Gå til innhold

VGTV-Dokumentar (Oljebarna NAV) jeg blir provosert!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg mistet jobben rett før jul og sliter hardt med å finne en ny! Mens de derre oljebarna er noen late drittunger som skulle vært pisket med hestepisk opp av sofaen og ut i arbeidslivet. Har og kraftig nedsatt hørsel på venstre øret og en gammel ryggskade som får ryggen min til å verke og låse seg noen ganger, men fungerte fint i arbeidslivet:)

Endret av Anciol
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har også sett dette. Han nordlendingen som ikke ville jobbe fordi det ikke var "relevant" med tanke på det han ville drive med, mener jeg å huske...

Er dette lov? Altså, hvis jeg vil bli skuespiller så skal NAV betale for at jeg skal slippe å jobbe på Kiwi? Dette gir jo ikke mening. Kan noen forklare dette for meg?

Anonymous poster hash: 51c82...e86
  • Liker 4
Gjest Emera
Skrevet

Migrene kan jo være invalidiserende, men jeg vet ikke om det gjelder for denne jenta da jeg ikke har sett videoen.

AnonymBruker
Skrevet

Ulempen med sykdommer som ikke synes utad, er jo at vi ikke vet hvor plaget en person faktisk kan være. Men det var noe med holdningen hennes som lyste latskap. Men ikke vet jeg...

Anonymous poster hash: c540d...a7b
  • Liker 2
Gjest KrissyHart
Skrevet

... og ENDA en tråd

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Ulempen med sykdommer som ikke synes utad, er jo at vi ikke vet hvor plaget en person faktisk kan være. Men det var noe med holdningen hennes som lyste latskap. Men ikke vet jeg...

Anonymous poster hash: c540d...a7b

Enig. Samtidig synes jeg egentlig ikke noe om VG sin dokumentar. De fleste som går på NAV går altså på NAV for en grunn, og man ser jo også at det fakisk ikke er bare og bare å bli ufør i Norge heller. Pengene de får når de går på AAP er svært lite. Min far går nå på AAP etter å ha jobbet i 30 år på grunn av sykdom, og det er utrolig vondt og tungt å se at han har så dårlig råd siden han får så lite i forhold til det han fikk da han jobbet.

Så jeg synes alle skal tenke seg litt om før man dømmer de som går på NAV som late. Ja, når vi har det sikkerhetsnettet vi har i Norge så vil alltid noen utnytte det, men man får da så lite penger uansett av NAV at det er absolutt ikke noe å skryte av.

Kan og legge til at om dere ser på slutten av filmen så får ikke han gutten lengre penger fra NAV siden han jobber med bloggen eller hva det var han jobba med.

• Liker 5
Skrevet

Har også sett dette. Han nordlendingen som ikke ville jobbe fordi det ikke var "relevant" med tanke på det han ville drive med, mener jeg å huske...

Er dette lov? Altså, hvis jeg vil bli skuespiller så skal NAV betale for at jeg skal slippe å jobbe på Kiwi? Dette gir jo ikke mening. Kan noen forklare dette for meg?

Tror ikke han får så mye støtte fra de etter å ha vært med i det programmet. Skulle ikke forundre meg om han sa ja til å bli med kun på grunn av PR.

Gjest avocadoen
Skrevet

Tror ikke han får så mye støtte fra de etter å ha vært med i det programmet. Skulle ikke forundre meg om han sa ja til å bli med kun på grunn av PR.

Som sagt: Se på slutten. Han har nå jobb med eget prosjekt og mottar derfor ikke søtte lengre :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor heter det Oljebarna? Trodde først det var en dokumentar om rike drittunger i oljebransjen jeg.

Hvor er det hun Ariel kommer fra? Hun har nordlandsdialekt men så litt colombiansk ut.

Anonymous poster hash: 47129...020
Gjest Gjest
Skrevet

De vil alle jobbe med noe kreativt, men da må de sette i gang da.

• Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Hvorfor heter det Oljebarna? Trodde først det var en dokumentar om rike drittunger i oljebransjen jeg.

Hvor er det hun Ariel kommer fra? Hun har nordlandsdialekt men så litt colombiansk ut.

Anonymous poster hash: 47129...020

Oljebarna fordi vi er oljenasjonen.

Gjest Ung tøff mann
Skrevet (endret)

Han har ADHD, enkelte legemidler innenfor ADHD er ansett for å være uforenlig med bilkjøring. Derfor kunne han ikke takke ja til de jobbene han han ble tilbudt. Han nevnte bussjåfør og noe med pilot å gjøre. Da går han tydeligvis på medisiner som gjør at han ikke kan behandle maskineri. Han hadde også en deltidsjobb ved siden av. Står om det her: http://magnusjacksonkrogh.blogg.no/

Endret av Ung tøff mann
Skrevet

Herregud, jeg trodde den serien bare var en spøk.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest Ferie
Skrevet

Mitt nye favoritt program. Tommel opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...