Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Statistikken sier at dersom man forlater en voldelig partner er faren for å bli oppsøkt og banket opp/drept er ganske stor det første året.

I min tillfelle har det gått 1,4 år. Kan jeg føle meg trygg ?

Deres meninger taes i mot med stor takk! Ts :)

Anonymous poster hash: ae94f...c53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke stole blindt på statistikk, så det blir vanskelig for oss å bedømme. Håper du har det bra da, godt du kom deg unna.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor trygg du kan være, er vanskelig å svare på når vi ikke vet noe rundt dette. Har han stalket deg?, sender han meldinger?, oppsøker deg? Virker det som han har gått videre med livet sitt?, kanskje truffet en ny?, virker det sånn hadde jeg følt meg tryggere. Men er jo mye som spiller inn her...

Anonymous poster hash: de5de...dbc

AnonymBruker
Skrevet

Si meg noe...hvorfor går slike tullinger fri?!

Gjør virkelig ikke politiet mer enn besøksforbud/voldsalarm?

Det er helt tydelig at det går rundt tikkende bomber som burde sperres inne...

Anonymous poster hash: 12aab...4a5

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært et veldig komplisert forhold med utroskap fra min side. Det er da volden startet. Så jeg tar litt skyl for dette. Har ikke snakket med han på noe som helst måte og har ikke følelse av at noen stalker meg heller. Men han vet jo hvor jeg bor så det er det som er litt skummelt. Etter bruddet har han ikke truet meg men prøvde å få meg tilbake og sa at ting vil ordne seg og vil ikke gjøre det flere ganger. Jeg trodde ikke på han og stakk. Noe jeg har sikkert gjort rett i. Har lest litt rundt her på kvinneguiden og det er vist noen som er redd eksen sin etter hele 3 år så vet ikke helt hva jeg skal tro.

Ut ifra hvordan han taklet det ellers virker det ikke slik at han vil skade meg, men så tenker jeg det at har han gjort det en gang så kan han sikkert gjøre det flere ganger. Ikke vet jeg. Kunne tydeligvis ikke stole på han siden han begynte å bruke vold og var helt rar i hodet. Mulig det var pga det jeg har gjort mot han men likevel...

Av og til har jeg tanker om at han planlegger noe stort og vil kidnappe meg eller et eller annet, og det er ikke noe hyggelig tanker. Jeg har vært veldig fraværende på jobb pga dette fordi jeg tenker så mye på det. Mulig jeg har god fantasi men det har jaggu meg han og. Hadde bare vært greit å vite om jeg trenger å tenke på dette eller ikke, men jeg forstår jo at dere kan ikke svare på det spørsmålet dessverre. Kan ikke akkurat å ta kontakt med han og spørre ; "skal du banke meg opp eller kan jeg bare slappe av?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det går opp og ned i løpet av dagen med disse tankene.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor den redselen stopper meg fra å leve.

En annen ting er ar jeg er ofte redd for andre ting også, som at jeg blir syk og dør eller at andre grusomheter skjer med meg eller min familie. Så tror det kan være noe at jeg har generell angst. Men akkurat det med eksen min skulle jeg virkelig fått ut av verden 😮 er ikke det noe selvhjepsbok til sånne ting? Vil liksom ikke søke psykolog hjelp for dette. Jeg tror ikke på at angsten forsvinner da...

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...