Gå til innhold

Hvordan kan høye modeller bruke strl S og XS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvordan kan modeller og andre høye mennesker bruke mindre enn medium uten at klærne blir for korte?

Jeg er 173 høy og synes tilogmed medium kan være for kort. Altså, vanlige bukser blir høyvannsbukser, gensere får 3/4 dels ermer osv.

I just don't get it!

Videoannonse
Annonse
Gjest Pheel
Skrevet

Synes det aller meste av klær er laget til ganske høye folk, jeg, da, sånn litt over snittet.

Ser ofte på de som er litt kortere enn gjennomsnittet at klærne sjelden sitter bra, og hører de også si at det gjerne er vanskelig for dem å finne klær.

Er ikke stor forskjell på oss i høyden, er selv 1.71 og har ikke en eneste gang hatt noe problem med det, og bukser synes jeg alltid blir littegrann for lange også (liker det helt rett).

• Liker 3
Gjest Emera
Skrevet

Jeg har vel også erfaring med at det meste er like langt enten det er i XS eller XXL. Selv er jeg XS og må legge opp ting hele tiden fordi jeg er liten.

Skrevet

Ja, hvordan kan modeller og andre høye mennesker bruke mindre enn medium uten at klærne blir for korte?

Jeg er 173 høy og synes tilogmed medium kan være for kort. Altså, vanlige bukser blir høyvannsbukser, gensere får 3/4 dels ermer osv.

I just don't get it!

De er så slanke at klærene ikke blir "dratt" særlig langt opp. De har som regel små bryster, og smale skuldre og sånne ting. Og ikke noe fett på magen. Ellers er det generelt ikke så stor forskjell i lengden på klær. Men det er jo klart at en kjole blir noe kortere på en person som er 177-78+ enn på en som er 160.

Og som nevnt over, klær lages jo gjerne til høye personer.

Jeg er 178, og bruker ofte S i både kjoler og gensere.

• Liker 1
Skrevet

Oki da tror jeg at jeg skjønner.

Jeg har litt ekstra å ta av, så klærne henger ikke bare rett ned fra skuldrene. De må liksom bruke opp litt av lengden på å sitte rundt overarmer, bryster og mage i tillegg:-)

Haha aldri tenkt på før men det gir mening!

Skrevet

Jeg er 168, og sliter med å finne bukser som ikke "klumper seg" nede ved anklene, bruker S.

AnonymBruker
Skrevet

I just don't get it!

De bruker tommer. 34 tommer i beina om de er lange og xs og s tilsvarer 23-24-25 tommer i livvidde :)

Anonymous poster hash: 9008f...fef

AnonymBruker
Skrevet

Oki da tror jeg at jeg skjønner.

Jeg har litt ekstra å ta av, så klærne henger ikke bare rett ned fra skuldrene. De må liksom bruke opp litt av lengden på å sitte rundt overarmer, bryster og mage i tillegg:-)

Haha aldri tenkt på før men det gir mening!

det vil jo si at du ikke er den størrelsen og lå gå opp i str

Anonymous poster hash: a65dd...1d7

Skrevet (endret)

det vil jo si at du ikke er den størrelsen og lå gå opp i str

Anonymous poster hash: a65dd...1d7

Jeg gjør det :)

Endret av Wonderbitch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...