. Hvis jeg sletter de fra livet mitt blir de sikkert sånn "hææ hvorfor gjorde du det?! Hva skjer? Hva har jeg gjort?" osv.. men orker ikke det.. Føler jeg har det bedre hvis jeg ikke tar kontakt med dem. Jeg vil finne meg noen bedre venner.. Som jeg trives å være med. En ny start.

Jeg vil slette de fra facebook, men jeg er så redd for at de skal gå helt bananas og slikt.. Jeg har jo aldri kontakt med de lenger uansett, så hva er vitsen?? Jeg får bare vondt av dem uansett.

Anonymous poster hash: 544db...1ba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slett og blokker dem da.

Om du ikke har kontakt med dem tviler jeg på at de gidder oppsøke deg om du forsvinner fra Facebook for dem.

• Liker 4
Gjest Timber
Skrevet

Om du ikke har kontakt med de, så hadde jeg slettet de. Evt blokkert de også.

Om du ikke ønsker å ta den diskusjonen om hvorfor man slettet hvem, så tar du og huker av at du ikke får noen oppdateringer fra de i tilegg til å lage en gruppe der du putter alle slike mennesker og så kan du også skjule hva du skriver fra de.

Gjest Pheel
Skrevet

Du får det jo garantert bedre av å bare slette dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan fortelle dem at du har kommet deg videre i livet. Så sletter du og blokkerer dem. Og lever livet ditt :)

Anonymous poster hash: bbffe...085

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror alle har godt av å "rydde" opp på Facebook innimellom! Jeg gjør til stadighet det.

Har lav toleranse inn på der ;)

For mye tær, de er slettet

Skifter profilbilde hver dag, de er slettet

Rasistiske holdninger, slettet

Ikke snakket med på flere år, slettet

Bare mat og baby, slettet (ja altså ikke gode venninner og familie)

Tror det er viktig og reflektere over hva man blir eksponert for hver dag, mange ganger om dagen, det påvirker negativt i lengden.

Anonymous poster hash: 6c822...d68

• Liker 2
Skrevet

Ikke ta Facebook så alvorlig seriøst at du ikke kan slette og blokkere mennesker du ikke har noenting med å gjøre lengre. De virkelig betydningsfulle er i livet ditt uansett. Blir noen som du ikke har noe med å gjøre,sure,så er det ikke så farlig vettu. Slett og blokker. Pust ut, ikke tenk og ta ett steg fremover i livet ditt. Smil og vær glad for ditt kloke valg!

Skrevet

Slett og eventuelt blokker. Bare gi de et kort svar om at du har ryddet opp i vennelisten din på facebook hvis de spør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...