AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #1 Skrevet 7. mai 2014 Inspirert av et annet innlegg her inne: Hvordan gå fra 6-7 måltider per dag, til 3? (Frokost, lunsj, middag, hvor middagen må komme seinest kl 18 pga små barn). Jeg er lærer, og med friminutt etter hver time tar jeg nesten alltid et knekkebrød eller en gulrot. Spiser selv om jeg er mett, i frykt for plutselig å bli bråsulten når jeg underviser. Noen tips til hvordan jeg skal klare å spise kun 3 måltider? Hvor mye bør jeg spise til hvert måltid? Føler at jeg blir så fort mett, klarer ikke å spise så mye i slengen. (Jeg er forøvrig 165 cm og 67 kg. Målet er en vektnedgang på 0,5 kg i uka. Jogger to ganger, og trener tung styrke 1 gang i uka.)Anonymous poster hash: 703fa...f35
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #2 Skrevet 7. mai 2014 Jeg glemte å nevne årsaken: Jeg spiser sunt,men for mye og for ofte. Vil få kontakt med sultfølelsen min igjen, og slutte å bruke så mye tid på å tenke på/lage/spise/glede meg på mat. Anonymous poster hash: 703fa...f35
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2014 #3 Skrevet 7. mai 2014 Inspirert av et annet innlegg her inne: Hvordan gå fra 6-7 måltider per dag, til 3? (Frokost, lunsj, middag, hvor middagen må komme seinest kl 18 pga små barn). Jeg er lærer, og med friminutt etter hver time tar jeg nesten alltid et knekkebrød eller en gulrot. Spiser selv om jeg er mett, i frykt for plutselig å bli bråsulten når jeg underviser. Noen tips til hvordan jeg skal klare å spise kun 3 måltider? Hvor mye bør jeg spise til hvert måltid? Føler at jeg blir så fort mett, klarer ikke å spise så mye i slengen. (Jeg er forøvrig 165 cm og 67 kg. Målet er en vektnedgang på 0,5 kg i uka. Jogger to ganger, og trener tung styrke 1 gang i uka.)Anonymous poster hash: 703fa...f35 Jeg ikke om du er åpen for et (moderat) lavkarbo-kosthold, men for å skulle få i deg nok kalorier på 3 måltider er nok det å foretrekke da proteiner og fett metter lenge og inneholder mye energi. Jeg synes det er fint å ha et stykke protein (egg/kylling/skinke/kalkun/fisk etc), grønnsaker og fettkilde (kokosolje/olivenolje/smør/nøtter/avokado) til hvert måltid. Da holder jeg meg mett gjennom dagen med tre måltider, og har ikke behov for mer mat. Anonymous poster hash: fb77b...539 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå